Повече за офиса и атмосферата на работа в компанията, научете от Надя Михова - Мениджър Човешки Ресурси
Надя Михова - Мениджър Човешки Ресурси в EY Bulgaria. Снимка: EY
Как изглеждат офисите на водещите работодатели в България? В рубриката „Офисът на...“ мениджъри във водещи компании от различни сектори в България разказват колко и какви офиси имат, с какви пространства разполагат, какви удобства предлагат, какъв е режимът на работа, какви технологии използват...
Повече за офиса и атмосферата на работа в EY Bulgaria, научете от Надя Михова - Мениджър Човешки Ресурси в EY Bulgaria.
Име: EY – Bulgaria („Ърнст и Янг – България“ ЕООД)
Сектор: Професионални услуги
Създадена: 1992 г.
Брой служители глобално: 400 хиляди
Брой служители в България: близо 450
Офис/офиси в България: София, Полиграфия
Офис Център Основна дейност: Одит, данъчни и правни консултации, счетоводство, консултации по сделки, споделени услуги
Колко офиса имате в България и къде се намират?
Офисът на EY – Bulgaria се намира в Полиграфия Офис Център – сграда с богата история и в същото време много модерна и удобна за всички нас. Тя е с централна комуникативна локация, близо до Борисовата градина. Квартал „Яворов“, където е сградата, е изключително чаровно и спокойно място, на няколко минути от идеалния център, със своя специфична атмосфера и дух.
Около офиса ни има много магазини и заведения, като характерното е, че повечето са малки, занаятчийски, традиционни, което също носи чар и е предимство за служителите. Приятно е да сме част от такава различна и специална местна екосистема, към която се стремим да допринасяме.
Полиграфия Офис Център, в който се намира офисът на EY Bulgaria. Снимка: EY Bulgaria
Как се стига до офиса?
Вариантите са много и различни: метростанция „Орлов мост“ е на 5 минути пеша, а точно пред сградата спират тролеи и автобуси, които правят връзката с различни квартали на града лесна. Но понеже мястото е централно, не са малко и хората, които идват пеша или с велосипед, което е огромен плюс.
Имате ли паркинг?
Залагайки на отговорността към околната среда, за хората с личен транспорт сградата разполага с паркинг за автомобили, велосипеди, зарядни станции за електромобили и електрически колела.
Полиграфия Офис Център, в който се намира офисът на EY Bulgaria. Снимка: EY Bulgaria
Офисът намира ли се в район със синя или зелена зона?
Сградата е в район от града със зелена зона.
Офисът на EY RSS (EY Regional Shared Services). Снимка: EY Bulgaria
Опишете ни Вашия офис – как е проектиран и как изглежда?
В EY – Bulgaria работната среда е комбинация от отворени пространства и обособени пространства за работа в екип. Това дава възможност едновременно за сътрудничеството на екипите и работата по иновативни решения, които изискват уединение. В проектирането на офиса ни сме търсили пространството да бъде модерно, но и комфортно.
Чудесен пример за това е офисът на EY RSS (EY Regional Shared Services), който е най-новото попълнение в семейство ни в България и заработи преди няколко месеца – място от ново поколение, което развива и обогатява досегашните пространства по най-добрия, модерен и удобен начин, с мисъл за хората и това как ще ги използват. Залите за срещи са умни пространства, които може да се използват и като една голяма зала или да се разделят на няколко по-малки според работните нужди и ангажименти.
Интересна е и съвместната инициатива на компанията с Българска фондация „Биоразнообразие“ – фотографии на интересни български територии с важни послания присъстват в общите пространства и обръщат внимание на опазването на ценни видове у нас.
Снимка: EY Bulgaria
Има ли тематични зони, или специални пространства (например зони за храна, почивка, разговори, срещи)?
За да стимулираме срещите между хора от различните екипи и обмена на идеи, създадохме пространство за хранене и отдих, в което служителите разполагат с редица комплименти от работодателя: свежи плодове, кафе и напитки, зърнени закуски и протеинови шейкове и др. Всичко това е съобразено с нуждите на хората, за които офисът е не само място за работа, но и социално пространство, в което преживяването трябва да носи позитивни емоции.
Освен зоната за хранене имаме и зони за срещи, които стимулират социалния контакт между хората, обмена на впечатления, споделяне. А в т.нар. focus room човек може да прекара време, ако има нужда от уединение или води личен разговор.
В процес на изграждане е и колаборативно пространство, което екипите могат да адаптират спрямо своите нужди за работа или почивка.
Снимка: EY Bulgaria
Какви са основните принципи, които сте следвали при създаването на интериора?
В процеса на създаване следвахме няколко основни концепции:
-Усещане за домашна среда – за това допринасят различните зони за почивка, топлите цветове, меката мебел, декоративните елементи.
-Устойчиво развитие – зони за разделно събиране, прибори и чаши за многократна употреба, достъп до филтрирана вода вместо до бутилирана и др.
-Удобство и умни решения – подвижни бюра и ергономични столове осигуряват удобство за работа. Шумоизолиращи настилки и панели позволяват на колегите ни наистина да се концентрират над работата си и да не се разсейват от страничен шум. А нашите високотехнологични зали дават възможност за директни конферентни връзки с колеги от целия свят чрез висококачествени видео инструменти.
Достъпът до свеж въздух може да се регулира в част от залите – прозорците се отварят и затварят, което е рядкост за офис сграда.
Снимка: EY Bulgaria
Какъв е режимът на работа при Вас? Основно от офис ли се работи и има ли фиксирано работно време?
Следваме концепцията за хибриден режим на работа. Това подпомага както фокусираната индивидуална работа, така и работата в екип и социалните връзки между служителите. Добавена стойност от този подход е балансът между работа и личен живот.
За да може екипът да си сътрудничи ефективно, е нужно в голяма степен да работи в сходни часове.
Имате ли политика за гъвкаво работно време, или опции за дистанционна работа?
Прилагаме политика за гъвкаво работно време в съответствие с нуждите за работа с цел да дадем възможност на служителите да постигнат баланс между работата и личния си живот.
Екипът ни включва хора, които живеят и работят от различни градове в страната. По този начин имаме възможност да привлечем всякакви таланти.
Какви са основните правила и политики, които регулират работния ден?
Политиките ни за работно време се основават на местното законодателство. Основна цел е осигуряване на възможност за сътрудничество между екипите ни на място в България и тези в региона, които са в близки часови зони до местната.
Какви технологии и инструменти използват служителите във Вашия офис?
Всеки служител разполага с персонален компютър и телефон, с които може да поддържа връзка от различни точки на света.
В офиса разполагаме с високотехнологични видеоконферентни възможности.
Снимка: EY Bulgaria
Какво типично може да се види на едно бюро/работно място в офиса Ви?
В офиса нашето бюро е мястото, на което прекарваме най-много време. Затова то трябва да бъде удобно, да отразява както работните ангажименти, така и интересите на съответния човек. Освен с личните компютри бюрата често са оборудвани и с монитор за преглед на големи бази данни и финансова информация. Много често може да видите снимки от тиймбилдинг или друг тип събиране, както и лични снимки и почти задължителната чаша за кафе, бутилка за вода и разбира се, всичко останало, което кара хората ни да се чувстват комфортно.
Има ли специално оборудване, или софтуер, който е ключов за Вашата дейност?
Колегите с отговорности в сферата на управлението на риска, човешките ресурси и автоматизацията на процеси използват специализиран софтуер за нуждите на своята дейност.
Как бихте описали атмосферата при Вас и какво е най-характерно за Вашия офис?
В духа на равнопоставеност между служителите, отворената комуникация и обмена на идеи, залагаме на неформалната комуникация. Важен фактор за нас е да се спазва тон на уважение между колегите.
Снимка: EY Bulgaria
Имате ли дрескод?
Прилагаме така наречения business-casual начин на обличане. По този начин служителите имат свобода на себеизразяване и комфорт, докато запазват своя професионален начин на обличане.
Могат ли да се видят във Вашия офис деца на служители или домашни любимци?
Децата на служителите са добре дошли в офиса, като организираме тематични събития – имаме традиционно коледно тържество с много подаръци и забавление. Децата имат интерес към работното място на родителите си и често идват, за да го разгледат и да разберат повече с какво се занимават техните родители. Имаме си и книжка за децата на служителите на EY, в която на разбираем език обяснихме всички професии в компанията.
Относно домашните любимци изцяло се съобразяваме с политиката на сградата, в която се помещаваме.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЪРНСТ И ЯНГ БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg