петък, 01 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3704 прочитания

    Какво четат HR лидерите в България: Галина Георгиева, Дунапак Родина

    От „Предвидимо Ирационални“ на Дан Ариели могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности, казва Галина
    30 януари 2023, 10:56 a+ a- a

     Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина. Колаж: Economy.bg

    Какво четат HR лидерите в България? Кои са книгите и авторите, от които черпят вдъхновение? Какви уроци и поуки си извличат от тях? Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България. Вижте какво отговори Галина Георгиева - HR Директор в Дунапак Родина.

    Препоръчвам „Предвидимо ирационални“ на Дан Ариели. Защо ми хареса? Като разпознаваме ирационалните си модели, можем да вземаме по-добри решения в живота и бизнеса, а и през призмата на работата ми в областта на ЧР смело казвам, че аналогично е поведението ни и при избора на професия и работодател.

    Оттук могат да се вземат много идеи за Employer Branding активности както вътре в организацията, като започнем още от подбор и наемане, така и по отношение на Employer Branding позициониране на пазара.

    Бихевиористичната икономика казва, че:

    •няма абсолютни истини :) – съгласявам се веднага с това;

    •човек невинаги взема правилните решения – да, обикновено ни трябва време, за да затвърдим увереността ни, че сме взели правилното решение в дадена ситуация и 

    •човек е  последователно ирационален – примерите в книгата  са толкова ясни, прости и видими в ежедневието, че на места чак боли при самоосъзнаването за личната ни ирационалност. 

    От друга страна, човеци сме и колкото и пъти да прочетем и дори да успеем да разберем посланията и използваните похвати в маркетинга, човешката ни природа ще продължава да ни изкушава и ще трябва осъзнато да се борим със самите себе си, ако сме решили, че не искаме да падаме в капана. :)

    Любимите ми глави са:

    •Цената на социалните норми – защо дори и най-приятните за нас дейности стават неприятни, щом започнат да ни плащат за тях – това е тема, която неизменно присъства в голяма част от разговорите ми със служители и клиенти. Тук мисълта може така да се разклони, че да генерираме съдържание за още три книги. Човечеството не престава да търси удовлетвореност, спокойствие, модерно е вече всички да търсим своя икигай и гордо да се хвалим, че сме там… Докато след n на брой месеци или години  се уловим, че отново търсим. :)

    •Отворените врати – примерът тук е приложим и в личния живот, и в професионалния и кариерния ни избор. Няма рецепта, но пък вземайки си осъзнатост оттук, можем още по-ясно и пълноценно да изпитваме удоволствие от преживяванията по пътя ни. 

    •Ефектът на очакванията – защо съзнанието ни винаги получава онова, което очаква, как става така, че очакванията влияят върху всеки аспект от живота ни, защо никога не трябва да подценяваме силата на презентацията и защо съзнателно или не се стремим към установяване на стереотипи.

    Три цитата от книгата, които много харесвам и са 100% валидни и в ЧР:

    „Хората са честни само до степента, която им харесва (включително желанието им да угодят на другите).“

    „Повечето хора не знаят какво искат, освен ако не го видят в контекст.“

    „Опасността да не очакваме нищо, е, че в крайна сметка това може да е всичко, което ще получим.“

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Dunapack Rodina AD в Jobs.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАКВО ЧЕТАТ HR ЛИДЕРИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Ваня Колева, WePrevent Велико Търново
    Даниела Назим, Endava 
    Рада Йосифова, AG Capital
    Радослава Кроснева, Банка ДСК
    Никола Киров, Американски Университет в България
    Борислава Георгиева, DHL Freight ESS

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 минути
    Биткойн надмина $60 000
    Криптовалутата е на път да постави нов рекорд
    преди 5 минути
    Villeroy & Boch завърши придобиването на Ideal Standard
    Обединеното дружество става един от най-големите производители на продукти за баня в Европа
    преди 18 минути
    Това ще е едно от първите училища у нас с изучаване на изкуствен интелект
    Предвижда се да има отделна професионална паралелка с кандидатстване след 7. клас
    преди 41 минути
    Българска компания спечели 2.4 млн. евро финансиране от Европейския съвет за иновации
    Smart Farm Robotix се класира между 42 високотехнологични фирми, избрани сред общо 1083 кандидатствали от ЕС
    преди 17 часа
    Проучване: Лихвите за покупка на жилище у нас вероятно ще останат ниски, а тези за бизнес имоти - по-високи
    Приемането ни в Шенген и еврозоната са предпоставки за засилване на интереса на чуждестранни инвеститори към България, сочи анализ на Colliers