четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4162 прочитания

    HR Jobs in BG: Какво е да работиш като Leadership Development Facilitator в SoftServe

    За професията и възможностите разказва Васил Калудов
    30 март 2023, 10:09 a+ a- a

    Снимка: Васил е Leadership Development Facilitator в SoftServe

    Васил Калудов е завършил бакалавърска степен в Техническия университет в София със специалност „Общо машиностроене на немски език“. След това става част и от първия випуск на СофтУни.

    В момента Васил е Leadership Development Facilitator в SoftServe. Пред Economy.bg Васил разказва повече за настоящата си позиция, какви умения и качества са необходими, как поддържа квалификацията си и кои са най-големите заблуди за професията.

    Васил, как стартира Вашата кариера?
    Първата ми работа беше на 16 г. в една аутсорсинг компания, обслужваща клиенти в Германия. След това съм работил за кратко в хостел, хранителен магазин и съм продавал карти за театър, преди отново да се върна в аутсорсинг средите. Там практически разбрах какво се има предвид, като се каже, че работата с хора те учи най-много.

    Много пъти са ме питали защо съм завършил две технически специалности, при положение че работя в напълно различна сфера. Краткият отговор е, че именно работата с хора, а не с машини, се оказа моята страст. От друга страна, висшето образование ми помогна да развия аналитичните си заложби, както и умението да структурирам. Това доста ми помага в работата, защото в последните близо 8 години се занимавам с обучение и развитие като обучител и фасилитатор. А за да е смислено и ангажиращо едно обучение и участниците в него наистина да разберат същината и да си вземат по нещо, е необходима добра и ясна структура. Оттогава насам имам стотици обучения зад гърба си както в присъствен, така и в онлайн формат.

    Кога и как започнахте работа при настоящия си работодател?
    Много харесвам цитата на Нийл Доналд Уолш, който гласи, че животът започва там, където свършва зоната ви на комфорт. Много мои решения са продиктувани именно от желанието ми да се предизвиквам и да се състезавам със самия себе си. Когато през август 2022 г. видях обявата за моята позиция в LinkedIn, нещо трепна в мен. Хареса ми описанието и визията, харесаха ми ценностите на SoftServe, както и обратната връзка, която получих от мои приятели, работили в компанията. Затова още в деня, в който видях обявата, си извадих CV-то от прашните папки на Google Drive-a, изтупах го, актуализирах го и кандидатствах. Останалото е история, както се казва.

    Какви са основните Ви отговорности на тази позиция?
    Компанията ни е глобална, с над 13 000 служители в 14 държави. Моят екип отговаря за развитието на стратегическите лидери, които са над 600. Работим по създаването на единен лидерски стандарт за цялата компания, базиран на конкретни лидерски принципи и поведения. Също така създаваме обучителни програми за всяко лидерско ниво, които постоянно адаптираме спрямо нуждите на колегите. Организираме и индивидуални решения за обучение и развитие с вътрешни и външни партньори.

    Моите отговорности са в 3 основни направления. Първото е анализиране на нуждите на лидерите в компанията. Второто е изграждането и развитието на мрежа от вътрешни за SoftServe фасилитатори на стратегически лидерски позиции. Третото е фасилитирането на различни аспекти от обучителните ни програми, както и провеждането на обучения по специфични за лидерството теми.

    Как типично протича един работен ден?
    Рядко ми се случва да имам два еднакви работни дни, което за мен е мотивиращ фактор, защото обичам разнообразието. Когато имам предстоящи обучения, отделям време да се подготвя, да направя план за провеждане на събитието, както и да изготвя необходимите визуални елементи – презентация, виртуална дъска и т.н. Участвам и в няколко работни групи, свързани с проекти, които предстои да имплементираме. Тъй като позицията ми е нова за компанията, отделям и доста време да изградя мрежа от контакти и да опозная вътрешните ни клиенти. Това ми помага да подготвям решения, които да са максимално близки до нуждите на целевите ни групи.

    Какви умения и качества са необходими за тази професия?
    Някои от най-важните определено са изграждането на доверие, комуникационните умения и по-конкретно слушането с разбиране и задаването на ефективни въпроси, управлението на конфликти и гъвкавостта. Относно първото ключово е участниците в обучения или работилници да са с усещането, че средата е сигурна и това, което споделят, няма да се използва срещу тях. Да има ниво на психологическа безопасност. Гъвкавостта, от друга страна, помага на фасилитатора да остане отворен към спецификите на груповата динамика и да реагира адекватно във всякакви неочаквани и предизвикателни ситуации. Често целта е дефинирана, но пътят, по който ще се достигне до нея, не е.

    Как поддържате знанията и квалификацията си?
    Чета книги по темите, на които водя обучения, както и такива, свързани с професията ми. Редовно участвам и в обучения и уебинари, за да съм в крак с тенденциите. Отделям също така доста време за работа върху себе си и саморефлексия, защото като водещ е важно да мога да управлявам процеса, разграничавайки собствените си емоции и реакции. Имах честта и да работя с някои утвърдени имена в бранша, от които успях да почерпя безценен опит и знания. Участвам също така и в извънработни групи, водени от различни фасилитатори, което ми помага да си сверя часовника и да си „открадна“ добри практики. И не на последно място, Google, YouTube и LinkedIn също са прекрасен източник на информация.

    Какви са възможностите за развитие?
    Мащабът на компанията осигурява среда тип „за всекиго по нещо“. SoftServe разполага със собствен университет, който организира множество обучения, програми за развитие, курсове, уебинари и езикови клубове. Имаме и достъп до изобилие от курсове в платформата Udemy Business, които всеки може да използва за допълнително обогатяване на знанията си. Налична е и силно развита вътрешна менторска програма, която позволява на колегите с повече опит да развиват нови умения, подкрепяйки други в собственото им развитие. В началото много ме впечатли инициативата за публично говорене The Talk. В нея колеги споделят опит и знания по тема от областта на технологиите, бизнеса или личностното развитие. Също така има възможности за релокация и преквалификация, стига човек да има желание да опита нещо ново и различно.

    Кои са най-големите заблуди за HR професията?
    „Четирите споразумения“ на Дон Мигел Руис е книга, която силно ми е повлияла. В нея се разказва за мъдростта и опита на толтеките, а едното от споразуменията е „Не прави предположения“. Смятам, че има много митове и заблуди относно човешките ресурси, защото много от тях произтичат от правенето на предположения, без човек реално да е наясно как стоят нещата. Подобно е на родителството – всеки има мнение как се прави, докато самият той не стане родител. След това развива повече разбиране.

    Една от големите заблуди е ролята на HR в разрешаването на вътрешноекипни проблеми. От опита ми с обучение и развитие многократно ръководители са се свързвали с нас, за да организираме обучения, защото „хората в екипа им не са мотивирани“. Такива проблеми трябва да се разглеждат по-холистично и да не се гледа на възможностите, които отдел „Човешки ресурси“ предлага, като на панацея.

    От друга страна, има случаи, в които ЧР организират инициативи, за да се разреши някой наболял проблем в компанията, но те се оказват неефективни, защото работят по повърхността и не се достига до корена на проблема. Това често е причина за съмнението в ефективността на ролята на отдела в развитието на компанията.

    Вярвате ли, че баланс между работа и личен живот е постижим? Ако – да, как Вие го постигате?
    Вярвам, че е постижим. Не вярвам, че е константа или крайна дестинация. Когато е налице, е прекрасно, когато не е – и това ще мине. Периодично си правя самоанализ чрез коучинг колелото за баланс в живота. Чрез него оценявам важните за мен аспекти от живота ми по скалата на удовлетвореността от 1 до 10. Помага ми и да имам по-реалистични очаквания към себе си. Има периоди в живота, когато някоя сфера страда за сметка на други и това е нормално.

    Животът също така ме научи по трудния начин, че за да постигам баланс, е важно да развия 2 ключови умения. Първото е да казвам асертивно „Не“. Тоест преди всичко да имам ясни граници и след това да ги отстоявам, зачитайки и уважавайки тези на другите. Второто е да приоритизирам. Тук срещам доста трудности, защото предпочитам да върша нещата на момента, а често се улавям, че се фокусирам върху такива, които не са спешни. Все пак животът е кратък и е важно фокусът ни да е върху истински важните и стойностни неща.

    По какви проекти работи SoftServe в България вижте тук

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на СОФТСЪРВ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg тук

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR JOBS IN BG:

    Какво е да работиш като Talent Acquisition Eastern Europe в CERATIZIT Bulgaria?
    Какво е да работиш като Talent Sourcing Process Lead в Cargill?

    Какво е да работиш като Head of Recruitment and Resourcing в Questers?
    Какво е да работиш като Chief People Officer на KFC и Nordsee?
    Какво е да ръководиш отдела за възнаграждения и администриране на персонала в TBI Bank?

    Какво е да работиш като Group Global Head of HR Compliance в YNV Group?
    Какво е да работиш HR Business Partner в HeleCloud?
    Какво е да работиш като Lead Recruitment & Resourcing Advisor в Questers?
    Какво е да работиш като старши експерт „Човешки ресурси, трансакции“ в Cargotec България?
    Какво е да работиш като Talent Acquisition Manager в Concentrix?
    Какво е да работиш като мениджър „Знание“ в DHL Freight ESS?
    Какво е да работиш като HR Ops Transition Lead в The Adecco Group
    Какво е да работиш като старши съветник „Управление на HR ефективността и организационен дизайн“ в Теленор България
    Какво е да работиш като старши мениджър „Обучение и развитие“ в УниКредит Булбанк?
    Какво е да работиш като Chief People Officer в Scalefocus?

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 минути
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 2 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 3 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 3 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 4 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 4 часа