събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2761 прочитания

    HR проектите в България: „Организационна култура“ и „Отвътре навън“, Велея Глобал

    Запознайте се с HR екипа на Велея Глобал, който стана победител в Годишните HR награди на БАУХ 2022, и научете повече за проектите на компанията
    17 май 2023, 11:02 a+ a- a

    HR екипът на Велея Глобал по време на церемонията за връчване на наградите на БАУХ. Снимка: БАУХ 
    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.
     
    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.
     
    Научете повече за най-новите HR проекти на Велея Глобал („Мебели Виденов“) от Жени Георгиева - HR Бизнес партньор. Велея Глобал стана победител в Категория „Най-добър HR екип“ в Годишните HR награди на БАУХ 2022.
     
     
     
    Жени Георгиева - HR Бизнес партньор. Снимка: Велея Глобал
    Разкажете ни за Вашата кандидатура в Годишните HR награди на БАУХ 2022, категория „Най-добър HR екип на годината“.
    Годишните награди на БАУХ са едновременно най-престижният национален форум и пространство за споделяне и учене в управлението и развитието на хора. Първата награда в категория „Най-добър HR екип на годината“ е изключително ценна за всички нас в HR екипа на Велея Глобал, защото я приемаме като признание, атестация и подкрепа. Процесът на номиниране и оценка ни донесе много позитивни емоции и ни помогна да видим стъпките, които заедно правим напред.  След една година, изпълнена с много нови проекти и предизвикателства, признанието, което получихме, ни дава увереност, че сме постигнали най-важната ни обща цел – да споделяме работата, която обичаме и да се радваме на всяка част от пътя.
     
    Ние сме един много сплотен екип, който постоянно се развива и така хората в него израстват заедно с растежа на компанията. С автентичния принос и силните страни на всеки един  работим по различни проекти, постигаме целите си и ги празнуваме. 
     
    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза? 
    Велея Глобал е холдингова структура от компании зад търговската марка Мебели Виденов, в която работят повече от 1 600 служители в България (в повече от 50 града) и чужбина. Нашият екип работи с всички бизнес направления в шест държави и е разделен на четири основни отдела – „Администриране на персонал, възнаграждения и придобивки“, „ЧР Бизнес партньори“, „Обучение и развитие на хора“ и „Работодателска марка“. Всеки е специализиран в областта, в която работи, а всички сме обединени от нашите ценности – стремеж към развитие, отговорност, грижа за средата и хората и стабилност.
     
    Вярваме, че това, което ни отличава, е силната екипна култура, подкрепата на новите идеи и удовлетворението от съвместната работа, които дават своя резултат в растящия брой успешни проекти и смелостта, с която влизаме в новите предизвикателства. Харесва ни да сме заедно, атмосферата е приятелска, изградено е доверие в екипа и разчитаме един на друг. 
     
    HR екипът на Велея Глобал. Снимка: Велея Глобал
     
    Представете накратко проектите в компаншията.
    През изминалата 2022 г. можем да отличим няколко значими проекта в сферата на дигитализацията, експанзията и работодателската марка. Дигитализацията на процесите по привличане и подбор на таланти в организацията ни помогна да работим по-ефективно и значително улесни процесите. Успешното въвеждане на нов модул беше свързано и с редица обучения, преодолени съпротиви и постигнати измерими показатели за ефективност.
     
    Друг голям проект за изминалата година беше експанзията на компанията в Унгария и Албания. Успешно затворихме заявените позиции за новите пазари до края на 2022 г., без да използваме външна помощ. По този проект работихме с международни агенции за администриране на персонал и посолства в двете държави. Получихме важна подкрепа от колегите ни в чуждоезиковите колцентрове и търсихме алтернативни канали за подбор. Като значителен успех на направление „Човешки ресурси“ през 2022 г. определяме и нашата програма за работодателска марка, насочена към служителите в компанията и включваща календар с повече от 30 вътрешни събития и инициативи, свързани с корпоративни ценности, социални каузи, образование и култура.
     
    С кой от тях се гордеете най-много?
    Гордеем се с всички наши проекти и инициативи, като голяма част от тях създаваме в екипа и развиваме в различните локации на компанията в България и чужбина. 
    През изминалата година стартирахме два свързани проекта с висок приоритет за компанията и автентично създадени от екипа.
     
    Това са проектите „Организационна култура“ и „Работодателска марка“. За работата по културата в организацията си пожелахме лекота с краткото име на проекта ОК. Нашата работодателска марка структурирахме през множество екипни, социални и образователни инициативи и събития за хората в компанията и общността. На база сериозния фокус към служители, партньори и среда нарекохме програмата за развитие на работодателска марка „Отвътре навън“.
     
    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате? 
    Проектите ОК и „Отвътре навън“ ни помагат да градим принадлежност и отразяват оригиналния принос на хората в организацията. Културата на устойчиво развитие и събитията, в които творим, помагаме и се забавляваме заедно, са едновременно цел и мотивация за екипа ни.
     
    Проекта ОК, определяме като значима стъпка, защото с работата за идентифициране на корпоративните ценности, стартирахме целенасочена стратегия за трансформация на организационна култура в компанията. 
     
    Този проект даде мощен тласък в работата ни и по стратегия за развитие на работодателската марка. Като подготвителна стъпка разпределихме отговорности по организация и изпълнение на годишния календар със социални, благотворителни инициативи и събития. 
    И двата проекта имат дългосрочни цели, годишно планиране и стратегическа рамка.
     
    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Получихме и продължаваме да получаваме много подкрепа за Проектите ОК и „Отвътре навън“ от нашите колеги. След стартовото представяне на проекта за организационна култура формирахме вътрешен Комитет ОК с мотивираното желание за участие и работа по проекта на колеги от основни бизнес направления. Програмата ни за работодателска марка е изцяло дело на екипа и включва много наши идеи, както и такива на колегите ни. Събираме обратна връзка от тях и се стремим да подобряваме съдържанието и преживяването в инициативите, които организираме за служителите – тематични дни, екипни събития, дни на отворени врати, посещения на театрални постановки, срещи с известни личности и др.
     
    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше? 
    Програмата ни за работодателска марка „Отвътре навън“ е изцяло дело на екипа и включва много наши идеи, както и такива на колегите ни. Отчитаме успеха ѝ чрез вътрешни анкети за удовлетвореността след проведени събития, увеличен брой препоръки по търсени позиции и обратна връзка по време на интервюта от кандидати за работа, запознати с облика, който градим като работодател.
     
    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте? 
    Основна цел за Проекта ОК за 2022 г. беше измерване на културата в компанията и определянето на корпоративните ни ценности. През настоящата година продължаваме с разширена комуникация на нашите ценности в международните екипи и привличане на посланици на културата в различните бизнес направления.
    Програмата за развитие на работодателска маркацели изграждането на устойчива стратегия за грижа и отношение към служителите на компанията до ниво на отличителна характеристика и конкурентно предимство на компанията. Отчитаме успеха ѝ чрез вътрешни анкети за удовлетвореността след проведени събития, увеличен брой препоръки по търсени позиции и обратна връзка по време на интервюта от кандидати за работа, запознати с облика, който градим като работодател.
     
    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    В проектите за култура и работодателска марка се сблъскваме с предизвикателството да работим с нагласите на хората, по които резултатите са трудно измерими и видими след време. 
    За измерване на организационната култура използвахме методологията Денисън (Denison Organizational Culture Survey) и създадохме вътрешен Комитет ОК, в който взеха участие колеги от различни бизнес направления. Отделихме специално време за персонални сесии за определяне на ценностите на всеки от колегите и общите за Комитета ОК, след което направихме общото проучване, в което служителите избраха ценностите, които ни обединяват и определят.
    Едновременно предизвикателство и възможност е и фактът, че в тези проекти работим без конкретна корпоративна рамка и създаваме автентичен продукт.
     
    Споделете с нас какви нови HR проекти планирате.
    Започнахме 2023 г. с обучителна програма First Level of management, за средния мениджърски състав, в която включихме повече от 70 ръководители на екипи. Надграждаме програмата за въвеждане на нови служители, кариерна страница и подготвяме Стажантска програма за административни и оперативни отдели в компанията. Календарът на събитията за служителите тази година е по-богат и работим активно по структуриране на измерими показатели и обратната връзка.  
     
     
    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    Система за оценка и развитие на хората в Нова Броудкастинг Груп
    „Да обядваме знания“, „Развий се“
    „Как да подбираме и задържаме средно и ниско квалифицирани кадри“, Gi Group
    Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech
    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 18 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 23 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 23 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект