вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1110 прочитания

    Spotify съкращава 6% от работната си сила

    Това са около 600 работни места
    24 януари 2023, 09:42 a+ a- a

    Снимка: Spotify

    Spotify съобщи, че съкращава 6% от глобалната си работна сила, тъй като компанията за стрийминг на музика се бори с трудната икономическа среда, която накара потребителите и рекламодателите да ограничат разходите си, пише CNBC. Spotify има обща работна сила от около 9800 души, което означава, че съкращенията засягат около 600 служители. Според нейния профил в LinkedIn за компанията работят 5400 души в САЩ и 1900 в Швеция.

    Акциите на Spotify се покачиха с повече от 3% след новините за мерките за намаляване на разходите.

    Spotify, която е базирана в Швеция, но е листвана на Нюйоркската фондова борса, изпрати вътрешна бележка до персонала в понеделник (23 януари), обявявайки съкращенията. Разговорите със засегнатите служители ще започнат през следващите няколко часа, пише Даниел Ек, главен изпълнителен директор на Spotify, в бележката, публикувана на уебсайта на компанията.

    „Както много други лидери, аз се надявах да поддържам силните попътни ветрове от пандемията и вярвах, че нашият широк глобален бизнес и по-малкият риск от въздействието на забавяне на рекламите ще ни изолират“, каза Ек. „Гледайки назад, бях твърде амбициозен да инвестирам преди ръста на приходите ни. И поради тази причина днес ние намаляваме базата си от служители с около 6% в цялата компания.“

    Ек казва в бележката до служителите, че поема „пълна отговорност за действията, които ни докараха тук днес“.

    Съкратените служители ще получат средно 5 месеца обезщетение и продължаващо здравно осигуряване. Имиграционна подкрепа ще бъде налична и за работници, чийто имиграционен статут е свързан с тяхната работа, каза Ек.

    В документите, подадени към Комисията за ценни книжа и борси, е записано, че изплащанията при съкращенията ще доведат до разходи от €35 млн. до €45 млн., свързани с обезщетения.

    Доун Остроф, ръководител на съдържанието на Spotify, също напуска фирмата. Остроф, бивш президент на Conde Nast Entertainment, се присъедини към Spotify през 2018 г., за да помогне на компанията да развие своите нововъзникващи рекламни и подкастинг бизнеси.

    По време на престоя си в Spotify, Остроф подписа с продуцентската компания на Барак и Мишел Обама Higher Ground Productions, за да накара бившия президент на САЩ и първата дама да работят по ексклузивни подкасти за Spotify. Тя също ръководи сделката за получаване на ексклузивни права върху шоуто на Джо Роугън и отговаряше за договарянето на ексклузивни сделки за подкастинг с Ким Кардашиян, принц Хари и Меган Маркъл.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 42 минути
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 2 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 3 часа
    преди 3 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 6 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 6 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд