петък, 13 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2672 прочитания

    Пост-COVID офисът: Как работят хората в Tavex?

    Наш приоритет е да включваме придобивки, свързани с преживяване, каквито са Tavex резиденцията на Арапя и административният офис, казва Мария Савева - HR мениджър във финансовата компания
    21 юли 2022, 11:07 a+ a- a

    Мария Савева е HR мениджър във финансова компания Tavex. Снимка: Tavex

    Какви политики за работа прилагат в момента компаниите в България и какво се промени след края на извънредната епидемична обстановка? В новата рубриката „Пост-COVID офисът“ HR лидери и мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват как е организирана работата в офисите и как се чувстват служителите в новата обстановка.

    Как работят хората в Tavex в момента, пред Economy.bg разказва Мария Савева - HR мениджър във финансова компания Tavex, оперираща със злато и валута.

    Мария има над 10 години опит в компанията, от които над 8 заема тази роля. Завършила е Техническия университет в София, със специалност „Индустриален мениджмънт“ и Националната търговско-банкова гимназия. Мария е участвала активно в изграждането на всички процеси по подбор, обучение и интеграция на служители, модел за оценка на представянето в Tavex. От 2020 е Chief HR SEE, като пряко отговаря за България и Румъния, а от началото на 2022 и за Сърбия.

    Мария, как е организирана работата в офисите Ви в момента?
    Tavex България разполага със 7 офиса за обслужване на клиенти, разположени в най-големите търговски центрове в страната – 4 в София, по 1 във Варна, Бургас и Пловдив.  Към момента всички те работят в нормален режим на работа след отпадането на ковид ограниченията. 

    В допълнение към тях е административният ни офис, чиято концепция финализирахме в началото на пандемията. Днес той е притегателен център за всички служители на компанията и безопасна среда за срещи и обмен на знания. В извънработно време всеки от колегите може да го резервира за лични поводи. 

    Предвид сферата на дейност и услугите, които предлагаме, огромна част от екипа на компанията са фронт офис служители. Те комуникират на живо с хиляди клиенти всеки ден и това се случва на място в офисите. За Tavex е от изключително значение екипите в компанията да поддържат жива връзката помежду си. Същевременно служителите в администрацията имат възможност за дистанционна работа, когато им се налага.  

    Кои от мерките, които прилагахте по време на ковид, останаха трайна част от политиката за работа на компанията?
    Вече две години използваме автоматизирана платформа за подбор и адаптирахме целия процес на наемане на нови служители към новата реалност на пазара на труда.  Към днешна дата платформата работи успешно и успява да администрира обявите на Tavex за няколко държави. Част от процеса по подбор премина в онлайн формат заради Ковид. Това се оказа дългосрочно успешна практика, която ще запазим. 

    Друга важна промяна е по отношение на покритието на пакета ни за допълнителното здравно осигуряване. За нас здравето на нашите колеги и техните семейства е приоритет и затова разширихме обхвата му. 

    Дори и във времената на социална дистанция не спряхме да организираме инициативи, с които да поддържаме колективния дух и ангажираност на екипа. Създадохме програмата „Tavex резиденция“, с която вече втора година даваме възможност на служителите с най-високо ниво на представяне да отидат за една седмица на море със семейство и приятели в луксозна 8-местна каравана на Арапя, осигурена от нас.  

    Кои ковид политики отпаднаха, защото считате, че не са подходящи в новата среда?
    За последните две години преструктурирахме много процеси и практики, така че те да отговорят на новите нужди на клиентите ни в контекста на златото, както и в посока подбор, обучение, интеграция на служителите. Затова смятам, че се радваме на много положителна промяна за развитието на Tavex в България. 

    Към днешна дата се възползваме от възможността да организираме събития, на които да съберем служителите ни от цялата страна, както и колегите от офисите ни в Румъния и Сърбия на живо. През юни организирахме традиционния за Tavex тиймбилдинг, който предвид мерките не бяхме провеждали в обичайния му формат от 2019 година насам. На тридневното събитие присъстваха колегите от България, Румъния и Сърбия. Под формата на игри и приключения фокусирахме вниманието върху сътрудничеството, работата в екип, доверието и създадохме незабравими спомени. В началото на юли месец за поредна година  участвахме в Legion Run. За служителите ни извън София и България бяхме осигурили транспорт и нощувка в хотел, а вечерта след състезанието се събрахме и на неформална вечеря с колегите. В календара ни до края на 2022 година сме планували още екипни събития. 

    Как се чувстват служителите в новата обстановка и как предпочитат да работят? Каква обратна връзка получавате?
    Безспорно един от уроците от пандемията е, че трябва да се адаптираме към непрекъснато променящата се обстановка. Това се отнася и до новите начини на работа. 

