сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1181 прочитания

    Стратегии за повишение в сферата на софтуерната разработка

    Кои са основните познания, които един софтуерен разработчик трябва да притежава, за да получи повишение, и колко е трудно те да бъдат придобити
    20 юли 2021, 15:35 a+ a- a

    Пътят към повишение често е сложен, но това не означава, че е невъзможен, споделя съоснователят на HooktoWin Андрю Макдърмът. Според него не е достатъчно един софтуерен разработчик да работи усилено, да върши работата си изрядно и да допринася за развитието на екипа и компанията.
    Пол Ингевалдсон, бивш главен информационен директор на Ace Hardware Corp, споделя пред Computerworld реалната обстановка на пазара на труда и как софтуерните разработчици получават повишения.
    „Защо не получавам повишение?“ е един от най-честите въпроси, които срещам. Работещите упорито заслужават повишение, но често работодателите смятат, че това не е удачно. В много организации има чудесни професионалисти, които не са отлични мениджъри“, споделя Ингевалдсон.
    Според Макдърмът тези, които искат да получат повишение, трябва да демонстрират не само, че вършат работата си отлично, но да покажат умения за лидерство.
    Д-р Брадфорд Смарт, който е създател на методологията за „безпогрешно наемане на служители“ Topgrading, очертава основните познания, които един софтуерен разработчик трябва да притежава, за да получи повишение, и колко е трудно те да бъдат придобити.

    Макдърмът твърди, че тези, които нямат качествата, изброени в жълтата или червената колона, биха получили повишение трудно, тъй като тези умения се придобиват с много усилия. Той смята, че софтуерните разработчици не получават повишение именно защото не са готови за позицията, която искат да заемат.
    Какво трябва да направят софтуерните разработчици, за да получат по-бързо повишение?
    Получаването на повишение не е невъзможна задача, но изисква работа върху следните области:
     • изграждане на работни взаимоотношения с по-висши колеги, които биха подкрепили повишението;
     • умения, възможности и познания за изпълнение на ролята;
     • политически умения за договаряне, които биха изтласкали кандидата на първо място в сравнение с конкуренцията;
     • възможности за проследяване на скрития пазар на труда;
     • богат опит и кариера, показващи отлични резултати.
    Бившият главен изпълнителен директор и основател на The Companies Expert Бил Тод твърди, че възможностите за повишение невинаги са обявени в сайтове за търсене на работа. Той нарича това скрит пазар на труда. Само 20% до 39% от всички работни позиции биват публикувани публично. Достигането до останалите скрити възможности става само чрез добри контакти, твърди Тод.
    Според Макдърмът повечето софтуерни разработчици не биха се захванали да изграждат връзки и да угаждат на ръководителите си. Но тези, които поемат по пътя на създаване на повече контакти в работата ще успеят да спечелят желаното повишение, твърди още Макдърмът.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 13 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 14 часа
    преди 14 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 16 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 17 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд