вторник, 12 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7368 прочитания

    Първите дни в Anthill

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в ИТ компанията от Йовелина Стайкова - HR Generalist
    20 март 2024, 14:16 a+ a- a

    Йовелина Стайкова - HR Generalist в Anthill. Снимка: Economy.bg

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги.

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Anthill от Йовелина Стайкова - HR Generalist в технологичната компанията.

    Име: Anthill
    Сектор: IT
    Създадена: 2019
    Брой служители: 160
    Офис в България: Office X, бул. „Черни връх“ 51, София 1407
    Основна дейност: софтуерни услуги

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    В първия работен ден на всеки нов колега го очакват серия от срещи с идеята да го запознаят отблизо с работата на екипа. Нашата цел е този ден да се проведе присъствено, за да се насърчи личното общуване между новия член и останалите в компанията. Въпреки това сме готови да направим изключение, ако колегата живее извън София и не може да присъства на живо. 

    Планираме началото на деня между 9:30 и 10 часа, като първата стъпка е среща с офис мениджъра, която го развежда из офиса, представя колегите и му връчва welcome pack, с който официално го приветстваме в компанията. Включена е и среща с мен, по време на която представям Anthill, структурата, ценностите, политиките и правилата на компанията, а също така и ключовите контакти, които ще улеснят адаптацията му. Следва среща с екипа по подбор, съставен от Маргарита Кирева и Кристиан Александров, които споделят информация за нашата програма за препоръки. Част от плана за първия ден включва среща с тиймлидера и обяд с него, запознанства с останалите членове на екипа и среща с нашия CEO – Георги Гергинов.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    За да се чувства добре дошъл в компанията, му предоставяме богат welcome pack, който съдържа и писмо от нашия СЕО, приветстващо го в екипа на Anthill. Също така изпращаме имейл до всички колеги, в който споделяме интересни факти за новодошлия, като хобита и интереси . Организираме обяд с неговия тиймлидер, в който да се опознаят в една по-неформална среда. 

    С цел насърчаване на комуникацията между нашите колеги организираме и Facts and Snacks – ежемесечно събитие, на което се споделят актуални новини за компанията, като след това оставяме свободно време за  разговори с колегите. 

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Разбира се, за всяка роля в нашата организация  служителите ни имат нужда от определен набор от знания и умения. Обученията за всеки екип са адаптирани спрямо потребностите, както на екипа, така и на новия ни колега и целите, които искаме да постигнем в Anthill. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    В процеса на онбординг на новите служители активно участваме ние, HR екипът, като нашата задача е не само да се погрижим за административните детайли, но и да улесним първоначалното взаимодействие между новия член и останалата част от екипа.

    Офис мениджърът играе ключова роля в осигуряването на приятна и функционална работна среда, докато тиймлидерът е този, който улеснява интеграцията на новия служител в екипа, като представя очакванията и спецификите на работата.

    За СЕО-то на компанията ни е от изключително значение да добави лично отношение към процеса, като се среща с всеки нов служител, за да му пожелае топло „Добре дошъл“ и да изрази своята подкрепа. 

    От ляво надясно: Кристиан Александров, Маргарита Кирева и Йовелина Стайкова от HR екипа на Anthill. Снимка: Economy.bg

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Предоставяме обучение по ключови аспекти от работния процес на новопостъпилите колеги. Това включва обучение във връзка с използването на специфични софтуерни приложения, процедури за работа, продукти или услуги, с които компанията работи. Също така назначаваме опитен служител като ментор, което се оказва полезно за новите служители. Менторът, или така нареченото buddy, помага на колегите да се адаптират по-лесно към културата на организацията и да използват всички налични ресурси. Предоставяме достъп до онлайн източници и платформи, които съдържат информация за компанията – това е нашият вътрешен Anthill Intranet, с който много се гордеем!

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Средната продължителност на онбординга  заедно с обученията е около месец. Важно е да споменем, че се стремим да адаптираме темпото спрямо това на новите ни колеги. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Има много информация, с която служителят трябва да се запознае по време на онбординг процеса, включително фирмени политики, стандарти и процедури за сигурност. За нас е важно да балансираме предоставянето на достатъчно информация, без прекомерно да натоварваме новия ни колега.

    IT ролите могат да варират в зависимост от технологии и проекти. Създаването на програма за въвеждащо обучение, която може да бъде персонализирана, за да отговори на нуждите на различните роли в компанията, може да бъде предизвикателство.

    Друго предизвикателство е адаптирането на процеса по онбординг, така че да е ефективен за всеки, независимо дали се осъществява физически в офиса, или дистанционно.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Ние от Anthill вярваме, че това е процес, който е добре да стартира по време на подбора за конкретна роля. Този процес включва среща с екипа и среща с мениджъра на екипа, за да бъдат сигурни и двете страни, че биха искали да работят заедно. 

    Практика, която цели да подобри онбординг процеса на Anthill, е събирането на обратна връзка от всеки новоприсъединил се колега. Това проучване цели да зададе въпроси относно яснотата на материалите за обучение, ефективността на срещите ни и общото ниво на комфорт при присъединяване към екипа.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Според нас най-важното е бъдещият ни служител да се е запознал предварително с изпратената програма за това какво го очаква на първия ден и да бъде ентусиазиран за новото му начало в екипа на Anthill.

     
     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    преди 7 часа
    Български AI компании ще могат да се възползват от 1,4 млрд. евро рисков капитал през 2025
    Темпът на създаване на висококачествени стартъпи все още изостава спрямо наличния рисков капитал, сочи нов доклад
    преди 10 часа
    Заради AI: 13% от хората по света са изгубили работата си
    Само ¼ от работниците са обучени как да ползват AI на работното си място, сочи ново проучване на Adecco
    преди 11 часа
    ЕИБ: 2/3 от българите ще трябва да променят живота си заради климатичните промени
    Европа е континентът с най-бързо повишаващи се температури, очаква се крайните метеорологични явления да зачестят
    преди 12 часа
    Ето кои са топ 5 на най-предпочитаните дестинации от летище София
    Аеропортът е обслужил 5823 полета до 99 дестинации в 39 държави през октомври