петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4815 прочитания

    DataArt: Търсим софтуерни специалисти в Пловдив и Варна

    Тенденцията за работа от разстояние се увеличи вследствие на пандемията, но ще остане и след това, казва Елисавета Павлова - IT рекрутър в компанията
    12 август 2021, 16:14 a+ a- a

    Елисавета Павлова - IT рекрутър в българския офис на софтуерната компания DataArt 

    От софийския офис на софтуерната компания DataArt обявиха, че насочват усилията си по наемане на софтуерни специалисти към големи градове като Пловдив и Варна. 

    Засега компанията не планира отваряне на офиси в тези градове, тъй като хората от екипа имат възможност да работят дистанционно. „Ако обаче броят на хората там се увеличи, това ще е повод да се мисли за отваряне на локални офиси“, коментира пред Economy.bg Елисавета Павлова - IT рекрутър в DataArt България. Ето какво още сподели тя относно тенденциите на пазара на труда в бранша, влиянието на пандемията върху търсенето на кадри и плановете за развитие на компанията.

    Как се отрази пандемията върху работата на DataArt и има ли промяна в политиката на компанията по отношение на наемането на кадри?
    За щастие, DataArt не беше силно засегната от пандемията и дори успя да отчете ръст както във финансов план, така и по отношение на наемането, въпреки кризисната ситуация. Не само запазихме пълната си работна сила в глобален план, но и наехме над 700 нови служители. В българското подразделение на компанията също се отвориха много позиции и процесите по подбор бяха оптимизирани така, че да са по-кратки и наемането да се улесни.

    Наблюдавате ли промяна в изискванията от страна на кандидатите в сегашната ситуация и каква най-често е тяхната мотивация да приемат или отхвърлят оферта за дадена позиция?
    Да, наблюдава се промяна в изискванията най-вече по отношение на желанието им да могат да работят дистанционно. Тенденцията е да се търсят позиции, които предлагат свобода и гъвкавост, вместо работа в офис. При нас в DataArt такава възможност съществува отдавна, много преди появата на пандемията, така че лесно можем да посрещнем тези изисквания.

    Що се отнася до самия процес на подбор, там също се наблюдават определени тенденции. Бързината на процеса по наемане, отношението към кандидата и начинът на провеждане на интервютата са част от факторите, които влияят върху крайното решение и това дали ще се приеме или отхвърли дадена оферта. Много от кандидатите държат на предварителна среща с членовете на екипа, с който ще работят. Разбира се, финансовият аспект си остава ключов, особено в ситуация, в която има голямо търсене на ИТ специалисти. Върху крайното решение влияние оказва и това какъв е проектът, екипът, възможностите за развитие в компанията и нейната репутация, свободата на избор и не на последно място - социалните придобивки.

    Има ли ръст в броя на предлаганите Remote позиции в DataArt? Какви са тенденциите в тази посока?
    Още преди пандемията DataArt имаше доста добре развита политика по отношение на работата от разстояние, така че това не е нещо ново. За нас няма значение дали работата ще се извършва от офиса или от друга точка на България. В същото време продължаваме да развиваме офис пространствата си и да се опитваме да ги направим възможно най-уютни и функционални, за да могат желаещите да работят в офиса да се чувстват комфортно. Тенденцията за работа от разстояние се увеличи в следствие на пандемията, но ще остане и след това, защото такова е търсенето.

    Какви са плановете за разрастване на компанията и планира ли се отваряне на офиси в други населени места?
    Освен в София, усилията ни по наемане на софтуерни специалисти вече са насочени и към други големи градове като Пловдив и Варна. Засега все още не планираме отваряне на офиси в тези градове, тъй като колегите ни имат възможност да работят дистанционно. Ако обаче броят на хората там се увеличи, това ще е повод да се мисли за отваряне на локални офиси. Като цяло логиката, която следва компанията, е към разрастване и то не само в България, но и в глобален план. Наскоро отворихме офис в Дубай, а преди това и в Армения. Така локациите, в които компанията има свои офиси и развойни центрове, вече са над 20.

    В сегашната пандемична ситуация по-лесно ли се намират висококвалифицирани софтуерни специалисти или е точно обратното?
    В началото на пандемията хората бяха по-резервирани и по-трудно прибягваха към смяна на работното място. Имаше и компании у нас, които намалиха работната си сила или пуснаха част от екипите си на половин работен ден, което пък изведе тези хора на пазара на труда. DataArt реши да заложи на друга стратегия и да не намалява броя на служителите си, тъй като за нас хората са основна ценност. Дори продължихме да наемаме специалисти и това се оказа правилна тактика. След първата вълна пазарът на труда драстично се промени и сега конкуренцията е много по-голяма. В момента ситуацията е такава, че ако човек не е доволен от сегашната си месторабота, би имал интерес към нови предложения, независимо дали е в момент на пандемия или не, стига предложенията да са релевантни и отговарящи на очакванията му.

    За какви позиции най-често се търсят хора в DataArt и за кои от тях най-трудно се намират подходящи кандидати?
    Най-често търсим разработчици, владеещи Java, .Net, DevOps и JavaScript. Не мога да кажа, че има позиция или технология, в която да изпитваме огромно затруднение при наемането на хора, но определено има разлика, когато трябва да търсим Ruby, Scala и Go специалисти в сравнение с по-горе изброените. При DevOps инженерите това, което забелязвам, е, че професионалистите, които използват Google Cloud, са по-малко в сравнение на тези с AWS или Azure. 

    Какво отличава DataArt от останалите аутсорсинг компании в България и с какво успява да привлече и задържи софтуерните специалисти?
    Корпоративната култура на DataArt е такава, че при нас няма стриктна йерархия и липсва микромениджмънт. Свободата и доверието са основни ценности, а екипът и хората са на първо място. Дори и пандемията не се превърна в повод да променим тази своя политика. Много от кандидатите при нас идват по препоръка от настоящите служители, което е още едно доказателство, че този подход е правилният. Възможностите за развитие, преминаването от дадена технология към някоя по-екзотична и приятелската атмосфера, която създаваме, са другите фактори, които задържат колегите при нас. Добавена стойност носят и интересните проекти, работата в международна среда и добре развитата вътрешна комуникация.

     Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк