понеделник, 14 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3961 прочитания

    HR Лидерите на България: Мартин Димитров, Партньор Човешки ресурси за Декатлон България

    Запознайте се с един от финалистите в категория „HR професионалист на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022
    04 май 2023, 15:09 a+ a- a

    Мартин Димитров - Партньор Човешки ресурси за Декатлон България. Снимка: Декатлон

    Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката "HR лидерите в България" разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад?

    Запознайте се с Мартин Димитров - Партньор Човешки ресурси за Декатлон България, и финалист в категория „HR професионалист на годината“ в  Годишните HR награди на БАУХ 2022.

     

    Мартин, какво означава за Вас достигането до финала в Годишните HR награди на БАУХ 2022?
    Достигането до финалния етап на събитието „Годишните HR награди“ на БАУХ за 2022 е изключителна чест, привилегия и отговорност за мен. Чест, защото сред толкова много HR колеги, които са подали своите кандидатури, съм един от малкото избрани да продължат към финалния етап в категорията „HR на годината“. Привилегия, защото достигането до този финален етап означава, че усилията ми в работен план, са оценени от журито, съставено от експерти в областта на „Човешките ресурси“. Отговорност, защото да бъда сред финалистите, означава, че съм показал ниво, което трябва да задържа и да надградя с всяка изминала седмица и месец.
     
    Как започна пътят Ви в HR-а?
    Пътят ми в областта на HR започна през 2017 година в компания HRS. Там прекарах почти 4 невероятни години. На шестия месец бях преназначен от позиция „младши специалист подбор на персонал“ в позиция „координатор проекти“. Като координатор проекти ми беше предоставена възможност да ръководя аутсорсинг проектите на компанията, които за времето си бяха иновация сред агенциите за подбор на персонал. След многобройни успешни аутсорсинг колаборации с компании като ЮСК България, ЕТЕМ Гещамп, Трейс Ипома и много други, прецених, че за да стана 360-градусов професионалист в областта на човешките ресурси ми е необходима по-оперативна роля. Така приех предизвикателството на „Монделийз България“, където, макар и по заместване, бях отговорен за човешките ресурси в производствения отдел на компанията  с екип от над 500 служители, базирани в град Своге. Изключителните професионалисти в „Монделийз България“ като Иван Джумеров, Пламена Христова и всички други колеги, с които работех, ми дадоха нужните знания, опит, съвети и подкрепа, за да мога да извлека положителното от трудовите ни взаимоотношения, да изградя професионалиста, който съм в момента. След „Монделийз България“ предпочетох да заема ръководна HR позиция в компания, позиционирана в Кипър и Малта и след като този проект приключи, съм щастлив, че се озовах в компанията – лидер на пазара на спортни стоки в България - DECATHLON.
     
    Разкажете ни за Вашето образование и първата Ви работа.
    Завършил съм УНСС през далечната вече 2015 г., специалност „Икономика“. След като завърших образованието си, реших да замина за град Пловдив, за да се „сблъскам“ с живота  и неговите предизвикателства още в ранната фаза на моето кариерно развитие. Отивайки там, нямах нито подсигурена квартира, нито работа. След повече от месец търсене и пресяване на потенциалните компании, към които бях заинтересован в този момент, започнах работа в административния отдел на компания „ЕНКО Пластикс“, където бях отговорен за развиването на търговската верига в цяла Южна и Югоизточна България, както и за следенето на стоката по пътя ѝ от производствената линия до крайния клиент / потребител.
     
    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Един от най-ярките спомени в моята професионална кариера е работата ми в компания „Монделийз България“. Както отбелязах по-горе, местоработата ми се намираше в град Своге. Живеейки в София, това беше истинско предизвикателство всеки ден да ставам два часа по-рано от всички познати и приятели, да организирам графика си за деня и да пътувам приблизително два часа и половина до работното си място и обратно. Мога смело да кажа, че това е моментът, в който тествах моите лимити и мотивация за развитие. Като международна компания  „Монделийз България“ има високи стандарти и изисквания към всеки един служител. Аз, от своя страна, макар и с все още лимитиран опит в оперативната и пейрол част, имах огромно желание да се докажа. Давах всичко от себе си и се научих да следвам високите стандарти, изградените процеси, вниманието към детайла, работата с голям обем данни и специфичната методология на изплащане на трудовите възнаграждения и вътрешноорганизационните и административни процеси на компанията.
     
    Как започнахте в DECATHLON България?
    Преглеждайки възможностите за развитие на българския пазар в платформата Jobs.bg,  забелязах DECATHLON. След проведените интервюта останах с много добро впечатление от HR екипа, бързината, с която се водеше комуникацията помежду ни, информацията, която ми беше споделяна по време на целия процес на подбор. Видях потенциал за дългосрочно развитие в DECATHLON като международна компания с изградени ценности и корпоративна структура. След като станах част от DECATHLON бях очарован от младия, енергичен и ерудиран екип в цяла България. Динамиката, с която се работи в компанията, диверсифицирането на отговорностите, отборната игра и ценностите, които компанията изповядва, са нещо уникално за българския пазар. Всеки нов съотборник се убеждава в това още в първите си дни в екипа.
     
    Какви са Вашите отговорности днес?
    Ако трябва да опиша с едно изречение отговорностите си в компанията, това е: Да давам всеки ден смисъл и добавена стойност на всички наши служители. По-детайлно мога да споделя, че отговорностите ми се простират от администрирането на персонала през подаването на информация за изплащането на трудовите възнаграждения  до анализа на различните данни, свързани с човешките процеси и фактори с цел развитието на екипите и компанията.
     
    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях?
    Най-големите предизвикателства в кариерата ми до момента са свързани с оптимизирането на HR процесите в компаниите, без да променям из основи изградената методика на работа. За да се имплементира тази идея, трябва много добре да се познават HR процесите в компанията, нуждите на бизнеса от подобряване на различните дейности и крайната цел, която ще донесе добавена стойност за организацията.
     
    Сигурни сме,че Вашият екип е от съществено значение. Как го формирате? Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    В HR екипа на DECATHLON има 6 роли: двама HR бизнес партньори, младши колега, отговорен за административните процеси и трима колеги, отговорни за подбора на персонал и работодателската марка на компанията. Хората, които съставят HR екипа, са положителни, активни, идейни, с желание за взаимопомощ, винаги поставящи на първо място удовлетвореността на своите съотборници.Търсим хора, които се припознават и живеят според ценностите на DECATHLON. Именно нашите споделени ценности са водещи в развитието ни и са ключов фактор към прогреса на компанията на локално и световно ниво. 
     
    С какво не бихте направили компромис?
    Не бихме направили компромис с липсата на основните принципи на поведение и работа като жизненост, отговорност, искреност, щедрост, емпатия, които са фундаментални за успеха на DECATHLON. Освен тези принципи, не бих направил компромис с това, компанията да не изслушва идеите на колегите, да няма правилна вътрешнофирмена комуникация и да не следи за психическото и физическото здраве на своите служители.
     
    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява днес служителите в голяма компания?
    Сред ключовите умения, които успешният мениджър трябва да притежава, е опитът в работата с хора. Да комуникира правилно с тях, да ги изслушва, да разбира техните нужди. Да пречупва тези нужди през призмата на бизнес желанията на организацията, така че и двете страни да имат добавена стойност. Да умее да дава на екипа си правилните насоки, стремейки се да развие тяхната автономност и увереност. Разбирането на същността на бизнеса в детайли, гъвкавостта и способността за вземане на решения също са важни умения, които мениджърът трябва да притежава. Лично за мен  едно от най-важните умения за един мениджър е да знае как да превърне хората, за които е пряко отговорен, в лидери.
     
    За успешния лидер е важен балансът работа – почивка. Вие как релаксирате и какво Ви зарежда?
    Моята страст са музиката и спортът. От повече от 10 години свиря на барабани и всяка неделя ходя с любимия до мен човек да свирим. Седмично се опитвам да практикувам различни спортове. Почти всяка седмица заедно с колегите от софийските магазини играем футбол или волейбол. През уикендите обичам да ходя на тенис, а отскоро, с помощта на колеги окрих и падела. Препоръчвам на всички читатели, които обичат тениса, да пробват този спорт, със сигурност ще им допадне.
     
    Кои са Вашите източници на вдъхновение?
    В личен план вдъхновение черпя  от семейството си и човека до мен, а в работна обстановка – от всички мои съотборници. Най-голям импулс в работата създават колегите, които се обръщат към мен с професионални въпроси и казуси или пък когато имат нужда от съвет или съдействие по дадена тема.
     
    От позицията на днешния си опит бихте ли променили нещо по пътя на Вашата кариера?
    Едно от малкото неща, които бих променил от перспективата на сегашния си опит, е да задавам повече въпроси към по-опитните колеги и да не се притеснявам да споделям на ръководителя си, когато не разбирам възложените задачи.
     
    Как си представяте развитието на HR функцията през следващите години?
    За мен бъдещето на HR-а е свързано с много предизвикателства. HR професионалистът ще трябва да знае как да дигитализира и фасилитира всичко необходимо на и за хората в организацията. Съответно той трябва да бъде наясно с новите технологични платформи и инструменти, а защо не и с набиращите популярност AI технологии. Това ще позволи дигитализиране на цялостната документация в организацията, а при въвеждането на AI технологията  възможност за анализи на различни зависимости в HR дейностите и прогнозиране на поведението на служителите в средносрочен и дългосрочен период.
     
     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ:

    Ангелина Иванова - Бизнес партньор ЧР, Coca-Cola HBC, BSO
    Анна Костова, Brandwatch
    Вяра Конакчиева, Skillo
    Eлена Стоянова, „Латекоер България“
    Лили Коевска, ITGix
    Добринка Йорданова, Access Finance
    Калин Стоянов, Бългериан пропертис
    Марияна Броняр, VSG Bulgaria
    Таня Иванова - Lead Recruiter в Coretech Bulgaria

    Цветослав Йотов, мениджър „Човешки ресурси“, „Арома“ АД
    Виолета Караначева- Цветанова, University Relations, Diversity and Learning Country Lead, IBM
    Севастияна Христова, HR Recruiter, „Вюрт България
    Ива Николова, „Анакатек“
    Атанаска Николова, „Бошнаков“
    Даниела Йорданова, VIVACOM
    Магдалена Петракиева, „Силвър Стар Моторс“
    Яна Папардова, Schwarz IT Bulgaria
    Надя Михова, EY Bulgaria
    Радослава Кроснева, ДСК

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    11 октомври 2024, 16:23
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    11 октомври 2024, 12:47
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    11 октомври 2024, 11:21
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    11 октомври 2024, 11:14
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    11 октомври 2024, 09:42
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    11 октомври 2024, 09:40
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A