вторник, 15 юни 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1420 прочитания

    Какво е да работиш в Адастра България?

    Какви възможности за кариера предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Виолета Геренска, мениджър „Подбор и обучения“
    12 май 2021, 15:53 a+ a- a

    Виолета Геренска е мениджър „Подбор и обучения“ в Aдастра България. В ИТ сферата работи от близо 6 години, а в ЧР сферата има над 15 години опит с прогресивно израстване в ръководни позиции

     Адастра е канадска IT компания, чиито основи са положени през далечната 1994 година. Адастра България е създадена в края на 2007 г. Първият офис на компанията в София започва работа през 2008 г. През 2011 г. отваря врати и офис във Варна, а през 2018 г. компанията открива офиса си в Пловдив. Към днешна дата, функционирайки на гъвкав режим, компанията осигурява работа на хора, които са изцяло позиционирани и в други градове в България.

    Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Виолета Геренска, мениджър „Подбор и обучения“ в Адастра България.

    С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
    Адастра e консултантска IT компания, която осигурява бизнес консултиране и data management услуги, решения и софтуер от най-висок клас в множество сектори, подпомагайки прехода към дигиталната ера. Експертизата ни включва анализ на бизнес информация, интеграция на данни, складове от данни и управление на ключови бизнес данни на водещи компании по целия свят.

    Име: Адастра България ЕООД
    Сфера на дейност: Консултантски услуги в информационните технологии
    В България е от: 2007 г.
    Брой служители глобално: над 2500
    Брой служители в България: над 300
    Офиси в България:
    София 1407, ул. Атанас Дуков 32
    Варна 9002, ул. Ген. Колев 113
    Пловдив 4000, Офис Парк Пловдив, бул. Свобода 65А
    Основни продукти/марки: Услуги и решения в областта на управлението на данни и информация
    Клиенти/Пазари: Северна Америка, Западна и Централна Европа, България; международни клиенти в секторите банков, автомобилен, застрахователен, телекомуникации, фармацевтичен, бързооборотен

    Данните винаги са били в центъра на нашето бизнес портфолио. Непрекъснато разрастваме ключовите ни компетенции, които включват в момента и Internet of Things (IoT), Big Data, Artificial Intelligence (AI), Robotic Process Automation (RPA), разработка на приложения (вкл. мобилни) и Cloud технологичните платформи. Към портфолиото си сме добавили и Managed Services, с които затваряме необходимостта на клиентите ни от дългосрочна поддръжка, развиване и надграждане на основните решения, които сме предоставили. Най-стойностната цел на услугите и решенията, които предлагаме, е да способстват развитието и растежа на нашите клиенти посредством използването на smart решения за данни.

    Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
    Най-голям дял от клиентите на Адастра заемат компании, работещи в сектора на финансовите услуги (най-вече банкови организации), следвани от компании в производството (автомобилостроене), телекомуникации, застраховане, фармацевтика и търговия на дребно. Работим с клиенти основно в Северна Америка (Канада, САЩ), Централна Европа (Германия, Чехия, Словакия), както и локални клиенти на българския пазар. 

    Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
    Офисите на Адастра са съсредоточени в локациите, където са нашите основни клиенти или там, където сме идентифицирали потенциал за развитие на служители с високо ниво на експертност. Над 2500 служители работят в различните наши офиси по света - Канада, САЩ, Обединеното кралство, Германия, Чехия, Словакия, Русия и Австралия. В България имаме три основни офиса - в София, Варна и Пловдив. От 2019 г. отвори врати и офис на компанията в Тайланд, който осъществява дейността си под ръководството на Адастра България. Там работим от две локации – Банкок и Чианг Май, които са технологичните и академични хъбове на Тайланд.

    Колко и какви специалисти работят в компанията?
    В България понастоящем компанията има над 300 служителя, като в основната си част те са програмисти и технологични консултанти. Разпределени са в практики (направления) по ключови компетенции, като в същото време могат да изпълняват различни роли спрямо необходимостите на клиентите и проектите, по които работят. Някои от основните ни роли в ключови дейности и услуги, които споменах по-рано – Data Engineers, Business Analysts, Solution Architects, Data Warehouse / Data Integration / Business Intelligence Consultants, Quality Assurance Analysts, Mobile App Developers, Cloud Support and Administration Engineers и др.

    Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
    Компанията  ни търси хора, които биха искали да работят по технологични решения, свързани с големи обеми от данни, като например моделиране и складиране на данните, качество на данните, интегриране, визуализация, анализ и рипортинг на данни, както и администриране на такива решения.

    Това, което търсим при кандидатите, са стабилни входящи знания в областта на SQL development най-често, или в Python програмирането. Особено важно за нас е колегите ни да имат желание да превключват между различни технологии и готовността да учат и разширяват портфолиото си от знания и умения. За ролите, свързани с развитие на приложения, търсим специалисти, работещи с разнообразие от уеб и мобилни технологии. А във връзка с проекти за облачни решения търсим познания или интерес в MS Azure, AWS и GCP. 

    Даваме шанс на хора, които искат да влязат в IT индустрията, идващи от други области на реализация, стига да притежават аналитично мислене и да покрият входящото ниво от необходими познания в SQL или Python, с нужната мотивация за развитие. Като цяло търсим хора с различен опит – от тези, стартиращи кариерата си, до такива с 10+ години опит. Едно от важните изисквания, имайки предвид, че сме консултантска компания, са и добрите социални и меки умения на хората.

    Компанията ни е една от малкото на нашия пазар, в които човек може да учи и надгражда във всички технологични аспекти на данните на едно място, сменяйки роли и преминавайки през най-висок клас проекти, всеки от които е възможност, допринасяща за кариерното развитие и обогатяване на знанията на всеки консултант.

    Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
    Да, със сигурност за нас е важно не само да наемаме опитни специалисти, но и да изграждаме такива, както и да даваме шанс на хора с нерелевантен предишен опит.

    Имаме  стажантски програми за хора, стартиращи IT кариерата си, чийто фокус е развитие в областта на работа с данни и програмиране в облачни среди, както и Python програмирането. Текущата ни програма е 3-месечна, като стажантите се разпределят по практики след преминаването на въвеждащи, широкообхватни обучения, за да могат да се ориентират и да бъде избрана за тях подходящата технологична посока на развитие. В края цялостното представяне на стажантите се оценява и взима предвид и на успешно завършилите се предлага възможност да се присъединят към Адастра на постоянен договор. Подготвяме и стажантска програма с насоченост в поддръжката и администрирането на решения.

    Отделно, при подготовката и въвеждането на новопостъпили колеги без опит, практикуваме често и прикрепването им към водещ професионалист в проект с цел натрупване на практически опит.

    Имаме стартови позиции за хора с минимален опит, или опит около 1-2 години. Със сигурност кандидатите, работили по свои проекти или учебни такива в областта на данните, имат конкурентно предимство, дори и без опит.

    Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
    Нашата компания предоставя консултантски услуги в областта на информационния мениджмънт, което налага използване на широк спектър от различни инструменти, насочени към обработката и представянето на данни. Решенията, които предлагаме, са комплексни, базирани както на актуални технологии от водещи доставчици на пазара, така и на технологичния stack, с който разполагат нашите клиенти. Това дава възможност на колегите ни да се обучават в разпознаваеми технологии, което добавя значима стойност към тяхното портфолио.

    Технологичното портфолио на Адастра включва основно, но не само:

    • Технологии за интеграция на данни и изграждане на складове от данни: MS SSIS, Informatica PowerCenter, SAP Data Services, AbInitio, Talend, в комбинация с различни бази от данни on premise или в Cloud;

    • За обработката на големи обеми от данни (Big Data) разчитаме на експертиза в областта на Hadoop, Apache Spark, Scala, Python, Informatica BDM;

    • Други са свързани с управлението на качеството на данните: Informatica Data Quality и Ataccama (водещо софтуерно решение на Адастра групата);

    • Анализът и визуализацията на данните за бизнес потребителите извършваме с Power BI, MS SSAS/SSRS, MicroStrategy, Tableau, SAP Business Objects, OBIEE, QlikView; 

    •Cloud решенията ни водят към изграждане и на широка експертиза в областта на трите основни технологични платформи – MS Azure, AWS и GCP. 

    Как се въвеждат новите служители в компанията?
    В момента onboarding програмата ни се реализира основно виртуално, макар че държим на личното посрещане на всеки нов колега на живо.  В първия ден служителите преминават през въвеждаща част с член на екип ЧР, включваща основна информация за компанията, начин на работа и поведение, политики и правила. След това стартират технологичните обучения, като при въвеждането целим да уеднаквим знанията, с които идват кандидатите и изискванията, които имаме като водеща консултантска компания именно в решенията, базирани на данни.

    Колегите преминават през задължителни обучения, в зависимост от практиката и технологичната посока. След това заедно с техния пряк ръководител договарят технологичния кариерен път и  избират специфични обучения, които са свързани с тяхната мотивация и сфера на интереси, в която искат да се реализират. Именно техният ръководител и ментор отговарят за изграждането и надграждането на технологичното им портфолио както в краткосрочен, така и в дългосрочен план.

    Отделно, разбира се, служителите преминават и през кратка въвеждаща програма и преди всеки нов проект, в който стартират.

    Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
    Имаме голям брой различни вътрешни и външни обучения и сертификации, както и инициативи за споделяне на знания, които са част от нашата Адастра Академия. Предоставяме възможности за надграждане и развитие в различни направления.  

    Първото направление е технологичното развитие, свързано с обогатяване на портфолиото от технологии и успешно преминати обучения. Повечето от водещите ни консултанти са  стартирали с минимален опит при нас и са се изградили като професионалисти вътре в компанията. В момента в компанията имаме над 60 обучения в Moodle онлайн платформа, които са с практическа насоченост, и целят да подготвят колегите ни върху конкретни технологии.

    Другото направление, в което може да се развиват консултантите, е в допълнение към технологичното им израстване, а именно да влязат в ролята на създатели и водещи на обучителни курове в технологии, в които те самите са добри, и така да участват в подпомагане на експертизата на всички вътрешни и външни обучаващи се в Адастра Академия.

    Третото класическо направление е развитие в роли, свързани с проектно или кариерно управление на хора. Повечето от настоящите ни лидери са изградени като такива вътре в компанията.

    Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
    Пандемията промени приоритетите на служителите и на компанията. Стратегията ни е насочена към динамично адаптиране спрямо промените и предоставяне на придобивки с дългосрочно подсигуряване и грижа за здравето, безопасността, сигурността, в подкрепа на служителите. Традиционно насърчаваме и окуражаваме ежедневната физическата активност чрез карти за спорт.

    Разширяваме и надграждаме покритието на рискове и лимити на допълнителното ни здравно осигуряване. Здравните ни пакети обхващат риск Covid-19. Включват стоматологични услуги. Колегите ни имат възможност да добавят за здравно осигуряване семейни членове. За менталното здраве осигуряваме консултации с психолог. Кинезитерапията продължава да бъде част от социалния ни пакет.

    Преминаването от работа в офиса към работа вкъщи напълно естествено постави нуждата от пренареждане и допълване на социалния пакет. Предоставяме дългосрочна гъвкавост – баланс между дистанционна работа  и работа от офиса според собствения ритъм или работна необходимост и плаващо работно време, съобразено с проектните ангажименти. За дистанционната работа на колегите осигуряваме офис техника – компютри, периферия и оборудване.

    Отчитаме намалялото значение и потребление на офис придобивките, липса на обективна необходимост на някои от тях, но ще продължим да инвестираме в безопасна и сигурна офис среда, както и да поддържаме офис пространствата ни като място за срещи и социализация. 

    От началото на годината изградихме партньорство с онлайн обучителна платформа с неограничен достъп, за да подпомогнем колегите ни - родители на деца в предучилищна и училищна възраст, в обезпечаване процеса на придобиване на знания и усвояване на умения в електронна среда на обучение.

    И нека не забравяме инвестицията в мултипрофилиране и управление на развитието на колегите ни, като предоставяме обучения, сертификационни курсове, неограничен достъп до вътрешната ни платформа за технически и бизнес обучения, и вътрешни програми за развитие. 

    Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
    Предполагам много хора не знаят, че името на компанията, Адастра, идва от латинското Ad Astra, което означава „към звездите“. 

    Хората избират да са дългосрочно част от Адастра най-вече заради силната култура на сътрудничество, позитивна атмосфера и усещане за израстване. Готови сме да мислим неконвенционално, когато говорим за посоката на развитие на отделния човек. Преди време поискахме колегите ни да опишат какви сме и част от това, което получихме, беше:

    „Изграждаме екипен дух. Развиваме знания и знаем как да ги споделяме, докато пием кафе, на живо или виртуално. Градим трайни взаимоотношения. Пука ни. Имаме си доверие. Общуваме. Чрез взаимна подкрепа израстваме като професионалисти и лидери. Адастренците са уникален вид животно, което съчетава консултиране с всички видове танцови стилове, спорт и изкуства. Ние знаем как да работим и как да се забавляваме. Пазарно е признато.“

    Един човек няма как да усети тази атмосфера, ако не е част от Адастра. В последната година заради дистанционната работа ни беше изключително трудно да поддържаме този дух, както и да го предаваме по подобаващ начин на всички наши новопостъпили колеги. Но се надяваме, че чрез създадените вътрешни виртуални канали за споделяне на знания и обмяна на информация сме успели да съхраним есенцията му.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Adastra Bulgaria Ltd. в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
    Какво е да работиш във Fadata?
    Какво е да работиш в Walltopia?
    Какво е да работиш във Fourth България?
    Какво е да работиш в TELUS International Europe?
    Какво е да работиш в DataArt?
    Какво е да работиш в Schwarz IT България?
    Какво е да работиш в Anakatech?
    Какво е да работиш в A1 България?
    Какво е да работиш в Cargotec?
    Какво е да работиш в Kaufland България?
    Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
    Какво е да работиш в Paysafe?
    Какво е да работиш в Карлсберг България?
    Какво е да работиш в Melexis България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    "София Мел" инвестира над 4.2 млн. евро в модернизация
    Предвижда се процесите на модернизация да продължат, като до 2025 ще бъдат инвестира нови около 3 млн. евро
    преди 15 часа
    ГКПП „Златарево“ предстои да бъде отворен за влизащите в България граждани
    Така ще се облекчи трафикът от автомобили, пристигащи от Гърция
    преди 15 часа
    Ваксината на Novavax с 90% ефективност
    Компанията може да произвежда до 100 млн. дози на тримесечие до края на септември
    преди 15 часа
    Нова 24-часова национална стачка на морския транспорт в Гърция
    Тя ще се проведе на 16 юни и ще доведе до спиране на морския транспорт в страната, очакват се и масови демонстрации в Атина
    преди 16 часа
    Студенти от факултет на УАСГ ще учат безплатно при сключен договор с работодател
    Условието е да работят при него най-малко 5 години след завършването си
    преди 16 часа
    Стартира сайтът за проверка на факти Factchek.bg
    Всеки гражданин може да подава информация за проверка към екипа на платформата