Кои са основните познания, които един софтуерен разработчик трябва да притежава, за да получи повишение, и колко е трудно те да бъдат придобити
Пътят към повишение често е сложен, но това не означава, че е невъзможен, споделя съоснователят на HooktoWin Андрю Макдърмът. Според него не е достатъчно един софтуерен разработчик да работи усилено, да върши работата си изрядно и да допринася за развитието на екипа и компанията.
Пол Ингевалдсон, бивш главен информационен директор на Ace Hardware Corp, споделя пред Computerworld реалната обстановка на пазара на труда и как софтуерните разработчици получават повишения.
„Защо не получавам повишение?“ е един от най-честите въпроси, които срещам. Работещите упорито заслужават повишение, но често работодателите смятат, че това не е удачно. В много организации има чудесни професионалисти, които не са отлични мениджъри“, споделя Ингевалдсон.
Според Макдърмът тези, които искат да получат повишение, трябва да демонстрират не само, че вършат работата си отлично, но да покажат умения за лидерство.
Д-р Брадфорд Смарт, който е създател на методологията за „безпогрешно наемане на служители“ Topgrading, очертава основните познания, които един софтуерен разработчик трябва да притежава, за да получи повишение, и колко е трудно те да бъдат придобити.
Макдърмът твърди, че тези, които нямат качествата, изброени в жълтата или червената колона, биха получили повишение трудно, тъй като тези умения се придобиват с много усилия. Той смята, че софтуерните разработчици не получават повишение именно защото не са готови за позицията, която искат да заемат.
Какво трябва да направят софтуерните разработчици, за да получат по-бързо повишение?
Получаването на повишение не е невъзможна задача, но изисква работа върху следните области:
• изграждане на работни взаимоотношения с по-висши колеги, които биха подкрепили повишението;
• умения, възможности и познания за изпълнение на ролята;
• политически умения за договаряне, които биха изтласкали кандидата на първо място в сравнение с конкуренцията;
• възможности за проследяване на скрития пазар на труда;
• богат опит и кариера, показващи отлични резултати.
Бившият главен изпълнителен директор и основател на The Companies Expert Бил Тод твърди, че възможностите за повишение невинаги са обявени в сайтове за търсене на работа. Той нарича това скрит пазар на труда. Само 20% до 39% от всички работни позиции биват публикувани публично. Достигането до останалите скрити възможности става само чрез добри контакти, твърди Тод.
Според Макдърмът повечето софтуерни разработчици не биха се захванали да изграждат връзки и да угаждат на ръководителите си. Но тези, които поемат по пътя на създаване на повече контакти в работата ще успеят да спечелят желаното повишение, твърди още Макдърмът.