сряда, 30 ноември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2822 прочитания

    Как започнах първа работа: Кристина Димитрова, Практикер Ритейл

    Имах завършен курс и сертификат от „Практикер Ритейл“ от стажантската програма, което ми помогна да започна по-лесно работа там, разказва Кристина
    14 юни 2022, 09:57 a+ a- a

    Кристина Димитрова -  Специалист-Търговия в Практикер Ритейл

    Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В новата рубрика на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.

    Запознайте се с Кристина Димитрова, която в момента работи в Практикер Ритейл на позицията Специалист-Търговия. Паралелно с това завършва бакалавърска степен в УНСС  със специалност „Финансов контрол“.

    Коя беше първата ти работа и как започна в компанията? 
    Първата ми работа беше като продавач-консултант в един от обектите на компанията. Започнах през 2017 г. по стажантската програма на Практикер и Технополис. Представители на отдел „Човешки ресурси“ посетиха гимназията, в която учех (Национална търговско-банкова гимназия). След кратка презентация за дейността на компанията  всички желаещи имаха възможността да се включат в това приключение. Стажът беше с продължителност 3 месеца, след което получих сертификат. 

    Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
    Както при всеки млад човек без опит притеснението беше нещо естествено. Спомням си, че през мен минаваха различни чувства като това дали ще се представя подобаващо, дали ще направя добро впечатление, и разбира се, дали съм подходяща за позицията. Голямата изненада беше, че в момента, в който стъпих в стаята за интервю и започнаха разговорите с представителите на отдел „Човешки ресурси“, всички тези притеснения изчезнаха. Обстановката беше изключително приветлива и предразполагаща, особено за един млад човек. 

    Какво знаеше за компанията, преди да започнеш? И какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
    Първоначалната информация, която имах, беше, че е голям хипермаркет за дома и градината. Изненадите бяха много и то в самото начало, тъй като имах различна представа за работата в голяма компания. Атмосферата в магазина и отношението на колегите беше ключово още от самото начало на работния процес, тъй като колективът е като едно малко семейство, което винаги е готово да помогне. По време на интервюто също така ме информираха, че има реален шанс за бъдещо развитие както в магазина, така и в Централния офис. И след 2 години работа в един от обектите на веригата  аз се явих на вътрешен конкурс и бях избрана да продължа развитието си в централата на Практикер Ритейл като специалист търговия.

    Колко време отне процесът  по търсене до започване на работа и кое беше най-голямото предизвикателство? Как се справи и някой помогна ли ти?
    Процесът по търсене на работно място беше изключително кратък, тъй като веднага след като завърших средното си образование, подадох документи за работа в компанията. Плюсът беше, че вече имах завършен обучителен курс и сертификат от Практикер Ритейл от стажантската програма, което ми помогна да започна по-лесно работа там. За мен най-голямото предизвикателство беше комуникацията с хора, работата в екип, вземането на решения и отговорността, на която те учи тази работа. Разбира се, както в едно семейство, така и в „Практикер Ритейл“ имаше хора, които ми помогнаха. Едни от тях бяха колегите от отдел „Човешки ресурси“, които проведоха обучения за това как един служител на позицията продавач-консултант би следвало да се отнася с клиента и как да се реагира в различни ситуации. Също така получих огромна подкрепа от управителя на магазина и от служителите, тъй като напасваха смените с графика ми за лекциите в университета.

    Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
    Според мен ключовото нещо в началния етап беше подкрепата, която ми бе дадена от колегите в магазина и от Мустафа Мустафов (мениджър „Човешки ресурси“). Те повярваха в мен още от самото начало и ме накараха да повярвам във възможностите си и че с постоянна работа и желание можеш да постигнеш много. 

    Какво направи с първата си заплата?
    Както при всеки млад човек първата работа се започва с цел – най-често закупуване на желана вещ или финансиране на първата самостоятелна почивка. Първата заплата определено ми помогна да отида до желаната от мен дестинация за почивка с приятели.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на ПРАКТИКЕР РИТЕЙЛ EООД в JOBS.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Аутсорсингът е добавил рекордните 10 000 нови работни места у нас за година
    Индустрията удвоява растежа си, расте делът на ITO компаниите, както и на R&D центровете, отчете Илия Кръстев, председател на AIBEST
    преди 16 часа
    Глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $130 млрд. до 2027 г.
    Средният годишен ръст на сектора се предвижда да бъде 15%, според проучване на Markets and Markets
    преди 16 часа
    15% ръст на пътуванията в чужбина през октомври
    Според националната статистика посещенията на чужденци у нас се увеличават с близо 50%
    преди 17 часа
    Бизнес климатът у нас бележи ръст през ноември
    Според данните на националната статистика ръст има във всички наблюдавани сектори
    преди 18 часа
    Газовият оператор за територията на община Кърджали се свързва с мрежата на ICGB
    От февруари 2023 г. клиентите на „Ситигаз България“ ЕАД ще могат да се снабдяват с количества, пренесени по интерконектора Гърция-България