Каква е ролята на обученията в развитието на пазара на труда и как работодателите да задържат служителите си, разказва Джим О'Браян, изпълнителен директор на Tack TMI
Джим О'Браян е изпълнителен директор на Tack TMI в рамките на GI Group. Джим има над 25 години опит в лидерски и управленски функции, както и доказан успех в разработването и предоставянето на програми за подобряване на лидерството за големи компании.
Tack TMI, част от GI Group, оперира в повече от 45 държави и е световна мрежа от повече от 800 експерти – консултанти, треньори, фасилитатори и създатели на програми за обучение и развитие. 110-годишният обединен опит и експертиза на TACK и TMI превръщат компанията в световен лидер в областта на обучение и развитие. Международните програми на Tack TMI се провеждат в 55 държави на 37 различни езика с една обща цел – да се окаже помощ на хората и организациите да се развиват и преуспяват. След придобиването ѝ от страна на GI Group през 2011 година Tack TMI се превръща в една от 10-те най-успешни компании в света за услуги в областта на човешките ресурси. В България Tack TMI присъства вече над 20 години.
Джим вярва в лидерството, ориентирано към човека, и помага на хората да разгърнат пълния си потенциал. Той е учил в Ливърпулския университет John Moores и притежава сертификат от програмата за квалифицирани обучители на Tack TMI.
Джим гостува у нас по повод откриването на нов офис на Tack TMI. Поговорихме с него за ролята на обученията и необходимостта работодателите да се грижат за своите служители.
Каква е ролята на обученията в развитието на пазара на таланти?
Мисля, че поради редица причини, тъй като сега имаме дефицит на налични кандидати, е наистина важно да подготвим както работодателите, така и служителите, за да гарантираме, че с развитието на пазара кандидатите са готови да поемат новите работни места. Така че трябва да ги обучим и развием, за да бъдат готови. Освен това, докато са при работодателя, той трябва да се грижи за служителя и да го развива, за да гарантира, че ще остане при него за по-дълго време и е по-продуктивен, защото намирането на други кандидати тези дни е толкова трудно.
А каква е ролята на коучинга?
Коучингът в своята същност е един стил на управление. Наистина е важно лидерите да могат ефективно да обучават хората, така че да им предоставят подкрепата, от която се нуждаят. Но те също трябва да могат да насочват и делегират. Така че коучингът е наистина ключов компонент да бъдеш добър мениджър и лидер. Всички мениджъри и лидери трябва да имат умението и трябва да го развиват, защото това е умение, което се преподава. Това обикновено не е присъщо, но коучингът позволява на хората да имат по-добро качество на разговорите и отново подобрява мотивацията на служителите и гарантира, че те са по-продуктивни.
Значи Вие обучавате мениджърите как да практикуват коучинг?
Абсолютно. Коучингът е наистина лесно умение за усвояване, ако сте развити по правилния начин. И коучингът отново е един от начините да се гарантира, че служителите получават мотивацията, от която се нуждаят. Но това не е единственият начин. Доста често служителите не търсят обучение или подкрепа. Те търсят посока. Така че лидерите трябва да знаят как да се адаптират, за да дават коучинг, когато коучингът е необходим, и да знаят как да бъдат добър коуч. Но те също трябва да знаят кога да не го прилагат, защото коучингът отнема много време.
Очаквайте интервю на Economy.bg с Антония Парапанова, бизнес мениджър на Tack TMI България, и Тициано Родолфо Розето, регионален директор на GI Group Holding.