    В други отношения ковид ситуацията ускори промяната ни в посока на дигитални услуги. Въпреки това необходимостта от обслужването на клиенти на живо няма да изчезне, а Tavex зададе стандарта за това още преди години. 

    Служителите от фронт офиса споделят, че е изключително ценно за тях да могат да се срещат с клиенти и колеги на живо. Това им създава чувство за принадлежност и динамика, прави денят им интересен и цветен.  Много често те правят паралел със свои близки хора, които вече повече от две години работят дистанционно и усещат липсата на живата връзка с екипите си.

    Наложи ли се да редуцирате или да увеличите офис площите си, да промените нещо в дизайна и обзавеждането?
    Споменах вече, че нашите офиси са разположени в най-големите търговски центрове в страната. С началото на пандемията през 2020 и с масовото затваряне на всички нежизненоважни бизнеси ние се сблъскахме с новата реалност и с факта, че трябваше да затваряме за неопределен период от време. Въпреки това не намалихме броя на офис площите. 

    Основната трансформация, която реализирахме, беше по отношение на административния ни офис. Преместихме го в нова сграда и днес той е значително по-голям и фукционален. 

    Как виждате функцията на офиса във Вашата компания в бъдеще?
    Една от големите цели при създаването на новата административна Tavex централа беше ежедневно да въодушевява работещите в нея и да привлича онези, чието обичайно работно място е в клиентските офиси на компанията.

    Без да знаем, изградихме място, което се превърна в безопасна среда за човешки срещи извън работа. Офисът е проектиран така, че в извънработно време пространството се преобразява и се превръща в бар или дискотека с озвучаване, DJ пулт и осветление, място за официални вечери, киносалон и детска зона. Всички служители могат да запазят офиса и за свои лични поводи. За последната година имаме над 120 събития от всякакъв характер – семейни празненства, детски рождени дни, филмови, спортни и игрални вечери.

    Промени ли се пакетът Ви от придобивки? 
    Пандемията накара много хора да обърнат по-сериозно внимание на своето здраве. Затова разширихме обхвата на допълнителното здравно осигуряване като включихме дентална помощ, проследяване на бременност и раждане, както и средства за очила при необходимост. От тази година всички служители имат годишна профилактика, застраховка живот, както и финансова помощ при тежки заболявания и злополуки. 

    Също така всеки колега има на разположение ваучери за храна. Друг наш приоритет е да включваме придобивки, свързани с преживяване, каквито са Tavex резиденцията и административният офис, за които споменах по-горе.  

    Основен фокус за нас последните две години е личностното развитие на всеки служител. В тази посока също разширихме инициативи и достъпа до платформи с обучение за придобиване на нови знания и умения. Инвестирахме в коучинг програми за ключовите роли.  

    Пред какви предизвикателства сте изправени в момента?
    По време на пандемията търговията с инвестиционно злато се превърна в основен бизнес за нас. Приемаме за наша мисия от позицията на финансови експерти да образоваме обществото и да повишим икономическа грамотност по пътя им финансова свобода. Напълно осъзнаваме, че тези наши цели са особено предизвикателни в динамичните времена и несигурността, в които живеем. 

    Днес пред нас стои и амбицията ни да развием Tavex Румъния и Сърбия, където отворихме врати съответно през 2019 и 2021 година, по примера на Tavex България. 

    Предвиждате ли някакви нови програми/политики/инициативи след края на пандемията?
    За нас е важно да се вслушваме в обратната връзка на служителите и сме изградили култура на взаимно доверие. Затова и процесите и политиките в компанията често се адаптират и променят спрямо развитието на екипа. 

    За нас развитието на всеки колега е изключително важно. В динамичните времена, в които живеем, научихме, че трябва да инвестираме още повече в това. За последните две години пренаписахме изцяло обучителната си програма, организирахме допълнителни вътрешни обучения и насърчихме обмяната на опит и знания между екипите. Всеки служител може да инициира, организира или дори води обучение, ако е открил такава нужда. 

    Друга инициатива, която въведохме и се оценява много високо от всеки колега, е EconTalks. Това е ежемесечно събитие, на което събираме колегите от цялата страна, както и екипите от Румъния и Сърбия. Темите са предварително зададени от присъстващите и целта е да повишим личната си финансова и икономическа грамотност. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Gold & Exchange / Tavex Ltd в JOBS.bg 


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ПОСТ-COVID ОФИСЪТ: 

    Как работят хората във VMware?
    Как работят хората в MentorMate?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 минути
    ИТ секторът у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 42 минути
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 2 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 2 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ
    преди 2 часа
    Eldrive откри първия си собствен заряден парк за електромобили
    Той се намира в Литва и в него могат да зареждат до 20 автомобила едновременно, планира се подобен парки и в България през 2025
    преди 6 часа
    Какво заплащане ще получим, ако работим по празниците?
    До четворни надници за работа по Коледа и Нова година. Вижте в кои случаи се полагат: