събота, 25 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1888 прочитания

    HR проектите в България: „Да обядваме знания“, „Развий се“

    Научете повече за проекта-финалист в Годишните HR награди на БАУХ 2022 в категория „HR консултантски проект/инструмент на годината“ от Виктория Димитрова
    10 май 2023, 09:43 a+ a- a

    Виктория Димитрова, PhD, Основател и сертифициран обучител. Снимка: Мартин Лишански

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за проекта „Да обядваме знания“ на обучителната компания „Развий се“ от Виктория Димитрова, PhD, Основател, сертифициран обучител и автор на програмата.

    „Развий се“ предлага широк спектър от обучения за личностно и бизнес развитие с фокус към развитието на младежи и млади специалисти от поколенията Z и Y. Виктория Димитрова има повече от 18 г. управленски опит в български и международни компании с различна големина и екипи от 10 до 4000 души. 

    Проектът „Да обядваме знания“ достигна до финала в категория „HR консултантски проект/инструмент на годината“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022. 

    Разкажете ни за Вашия проект, с който кандидатствахте в наградите на БАУХ, категория „HR консултантски проект/инструмент на годината”.
    За първа година кандидатстваме за наградите на БАУХ в категорията „HR консултантски проект/инструмент на годината” и избрахме да представим един от нашите утвърдени обучителни продукти, който предлагаме на бизнеса – програмата ни „Да обядваме знания“. 

    В нея се включват 3 ключови теми, по които служители от малки и средни компании могат да се обучават:

    - Управление на времето 

    - Ефективно общуване 

    - Управленски умения за начинаещи мениджъри.

    Обучението по всяка тема се провежда онлайн на обяд 30 мин., всеки ден в рамките на 1 – 2 седмици. Програмата спомага за получаване на фокусирана теоретична и практическа подготовка. В нея силно се набляга и на ученето чрез преживяване като основен обучителен подход. 

    Защо решихте да създадете инструмента? 
    След повече от 15г. опит в корпоративна среда и редица консултации на малки и средни компании осъзнахме, че нуждата от ефективно използване на работното време и добрата комуникация между екипите се задълбочава, особено със смяната на поколенията. Това налага допълнително стрес и напрежение на работното място и е един от ключовите фактори, поради които служителите напускат компанията, за която работят. 

    Започнахме да обследваме къде точно са местата, в които, ако има макар и малка промяна, тя ще има голямо влияние върху цялостния процес в компанията и така стигнахме до избраните три места за подобрение, а именно управление на времето, ефективно общуване и по-добри управленски умения сред начинаещите мениджъри.

    Разкажете ни за приложението му при Вашия клиент.
    През изминалата година една от компаниите, в които реализирахме обучение по управление на времето, беше „Ботаник Лаб“. В обучението се включи екип от 8 души, млади служители на компанията, както и двете основателки. Обучението се реализира в периода 25.07 – 29.07.2022 г. Компанията е лидер в България в областта на ландшафтната архитектура и тяхната натовареност е висока и в летния сезон. Форматът се оказа силно подходящ за тях и в летните месеци, тъй като служителите имаха възможността да участват дори да не са на работното си място и да развиват своите умения за приоритизиране, работа под стрес и напрежение и повишаване на продуктивността.

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Изключително сме удовлетворени от реализацията и обратната връзка, която получихме за този проект, тъй като той няма аналог на пазара и участниците се включиха в него с високи очаквания за различно, силно концентрирано и полезно обучение. Щастливи сме, че успяхме да отговорим на очакванията им и забелязвахме прогреса в участниците с изминаване на обучителните дни. Обучението се утвърди като своеобразна образователна обедна почивка за участниците, в която те се включваха с ентусиазъм и с очакване. Форматът се оказа много подходящ и за тези, които отсъстваха поради командировка или отпуск, защото те можеха да се включат дистанционно от всяка точка, а краткото ангажирано време през деня не ги натоварваше. 

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Нашите цели съгласно предварителните ни разговори с ръководството при стартиране на проекта в тази компания бяха няколко: 

    1.Да покажем на служителите работещи техники за по-добра организация на времето и изпълняване на задачите в срок.

    2.Да разберем повече за факторите, които влияят за повишаване на напрежението в компанията и да предложим решения за справяне със стреса и напрежението на работното място.

    Ето какво постигнахме според ръководството.

    *Отговорите са получени единодушно от управителките на фирмата след направено проучване от наша страна чрез анкета до ръководството.

    1) Доколко успя да отговори на очакванията Ви проведеното обучение – оценка 5 от 5 възможни. 

    2) Обучението помогна ли на служителите да завършват повече задачи, отколкото преди курса? – Да. 

    3) Обучението помогна ли на служителите да планират по-добре времето си? – Да. 

    4) Бихте ли препоръчали този курс на Ваши колеги/ бизнес партньори? – Да. 

    5) Напишете най-важните 3 неща в полза на бизнеса си, които бяха постигнати чрез обучението по управление на времето – „Приоритизиране на ежедневна оперативна дейност, опознаване на екипа и моделите на работа, възможност да видя пропуски в мениджмънта на компанията“. 

    Ето какво постигнахме според служителите. 

    *Отговорите са получени от служителите на фирмата, след направено проучване от наша страна чрез анкета до тях.

    1) Обучението ми помогна да повиша ефективността си на работното място – 100% от служителите са дали максимална оценка 5 от 5.

    2) Обучението ми помогна да планирам по-добре времето си – 100% от служителите са дали максимална оценка 5 от 5.

    3) Обучението ми помогна да намаля стреса и напрежението в ежедневието си – оценка 5 от 5 при 84% от служителите; оценка 4 от 5 при 8%; оценка 3 от 5 при 8%. 

    4) Напиши най-важните 3 неща за теб, които постигна с участието си в курса по Управление на времето: 

    - Смисълът от това да приоритизирам, ползата от воденето на записки. 

    - Опознах още по-добре хората от екипа. Работих върху развитието си. Вече съм още една крачка напред – едно умение за усъвършенстване. 

    - Да отделям фокусирани слотове от време, които са предварително уточнени с екипа и в тях работя без прекъсване за въпроси от останалите членове. Приоритизиране на най-важните и обемни задачи. 15 мин разходка в следобедните часове. 

    - 1. Приоритизиране. 2. Писане на лист хартия. 3. Голямата Жаба. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Тази обучителна програма се проведе в летните месеци, които са едни от най-натоварените периоди за компанията. Наред с това в екипа имаше и служители, които са в летен годишен отпуск извън страната. Вярваме, че успяхме да се справим с предизвикателствата, които по-слабата интернет връзка на моменти ни предлагаше, като добавяхме и задача за прилагане на наученото по имейла веднага след срещата. Също така в забързаното ежедневие в някои обучения служителите се включваха в движение от колата, но превърнахме това предизвикателство в плюс, тъй като форматът на курса е особено подходящ за подобни онлайн срещи – кратък и практичен. 

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    За нас реализирането на този проект се явява своеобразна малка крачка към целта ни за подобряване на работната среда в организациите, чрез повишаване ефективността на служителите и намаляване стреса и напрежението на работното място. Вярваме, че заедно можем да постигнем много високи резултати, и сме горди, че този инструмент/ програма дава възможността на малки и средни компании да бъдат сред най-желаните работодатели в бранша си благодарение на микроклимата в компанията и резултатите на нейните служители.

    След този успешен проект предвиждате ли промени/надграждане на инструмента?
    Ние сме в непрекъснато търсене и изследване на пазарните нужди относно повишаване на ефективността на служителите и с времето надградихме този инструмент, като вече предлагаме последваща среща в рамките на 1 месец след обучението, в която проверяваме доколко използвани са от служителите техниките, които сме представили и при необходимост ги допълваме или адаптираме някои от тях.

    Какви нови HR проекти планирате?
    В „Развий се“ непрекъснато обмисляме нови възможности за подобряване на средата и ефективността в компаниите. В тази връзка обученията ни са практически насочени и се водят от водещи експерти в областта си, за да има възможност повече компании да получат работещи решения относно тези 2 области. В тази връзка през изминалата година стартирахме обучения в няколко направления, които към момента активно надграждаме. 

    1. Това, което ни отличава, е програмата за въвеждащо обучение (Onboarding) в работна среда, която сме разработили специално за поколения Z и Y, включваща игровизирани обучения с цел да направим тяхната адаптация много по-бърза и да повишим ефективността и продуктивността им. 

    2. Изграждаме програми за задържане на служителите. Обучаваме бизнес екипи на различни меки умения, ефективно общуване, работа в екип, както и специфични умения за управление на взаимоотношенията и управление на хора, процеси и проекти. В допълнение в тези проекти работим и с утвърдени психолози на теми, свързани с емоционална интелигентност, ментално здраве и burn out и work-life баланс. 

    3. Утвърден обучителен продукт, който предлагаме на бизнеса е и програмата ни „Да обядваме знания“. В нея обучаваме служители на time management; управленски умения за начинаещи мениджъри; ефективно бизнес общуване в обедните часове в една или две седмици в зависимост от темата и целите на курса. Това е и програмата ни, с която участвахме в конкурса на БАУХ и бяхме избрани сред финалистите. 

    Като заключение бихме споделили нашето име към всички развиващи се хора, без значение в кой сектор и на каква позиция са, защото смятаме, че това ни движи напред – Развий се!

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    OpenAI стартира първият си AI агент
    Operator може да използва компютър вместо вас
    преди 20 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 30%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 20 часа
    Тъмп: Произвеждайте в Америка или плащайте мита
    Това заяви американският президент в разговор с представители на форума в Давос
    преди 21 часа
    Какво е Ла Ниня?
    И какви климатични промени ще причини в глобален мащаб?
    преди 24 часа
    Близо 40% ръст на потреблението на електроенергия в Западна България
    Според данни на Електрохолд причините са ниските температури през декември и изборът на все повече домакинства да се отопляват на ток
    преди 1 ден
    Норвежката централна банка остави лихвите непроменени
    Институцията се готви да започне намаления през 2025 г.