сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3801 прочитания

    Как се промени процесът на подбор в Blankfactor?

    Бъдещите процеси по подбор неизбежно ще станат все по-комбинативни и адаптивни към нуждите на кандидатите, казва Мариям Стоянова - IT Recruiter във финтех компанията
    04 юли 2022, 17:07 a+ a- a

    Мариям Стоянова - IT Recruiter в Blankfactor. Снимка: Blankfactor

    Процесите на подбор в компаниите претърпяха сериозни промени през последните години с масовото навлизане на работата от разстояние. Какви са предизвикателствата и новите тенденции пред Economy.bg коментират HR професионалисти и мениджъри от водещи компании в България. Какво се промени в процеса по подбор в Blankfactor, разказва Мариям Стоянова - IT Recruiter във финтех компанията.

    Работя в Blankfactor като Технически Recruiter от март месец тази година. Опитът ми в подбора на персонал е от последните две години както в агенция, така и като вътрешен Recruiter, което ми позволява да имам наблюдения за цялостния пазар на труда в България. 

    Това е тема, за която много се говори, същевременно голяма част от хората не си дават сметка как тези промени влияят цялостно на всички нас като служители.  

    Аз бих искала да споделя плюсовете и минусите, които наблюдавам вследствие на промените, настъпили през последните две години, и масовото навлизане на дистанционните форми на общуване и работа.  

    Blankfactor стартира дейност през 2015, а офисът ни в София отвори врати през юли 2021. От самото му стартиране ние провеждаме процеса по подбор на кадри изцяло дистанционно. Като технологична компания не представляваше предизвикателство да преминем към онлайн процеси първоначално, но разбира се, с времето възникнаха различни казуси около дистаннционната комуникация най-вече, че информацията, която получаваме един за друг онлайн, трябва да се чете по-различен начин от прекия човешки контакт. 

    Blankfactor е глобален доставчик на управлявани услуги (Managed Services, MSP) в сферата на Fintech. Компанията има разработен собствен продукт, а на клиентите си предоставя цялостни Full Stack решения. Blankfactor стартира през 2015 от Маями, Флорида като бизнес начинание на двама дългогодишни партньори и приятели - Лъчезар Христов - настоящия СТО, и Майк Уеар – CEO на компанията. На българския пазар е от 2021.

    Типичните стъпки, през които един кандидат в процес с нас преминава, са следните: телефонно интервю, техническа задача, последвана от онлайн техническо интервю с нашите инженери, по преценка последващо интервю и покана за работа. Ценим времето и се стараем процесът да бъде максимално облекчен и компактен и за двете страни. Плюсовете на този процес откъм време са ясно изразени: гъвкавост и адаптивност. Необходимостта от това кандидатът да взема платен отпуск, или да си тръгва по-рано от работа, когато има интервю, отпада. Вместо това, интервюто протича от удобството на дома. 

    Друг феномен, който се наблюдава, е, че гласът на служителите е много по-ясно изразен особено ако е и чут от работодателите. Ако допреди две години работодателят беше този, който определя целия процес на подбор, включително и начина на работа, то сега, бих казала, че силите са почти поравно разпределени. Дистанционният процес на работа и подбор свързва така наречените „таланти” с работодатели на едно друго глобално ново, което отвори много врати и даде възможност за обмяна на знания и умения извън рамките на територията, на която се намира даден кандидат. Този процес работи в посока на подобряване условията на търсещите работа и изискванията към работодателя се увеличават.   

    Разбира се, както всяко нещо, което има плюсове, онлайн процесът по подбор има и своите минуси. Трудност, която не само колегите, които са част от подбора на персонал, но и мениджърите по наемането изпитват, е предизвикателството на заменянето на живия контакт с онлайн. Това предполага развиване на нови и различни умения, за да станем сензитивни и да може да преценяваме човека максимално най-добре през камерата. 

    Друго предизвикателство, което ние в Blankfactor срещаме, а вярвам и други компании, е как за тези средно около 60 минути онлайн интервю да представим себе си, без да може да предложим жива среща с даден екип, без да покажем работната обстановка, която сме изградили в компанията. Аз лично смятам, че живият контакт е по-всеобхватен и трудно се компенсира с онлайн платформите за комуникация. Именно през прекия контакт с колеги ние не само добиваме по-ясна представа за взаимоотношенията в екипа, културата на битуване и работа в компанията, а и така най-бързо се адаптираме към новата си позиция, като се учим и черпим знания един от друг.  

    Като наблюдавам световните тенденции и развитието на технологиите, бъдещите процеси по подбор неизбежно ще станат все по-комбинативни и адаптивни към нуждите на кандидатите. Бързият и лесен достъп до възможностите, които се предлагат на пазара, ще стават все по-отчетливи.  

     

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Blankfactor Bulgaria EOOD в JOBS.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 20 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 20 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 22 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 24 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант