събота, 12 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3909 прочитания

    Новата роля на офиса - среда за комплексно изживяване

    „Запазваме хоум офиса, но и срещите в работна среда, които допринасят за усещането ни за принадлежност към една успешна компания“, казва Екатерина Димова, HR мениджър в Tinqin
    17 май 2021, 14:27 a+ a- a

    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Tinqin

    Пандемията изпрати хората у дома и така отвори нова дискусия. Въпросът обаче не е дали ще ни трябва офис или не, а какъв да е той. От една страна, необичайната ситуация потвърди безспорната роля на офиса за формирането на корпоративната култура и задържането на ценните кадри. Недвусмислено се доказа и неговото значение на офиса като място за социализация и кариерно развитие. От друга страна, станахме свидетели на здравословната конкуренция на хоум офиса. Днес компаниите ще търсят и наемат офиси там, където се предоставят качествени и разнообразни услуги за работещите с цел да се изгражда определен тип преживяване в работната среда. А това добавя нова роля за специалистите в областта на човешките ресурси – сега и занапред именно те ще имат все по-важен глас относно потребността на служителите от офис и какъв да бъде той. 

    Принадлежност и корпоративна култура

    Въпреки преминаването към работа от дистанция за голяма част от екипите в глобален мащаб наличието на добре оборудвано и приветливо офис пространство без съмнение продължава да е предимство и да стимулира работата на екипите. „Възможността да се срещаме и контактуваме лично в работна среда допринася за усещането ни за принадлежност към една успешна компания“, коментира  Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерна компания Tinqin с бизнес в София, Варна и Париж. „За нас е важно да сме гъвкави и да създаваме условия всеки един от нас да преценява дали работата в офиса или от дистанция ще е най-удобна за него“, посочва тя. 

    Хора, а не служители

    Компаниите използват офис пространствата, за да увеличат ангажираността и удовлетвореността на служителите. Така може да се управлява продуктивността: по-ангажираните служители са по-продуктивни. С други думи, щастливият служител е продуктивен и иновативен, посочват специалистите от международната консултантска компания за недвижими имоти Cushman&Wakefield. Наред с по-голяма продуктивност офисът може да мотивира творчеството. Импровизираното сътрудничество и случайните дискусии играят ключова роля за креативността и иновацията, подчертавайки необходимостта от офис пространство, допълват още те. Въпросът как се чувстваме на работното място става все по-значим. А с това се засилва тенденцията офис средата да се развива като екосистема, в която човекът с неговите индивидуални потребности и предпочитания определя пулса на живота в сградата. Ето защо управлението на офис сградите вече започва да се доближава до hospitality индустрията, поне при добрите примери. 

    Интериор и разнообразие от услуги

    Офисният интериорен дизайн се променя, поемайки пътя към повече удобство и уют. В общите части на офис сградите се обособяват самостоятелни работни зони с повече възможности за нетуъркинг и работа в неформална среда. По този начин офисът следва най-добрите постижения в hospitality сектора, а основната цел е да предостави широк набор от услуги и функционалности, които позволяват на наемателите да се съсредоточат върху своя бизнес, по-лесно да привличат таланти и да градят успешни общности. Важните характеристики в съвременните офиси включват безконтактните интеракции, интелигентните технологии, свободните пространства, качеството на кетъринга и co-working споделената мобилност на екипите.

    „Независимо дали става въпрос за работа от вкъщи или от офиса, работното пространство е мястото, което трябва да ни даде уюта, удобствата и спокойствието да вършим своята работа, да релаксираме и да общуваме с колегите си по най-добрия възможен начин – все фактори, които имат основна роля за повишаване на продуктивността и мотивацията ни“, изтъква Екатерина Димова. Тя обръща внимание на повишените изисквания към локацията и услугите в офис центровете, посочвайки техния избор за свой офис в една от най-функционалните офис сгради - Мегапарк. Не е изненада, че ключови при избора на офис остават наличието на паркинг както за автомобили, така и за велосипеди, скутери, а също и удобен градски транспорт. Освен това за хората е от съществено значение възможността за ползване на помещения за спорт, почивка и хранене както в самия офис, така и на територията на бизнес сградата. Всички услуги, които са на разположение без напускане на офисната сграда, се оценяват високо. 

    Обратното броене

    „Засега все още работим в режим на работа от вкъщи, като офисът ни е отворен за всички, които предпочитат атмосферата на работните ни помещения“, споделя Екатерина. „Желанието ни е в дългосрочен план да запазим този модел, като инициираме събирането на екипите в определени дни с цел запазване на живия контакт и по-ефективното интегриране на новите ни колеги. Проучванията между служителите ни показват, че този модел на работа би ги радвал и мотивирал, което е от съществено значение за нас“, казва в заключение  Димова. 

    Може би вече сме близо до момента, когато светът след Covid-19 ще предприеме цялостен рестарт на икономиката на „преживяванията“, отваряйки широко отново вратите на ресторантите, публичните пространства, културните и спортните зали. Офисът няма как да остане назад и както виждаме, вече прави уверени крачки към културата на „преживяванията“. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 часа
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 1 ден
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 1 ден
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 1 ден
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 1 ден
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 1 ден
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A