четвъртък, 08 юни 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4003 прочитания

    Как DataArt България въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Тетяна Карачевцева, HR мениджър в DataArt България
    26 май 2021, 09:11 a+ a- a

    Тетяна Карачевцева, HR мениджър в DataArt България

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, питаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в DataArt България, научете от Тетяна Карачевцева, HR мениджър в компанията.

    Процедурата за remote onboarding на новите служители в DataArt се различава от тази, която прилагаме стандартно. Причината е, че при колегите, които работят дистанционно, се изисква повече време за въвеждането им в принципите на работата на компанията и запознаването им с фирмената култура. Така залагаме на един по-дълъг onboarding процес, който да компенсира последващия отдалечен режим на работа, при който взаимодействието с офисните процеси и останалите колеги не е чак толкова интензивно.

    За да се случи това, новите ни служители имат допълнителна подкрепа от страна на т. нар. onboarding координатор, който им съдейства от третия ден на техния въвеждащ период до края на въвеждащия период.

    Remote onboarding координаторът провежда поредица от срещи с новите колеги, които имат за цел:

    1. Да се осигури успешна интеграция между компанията и проекта.

    2. Да се предостави необходимата информационна подкрепа, която е особено важна за всеки нов служител.

    3. Да се сведат до минимум рисковете от неясноти и грешки, а при възникването на проблеми - да се разрешат своевременно.

    Има 3 задължителни срещи с onboarding координатора при стартиране на работа в DataArt, за да се гарантира, че процесът на въвеждане работи ефективно. Първата от тях се провежда на третия ден от работата във фирмата, втората е в края на втората седмица, а третата е след около месец – месец и половина от стартирането.

    Изпитателният срок в компанията не се е променил вследствие на отдалечения режим на работа и се запазва същия, какъвто бе и преди пандемията.

    Като част от onboarding процеса при нас сме предвидили и една инициатива, наречена DA Faces, която помага чрез игрови режим хората в екипа да се запознаят с новите колеги и да запомнят лицата им.

    Специално за дистанционните onboarding координатори глобалният ни екип предлага много активна подкрепа, както и списък от стъпки, които ще помогнат за по-бързо и по-ефективно стартиране и планиране.

    Също така в режим на работа от разстояние ние в българския офис на компанията сме предвидили и допълнителни инициативи, които да улеснят комуникацията между колегите. Организираме редовни онлайн срещи с неформален характер, по време на които ръководителят на офиса у нас споделя фирмени новини, представя още веднъж новите колеги, всеки може да задава въпроси по теми, които го интересуват. Дори понякога организираме занимания за децата на колегите онлайн, различни игри, шах, уроци по йога и др. Всичко това цели да намали негативните ефекти от дистанционния режим на работа и да помогне на новите ни колеги по-лесно да се адаптират и по-бързо да станат част от сплотения ни екип.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как DHL ESS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как МенторМейт въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Sitel въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как AtScale въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 минути
    От началото на годината Kaufland инвестира 300 000 лв. в контрол на качеството
    Компанията извършва над 12 000 проверки на качеството на асортимента си всяка година
    преди 40 минути
    преди 15 часа
    ЕК предлага бюджет за догодина от 189,3 млрд. евро
    Сред приоритетите му са икономическо възстановяване, стратегическа автономност и създаване на работни места
    преди 16 часа
    Melexis: Планираме до края на 2023 да разширим екипа си в България с още 70 души
    1.1 млрд. чипа е доставил българският екип на Melexis през 2022
    преди 18 часа
    ЕС отпуска 1.23 млрд. за подобряване на психичното здраве
    Около 84 млн. души в ЕС са били засегнати от проблеми, свързани с психичното здраве, още преди пандемията
    преди 18 часа
    Teva инвестира 15 млн. евро в ново производство в Троян
    То ще увеличи работещите в завода до 300 души