Какви възможности за кариера предлага българската компания и какво я прави предпочитан работодател - пред Economy.bg разказва Добрин Недев – съосновател на М2М
Добрин Недев – съосновател на М2М
M2M Services е създадена през 2008 година в София с визия за първата българска компания, която да се превърне в световен лидер за създаването на решения за „умен дом“. Развитието на M2M Services е динамично – от създаването си досега успява да се фокусира и обособи в конкретна ниша и да произвежда комуникационни решения за сигнално-охранителна техника в световен мащаб. Продуктите на компанията са внедрени в над 40 държави на 5 континента, а компанията продължава да се разраства откъм служители, предлагайки нови технологии на нови пазари.
Какви възможности за кариерно развитие предлага технологичната компания, какво я прави предпочитан работодател и какви професионалисти стоят зад нейния успех? Пред Economy.bg разказва Добрин Недев – съосновател на М2М.
Име: M2M Services
Сфера на дейност: B2B Продуктова компания, IoT, комуникационни системи за сигурност
В България е от: 2008 г. Компанията е основана в България и е с изцяло български предприемачи.
Брой служители глобално: 79
Брой служители в България: 77
Офиси в България: ул. „Кукуш“ 1, 1309 София Основни продукти/марки: универсални хардуерни и софтуерни решения за системи за сигурност, GSM комуникация и IoT решения за „умен дом“
Клиенти/Пазари: Над 5000 клиента в повече от 40 страни – предимно в Северна Америка (САЩ, Мексико и Канада) и Европа.
Компанията в цифри: Над половин милион активни свързани устройства.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
В M2M Services предоставяме цялостно решение, включващо универсални алармени комуникатори, свързаност и облачна инфраструктура, предназначени за инсталатори, мониторингови станции и дистрибутори на сигнално-охранителни системи в над 40 страни по света. В допълнение разработваме iOS и Android мобилни приложения за крайни потребители, които дават възможност за интегриране на периферни устройства в контекста на т.нар. „умен дом“.
Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
Основният ни пазар е Северна Америка - САЩ, Мексико, Канада, като също така доставяме решения в Европа, Азия и Африка. Бизнесът на компанията е изцяло B2B, като клиентите ни са предимно професионални инсталатори, охранителни фирми и дистрибутори на сигнално-охранителни системи.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
Централният офис на M2M Services е в София, където се помещава и производството ни. Освен това разполагаме и с офис във Флорида, САЩ. В други локации работим предимно с търговски представители.
Колко и какви специалисти работят в компанията?
M2M Services е технологична компания и като всяка такава основното ядро е съставено от инженери и хора с богат технически опит. Можем да твърдим, че при нас работят някои от водещите професионалисти в областта на електрониката, софтуерните разработки и облачните решения. Младите попълнения в екипите ни, които нямат толкова опит, се отличават с любознателност, амбиция и афинитет към новите технологии.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
Основните профили, които търсим, са софтуерни разработчици, специалисти по техническа поддръжка, хардуерни и софтуерни тест инженери, продуктови мениджъри и служители в производството.
Вярваме, че мотивацията е основен фактор за успеха на служителите ни и често обръщаме внимание на потенциала на кандидатите си за сметка на опита.
За някои от екипите ни са нужни и строго специфични познания в областта на електрониката, Wi-Fi и телекомуникационните технологии, хардуера и радиопредавателите и сървърната архитектура.
Освен това по време на срещите си с кандидатите за работа при нас се стремим да представим в детайли фирмените ценности, които имат голямо значение за нас, за да разберем дали и кандидатите ни припознават някои от тях.
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
За много голяма част от екипа ни работата в M2M Services е първа стъпка в кариерата им. Ние залагаме на развитието на служителите си и сме адаптирали селекционния процес, така че да получим най-добра представа за потенциала на всеки един кандидат.
Наскоро проведохме и първия си стаж с гимназисти от ТУЕС. Целта ни бе да помогнем на младите таланти да добият повече практичеки опит за всичко, което са извучавали до момента, както и да им дадем отправна точка в развитието на посоката за тяхната кариера. След проведения стаж получихме отлични отзиви за престоя на учениците при нас и сме изключително щастливи да разберем, че сме успели да дадем шанс на стажантите, които имат интерес в областта на IT разработките, да участват в работния процес при реална технологична среда.
Смятаме да продължим да развиваме тази програма с все повече училища и университети.
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
Софтуерният ни екип се състои от 20 души, които разработват вградени програми за хардуерните ни устройства, уеб и мобилни приложения, използвайки C, Assembler, C# .NET, Java, Swift, Kotlin и други програмни езици. Поддържаме също над 50 Windows сървъра в 4 локации и използваме услугите на водещи в областта технологични фирми, както и мрежово оборудване според последните тенденции на пазара.
Компанията ни е златен партньор на Microsoft, като ползваме голяма част от техните продукти като Azure Cloud, Office 365, Teams и т.н.
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Основен стремеж на нашата компания е да не налага монотонни и сложни процеси, а да създава подходящи условия за новите служители да демонстрират гъвкавост, адаптивност и прагматичност, като по този начин ги насърчаваме да развиват собствения си потенциал. През първите си дни в M2M Services новите служители се запознават с визията и ценностите на компанията, както и с дейността на отделните екипи, което е от основно значение за разбирането на взаимовръзките в организацията ни.
За нас е важно всеки служител да намери своето място при нас и да участва проактивно в осъществяването на плановете ни за развитие.
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
Кариерното развитие на служителите на M2M Services се гради на съвкупността от талант, усилия и амбиция. Посоките на развитие са няколко - включват израстване в позиция или преминаване в друг отдел на компанията. Като развиваща се компания, естествено, при нас се обособяват и различни по вид нови длъжности, където служителите ни могат да израснат.
С разрастването на портфолиото ни, насърчаваме служителите си постоянно да развиват своите умения. В тази връзка на база нуждите на организацията и изявеното желание от страна на служителите, компанията се стреми да осигурява подходящите формални и неформални обучения.
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Смеем да твърдим, че компанията ни е иновативна и високотехнологична, стремяща се да отговори на последните тенденции на пазара в сферата на телекомуникациите и IoT решенията.
Разработвайки сами както хардуерните, така и софтуерните си продукти можем да предоставим на бъдещите си кандидати условия за развитие и придобиване на опит в широк спектър от технологични области, като те ще имат възможността да работят с висококвалифицирани специалисти и инженери в различните направления.
В отговор на текущите потребности на служителите поетапно въвеждаме нови придобивки, в това число допълнителна здравна застраховка, карти за спорт, безплатни плодове и ободряващи напитки, както и ваучери за такси и карти за публичен транспорт. Предлагаме и бонус в края на годината.
Ежемесечно организираме различни тематични инициативи, в които участват колеги от всички екипи.
По този начин обхващаме интересите на служителите си, създаваме среда за активна междуекипна комуникация и отбелязваме нашите малки и големи постижения. По забавен и вълнуващ начин вплитаме актуални теми, празнуваме национални празници и обществено значими събития.
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
Голям брой кандидати се изненадват от факта, че българска компания е постигнала толкова много на международния пазар във високотехнологична и свръхконкурентна индустрия. Разработването и реализацията на нашите продукти и услуги се реализират с усилията на близо 80 души, докато конкурентите ни са в голяма степен установени компании с хиляди служители.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на M2M Services в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Какво е да работиш в i:Fao an Amadeus company?
Какво е да работиш в Cognyte Bulgaria?
Какво е да работиш в Hewlett Packard Enterprise?
Какво е да работиш в Melon?
Какво е да работиш в Gameloft Sofia?
Какво е да работиш в Hypoport Sofia?
Какво е да работиш в Delta Source?
Какво е да работиш в AtScale Bulgaria?
Какво е да работиш в Лидл България?
Какво е да работиш в МенторМейт?
Какво е да работиш в Proxiad?
Какво е да работиш в Endava?
Какво е да работиш в Адастра България?
Какво е да работиш в Coherent Solutions Bulgaria?
Какво е да работиш във Fadata?
Какво е да работиш в Walltopia?
Какво е да работиш във Fourth България?
Какво е да работиш в TELUS International Europe?
Какво е да работиш в DataArt?
Какво е да работиш в Schwarz IT България?
Какво е да работиш в Anakatech?
Какво е да работиш в A1 България?
Какво е да работиш в Cargotec?
Какво е да работиш в Kaufland България?
Какво е да работиш в Кока-Кола ХБК България?
Какво е да работиш в Paysafe?
Какво е да работиш в Карлсберг България?
Какво е да работиш в Melexis България?