HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин
Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.
Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България.
Екатерина Димова е мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерната компания Тинкин. Присъединява се към компанията преди 2 години, като отговаря за подбора, обученията и развитието на таланти. Има 15 години опит на различни позиции в международни компании, покриващи целия спектър на човешките ресурси. Пред Ecobnomy.bg Екатерина разказва повече за предизвикателтсвата в новите условия на работа.
Име: Тинкин АД
Сфера на дейност: Информационни технологии
В България е от: 2013 година
Брой служители глобално: 230
Брой служители в България: 220
Офиси в България: гр. София, бул. Цариградско шосе 115Г, гр. Варна, ул.Ян Палах 10
Основни продукти/марки: Застрахователен софтуер
Клиенти/Пазари: Тинкин е софтуерна компания ориентирана към предлагането на широк спектър от иновативни решения и услуги главно в застрахователния сектор. Наши клиенти са едни от най-големите застрахователни компании опериращи на европейския пазар. Те разчитат на нас за разработване на софтуерен дизайн, бизнес анализ, изработка на прототипи, тестване на продукти и поддръжката им.
Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
Изминалата година беше предизвикателна за всички. И в личен, и в професионален план неяснотата и страхът от неочакваната ситуация повлияха неблагоприятно на всеки един от нас. В такива моменти стабилността, разбирането от страна на мениджмънта и уверението, че ще успеем да се справим заедно и да минем през трудностите бяха безценна подкрепа за нас.
Предизвикателствата за повечето компании в бранша бяха сходни – осигуряване на 100% обезпеченост за дистанционна работа, запазване на продуктивността и ангажираността на служителите в новата действителност, запазване на здравето на колегите, даването на сигурност, прехвърлянето на процеса по подбор в изцяло дистанционен режим. За щастие, компаниите от ИТ сектора имахме предимство и работата от разстояние за нас не беше нещо ново. Ежедневните срещи и запазване на изградените работни процеси спомогнаха за това ситуацията да не се отрази неблагоприятно на работата и продуктите ни. В постоянен процес на търсене на нови таланти сме и бързо се адаптирахме към ситуацията и онлайн срещите с кандидати.
Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
Гъвкавостта и липсата на ограничение по отношение на мястото, от което работим, е без съмнение основно предимство в метода ни на работа към момента. Това ни дава възможност да сме по-продуктивни и да поддържаме баланса между служебните ангажименти и взаимоотношенията и грижата за най-близките ни хора.
Към момента продължаваме да работим в хибриден модел, като офисът ни е запълнен на около 20%. Провеждаме ежеседмични ковид тестове в офиса за сметка на компанията, организирахме няколко кампании за ваксиниране на колегите ни и техни близки. Вярваме, че всички тези мерки дават резултат както в работата ни, така и в по-глобален мащаб за борба с пандемията.
Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
Без съмнение продължителната работа от дистанция е нещото, което ще запазим и в бъдеще. Въпреки че вярваме, че ситуацията ще се нормализира и скоро всички ще се виждаме на живо в офиса, ще запазим по-голяма гъвкавост по отношение на присъствието в офиса. Онлайн подборът също е удобство, което открихме, без да сме търсили, но намираме за ефективно и особено удобно за кандидатите.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Тинкин АД в JOBS.bg тук
Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:
Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
Северина Мицова, HR специалист в AtScale
Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars