сряда, 28 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3803 прочитания

    HR Лидерите на България: Добринка Йорданова, Access Finance

    Не съжалявайте за различните роли, места и ситуации, в които сте били, стига да сте останали верни на себе си, казва Добринка
    27 януари 2023, 14:30 a+ a- a

    Добринка Йорданова - HR Мениджър на Access Finance. Снимка: Личен архив

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката "HR лидерите в България" разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.

    Представяме ви Добринка Йорданова - HR Мениджър на Access Finance. С над 15 години опит в управлението и развитието на човешкия капитал и организационно консултиране. Работила е като HR мениджър на Мото-Пфое, а преди това 10 години се е занимавала с организационно консултиране и проекти за развитие на хората и организациите до пълния им потенциал като коуч и мениджър за България на Leadership Management International®. 

    Разкажете ни за Вашето образование.
    Като типичен представител на поколение Х съм завършила професионална гимназия, защото родителите ни така бяха възпитани от техните родители. Типично за бунтар тйинейджър реших да скоча в дълбокото с „Експлоатация и ремонт на автомобили и кари“ във „Вилхелм Пик“ (сега „Хенри Форд“). Завърших  магистърска степен по планиране и прогнозиране на ИС в УНСС и втора магистърска степен по управление на ЧР. Преминах през едно сериозно непрекъснато учене, покривайки различни аспекти на системи по управление на качеството като консултант, обучител и водещ одитор по няколко ISO стандарта, управление на Европейски проекти  и след това в областта на развитие и разгръщане потенциала на хората и организациите чрез инструментите на коучинга и обученията по меки умения. Ученето не е спряло,  то продължава ежедневно. 

    Каква беше първата Ви работа?
    Първата ми сериозна работа беше като офис мениджър в компания, която внасяше и монтираше защитно фолио за стъкло, и не след дълго ме направиха търговски представител, което ме изправи лице в лице със страха от директните контакти с всякакви хора от всички краища на София, в студ и пек, без удобствата на служебен автомобил и навигация. :) Получавах откази, откровено грубо отношение на места, но така оцених сладостта на победата, когато постоянството ми започна да дава плодове. :) Оттогава се отнасям с голямо уважение към всички хора, заети с продажби, защото знам какво им коства понякога това да се наречеш добър търговец.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Решението да се впусна в предизвикателството да стартирам бизнес в областта на развитието на хората, което след дълго планиране съвпадна с предишната енергийна криза в началото на 2009 г. и последващата световна икономическа криза. 

    Как започнахте в Аксес Файнанс?
    По препоръка от приятел, който вече работеше в MFG. Респектира ме факта, че това е изцяло български холдинг, който покрива широк аспект от финансови продукти и услуги. Срещата с човека, който е създал продукта Бяла карта и заедно с екипа го развива успешно вече 10 години, ме спечели за каузата да изградим функцията ЧР в един пораснал вече финтех стартъп. Впечатли ме идеята да превърнеш кредитната карта от елитарен в достъпен продукт и да дадеш възможност на всеки човек, без оглед на неговото социално положение, образование или финансов статус да го използва. В момента Аксес Файнанс има над 170 000 клиенти в България, което ни прави един от лидерите на пазара на кредитни карти наред с най-големите банки. За нас клиентът е във фокуса на всичко, което правим. Затова предоставяме високо качество на обслужване и най-добрите технологии. Щастливи сме, че към днешна дата имаме над 94% позитивни оценки за нашето клиентско обслужване в Ekomi с отзиви от  близо 39 000 души. 

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Цялата палитра: от подбор през създаване на програма за развитие на таланти до изграждане на работодателска марка и програма за добруването на хората. Когато дойдох, в компанията части от ЧР функцията се покриват от различни дирекции и най-предизвикателната задача беше да поставим всичко под един покрив. Процесът отне повече време, защото най-трудно се променят нагласите на хората. ЧР е еволюция, не шумна революция и колкото и да искаме големите неща да стават бързо, някои от тях отнемат много повече от предвиденото време, други е необходимо да отложим, докато подготвим средата, защото, както казва една японска мъдрост: „бързо означава да вървите бавно, без да спирате“.

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Компанията има дъщерни дружества в Румъния, Полша и Испания и е необходим колкото унифициран, толкова и различен подход към дори на вид еднакви казуси, отчитайки културните характеристики на всяка държава. Необходимо е да разбираме поведението на другите, преди да съдим и мерим с нашия аршин.

    Друго предизвикателство е свързано с една дългосрочна политика по изнасянето на колцентъра от офиса ни в София в изцяло дистанционно работещи  колеги, като се фокусирахме върху предлагането на работни места в районите със затихващи функции в Североизточна и Северозападна България. За момента имаме компактни групи колеги във Видин и Шумен. Най-голямото предизвикателство е как да работим за мотивирането на тези  наши колеги, които са далеч от всички инициативи, които организираме в офиса и какви са начините за създаване на усещане за принадлежност, когато работиш в 100% от работното си време от хола си. 

    Сигурни сме,че Вашият екип е от съществено значение. Как го формирате? Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    Екипът е в процес на изграждане. Много трудно можем да дефинираме категорично ролите, от които имаме нужда, т.к. финтех средата, в която работим, е много динамична и непрекъснато променяща се. Това, което търсим в нашите бъдещи колеги и е част от нашата корпоративна култура, е смелостта да предлагаш нови неща, да опитваш и се учиш от опитите си, енергия задвижваща съзидание, открити взаимоотношения и сърце на слуга (servant heart). 

    С какво не бихте направили компромис?
    С доверието.

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява днес служителите в голяма компания?
    Визионерство за продукта/услугата, но и за хората, които им вдъхват живот. Прозрачни правила и ясна комуникация, която да стига в един и същи момент до всички в организацията, независимо колко високо или близко до мениджъра са. 

    За успешния лидер е важен балансът работа – почивка. Вие как релаксирате и какво Ви зарежда?
    Преди Ковид поне 2 пъти годишно гмуркане. Водата ми носи спокойствие, прояснява мисленето ми и ми помага да се фокусирам. Преоткрих успокояващата роля на земята и все по-често имам потребност да изляза от града и да отида на място, където мога да дишам дълбоко. Обичам и да създавам разни нещица с ръцете си, провокирайки въображението си.

    Кои са Вашите източници на вдъхновение?
    Природата с нейните прости, но вечни уроци и правила. Историите на успешни компании през призмата на техните лидери и мястото на хората в тях. Последното ми вдъхновение е „Щастие в кутия“ на Тони Шей.

    От позиция на днешния си опит, бихте ли променили нещо по пътя на Вашата кариера?
    Всъщност, всеки опит, падане и изправяне са ме водили към мястото, на което съм сега. Натрупаният опит в различни области ми дава възможност да погледна на ежедневни казуси от различни позиции, слагайки различни шапки, което оценявам като безценно. Това е и моят съвет, не съжалявайте за различните роли, места и ситуации, в които сте били, стига да сте останали верни на себе си. Придобитият опит рано или късно ще се окаже парченце от пъзела, което ще подреди цялата картина, която сте рисували в мечтите си.

    Как си представяте развитието на HR функцията през следващите години?
    Приемането и превръщането на ЧР функцията в истински партньор на бизнеса за постигане на бизнес целите му.

    Автоматизирани процеси, които ще позволят събирането и анализирането на все повече данни, подпомагащи процеса по вземане на решения, и всичко това ще освободи повече време за чисто човешкия контакт с хората на HR екипа в ролята му на доверен съюзник (слушател, медиатор, коуч, консултант) във всички аспекти от цялостното преживяване на човек в компанията. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Аксес Файнанс АД в JOBS.bg

     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ:

    Калин Стоянов, Бългериан пропертис
    Марияна Броняр, VSG Bulgaria
    Борислав Борисов – Head of HR в UltraPlay
    Таня Иванова - Lead Recruiter в Coretech Bulgaria
    Ралица Бояджиева-Цветанова, Мениджър Човешки ресурси в WINBET
    Цветослав Йотов, мениджър „Човешки ресурси“, „Арома“ АД
    Виолета Караначева- Цветанова, University Relations, Diversity and Learning Country Lead, IBM
    Севастияна Христова, HR Recruiter, „Вюрт България
    Ива Николова, „Анакатек“
    Атанаска Николова, „Бошнаков“
    Даниела Йорданова, VIVACOM
    Магдалена Петракиева, „Силвър Стар Моторс“
    Яна Папардова, Schwarz IT Bulgaria
    Надя Михова, EY Bulgaria
    Радослава Кроснева, ДСК

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Шотев: Рекордни са инвестициите у нас за 2023
    Те отчитат ръст от 28% спрямо 2022
    преди 8 часа
    Световната банка инвестира 150 млн. евро в AG Capital
    Средствата ще подкрепят проекти на Lion's Head в България и Румъния
    преди 12 часа
    11 търговски парка са открити у нас през 2023, Пловдив остава лидер
    Пазарът навлиза в етап на насищане, сочи проучване на Colliers
    преди 12 часа
    Василев към общините: Данъците няма да се увеличават
    Такса смет ще се изчислява по нов начин от 2025, подчерта финансовият министър
    преди 12 часа
    Австрийската Austrotherm разширява дейността си у нас с инвестиция от близо 3 млн. лева
    Пускането в експлоатация на разширението на завода в Казичене е планирано за последното тримесечие на 2024
    преди 13 часа
    България ще е домакин на Балканската олимпиада по математика
    У нас ще дойдат над 130 ученици от 21 държави от цял свят