четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4038 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    HR специалисти от водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    24 юни 2021, 09:41 a+ a- a

    Екатерина Димова, мениджър „Човешки ресурси“ в Тинкин

    Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Какво е да си HR във време на пандемия попитахме HR професионалисти във водещи компании от различни сектори в България.

    Екатерина Димова е мениджър „Човешки ресурси“ в софтуерната компания Тинкин. Присъединява се към компанията преди 2 години, като отговаря за подбора, обученията и развитието на таланти. Има 15 години опит на различни позиции в международни компании, покриващи целия спектър на човешките ресурси. Пред Ecobnomy.bg Екатерина разказва повече за предизвикателтсвата в новите условия на работа.

    Име: Тинкин АД
    Сфера на дейност: Информационни технологии
    В България е от: 2013 година
    Брой служители глобално: 230
    Брой служители в България: 220
    Офиси в България: гр. София, бул. Цариградско шосе 115Г, гр. Варна, ул.Ян Палах 10
    Основни продукти/марки: Застрахователен софтуер
    Клиенти/Пазари: Тинкин е софтуерна компания ориентирана към предлагането на широк спектър от иновативни решения и услуги главно в застрахователния сектор. Наши клиенти са едни от най-големите застрахователни компании опериращи на европейския пазар. Те разчитат на нас за разработване на софтуерен дизайн, бизнес анализ, изработка на прототипи, тестване на продукти и поддръжката им.

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Изминалата година беше предизвикателна за всички. И в личен, и в професионален план неяснотата и страхът от неочакваната ситуация повлияха неблагоприятно на всеки един от нас. В такива моменти стабилността, разбирането от страна на мениджмънта и уверението, че ще успеем да се справим заедно и да минем през трудностите бяха безценна подкрепа за нас. 

    Предизвикателствата за повечето компании в бранша бяха сходни – осигуряване на 100% обезпеченост за дистанционна работа, запазване на продуктивността и ангажираността на служителите в новата действителност, запазване на здравето на колегите, даването на сигурност, прехвърлянето на процеса по подбор в изцяло дистанционен режим. За щастие, компаниите от ИТ сектора имахме предимство и работата от разстояние за нас не беше нещо ново. Ежедневните срещи и запазване на изградените работни процеси спомогнаха за това ситуацията да не се отрази неблагоприятно на работата и продуктите ни. В постоянен процес на търсене на нови таланти сме и бързо се адаптирахме към ситуацията и онлайн срещите с кандидати.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати? 
    Гъвкавостта и липсата на ограничение по отношение на мястото, от което работим, е без съмнение основно предимство в метода ни на работа към момента. Това ни дава възможност да сме по-продуктивни и да поддържаме баланса между служебните ангажименти и взаимоотношенията и грижата за най-близките ни хора. 

    Към момента продължаваме да работим в хибриден модел, като офисът ни е запълнен на около 20%. Провеждаме ежеседмични ковид тестове в офиса за сметка на компанията, организирахме няколко кампании за ваксиниране на колегите ни и техни близки. Вярваме, че всички тези мерки дават резултат както в работата ни, така и в по-глобален мащаб за борба с пандемията. 

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Без съмнение продължителната работа от дистанция е нещото, което ще запазим и в бъдеще. Въпреки че вярваме, че ситуацията ще се нормализира и скоро всички ще се виждаме на живо в офиса, ще запазим по-голяма гъвкавост по отношение на присъствието в офиса. Онлайн подборът също е удобство, което открихме, без да сме търсили, но намираме за ефективно и особено удобно за кандидатите. 

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Тинкин АД в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Диана Филипова, Ивелина Петрова и Мария Рангелова, Coherent Solutions
    Милка Рачева, директор „Човешки ресурси“ в Адастра България
    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS
    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър на Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner в Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор в Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 6 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 7 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 14 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 14 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава