сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3797 прочитания

    Благодарствени точки - вижте какъв новаторски модел за сплотяване на екипа прилага тази софтуерна компания

    В DataArt съществува практика да се разменят т. нар. „типсове“ (Thank You Points), които могат да се използват за пазаруване в TYPs магазина на DataArt
    17 юни 2021, 15:33 a+ a- a

    Случвало ли ви се е някой колега да направи нещо наистина стойностно и полезно за вас или за проекта, по който работите, и да искате да му се отблагодарите? Софтуерната компания DataArt, която има офис и в София, е въвела един доста оригинален начин, който е базиран на принципа, че екипът е преди всичко, а взаимоотношенията между колегите са повече от съществени. Преди 8 години компанията разработва авторска платформа, чрез която всеки служител може да изрази признателност към хората, с които работи, независимо дали те стоят на съседното бюро или в офис на другия край на света.

    В компанията съществува практика да се разменят т. нар. „типсове“ (TYPs или още – Thank You Points). Това са благодарствени точки, които могат да бъдат подарени на колега в знак на признателност. Получените точки служат за „закупуване“ на сувенири от TYPs магазина на DataArt, където асортиментът включва разнообразни подаръци – от чадъри и раници до кафемашини.

    Каква е ползата от тази система и какви са мотивите за въвеждането й? 

    Принципът на работа в DataArt е такъв, че екипите са разпръснати в различни офиси и развойни центрове по света – в София, Ню Йорк, Буенос Айрес, Санкт Петербург, Лондон, Ереван и т.н. Тези екипи работят съвместно по съответните проекти и често комуникацията се осъществява само онлайн. Това е част от причината в компанията да бъде въведено средство за изразяване на признателност към колеги, на които няма как да се благодари очи в очи, особено в пандемична ситуация като сегашната. Другият мотив е свързан с възможността да се направи жест към хора от екипа, без това да е свързано с парични разходи. В случая колегата, който иска да даде благодарствени точки на друг човек от екипа, трябва да заяви това в системата, а разходите по осигуряването на асортимента в TYPs магазина и наличните артикули са за сметка на компанията.“

    „Тази концепция е един добър начин да подпомогнем сплотяването на екипа от една страна, и да създадем авторско и оригинално решение, което да е практично и удобно – от друга. Самият факт, че тези типсове се разменят доста активно и се използват за „закупуването“ на оригинални и практични сувенири от хората в компанията, е достатъчно доказателство, че идеята е работеща“, коментира Денис Юхно, ръководител на развойния център на DataArt за България.

    Как е реализиран проектът?

    За компания, разработваща софтуерни решения за клиенти от различни индустрии, каквато е DataArt, разработката на системата се оказва лесна и тя бързо е въведена в експлоатация, обясняват оттам. Програмистите добавят TYPs опцията като нова функционалност във вече съществуващата авторска платформа PM (Project Manager), в която се съдържат профилите на всички служители на DataArt.

    „Така с времето наложихме система, която дава възможност за доста по-личен подход, именно затова наименованието е свързано с благодарствени точки. По този начин хората си взаимодействат дистанционно, но в същото време – не се губи човешкият фактор“, допълва Юхно.

    В системата не съществуват строги и стриктни изисквания за раздаването на точки, важно е обаче всеки да обоснове решението си и да напишете мотивите, поради които изразявате своята благодарност. Това е от полза и за колегата, който получава точките, тъй като разбира защо и как е бил полезен, което има положително въздействие върху мотивацията.

    Видове TYPs и начини за получаването им:

    Степента на благодарност може да бъде изразена чрез броя точки, които се дават. По този критерий са въведени три възможности: 1 точка – „благодаря“, 3 – „много благодаря“ или 5 – „изключително много благодаря“. За да подари TYPs, съответният служител трябва да използва точките, предоставени от DataArt при постъпване на работа. Компанията дава и точки на месечна база, както и допълнителни типсове в знак на благодарност, свързана с различни дейности – участие в конференции, помощ при организиране на събития, писане на статии за сайта или медиите и т.н.

    Какво може да се закупи от TYPs магазина на DataArt?

    Асортиментът е разнообразен, но по-важното в неговата концепция е, че не се поставя акцент на паричния еквивалент на продукта, а на това, че той е израз на признателност и същевременно - символ на корпоративната култура на DataArt. Продуктите не се закупуват чрез наличните стартови и месечните точки (които са предвидени за подаряване), а чрез получените от други колеги точки.

    Сред най-популярните продукти са раници, възглавнички за пътуване, външни батерии, чадъри, чаши, та дори и гумени патета.

    В същото време, в TYPs системата има три основни категории сувенири: основната колекция, която е достъпна за екипите от всички офиси на DataArt по света, локална колекция, налична за съответния офис, както и подаръци от пътувания и командировки.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 13 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 13 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 17 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант