вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1254 прочитания

    Първите дни в Адастра

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Йоана Кръстева – Talent Acquisition Specialist
    17 септември 2024, 15:20 a+ a- a

    Йоана Кръстева – Talent Acquisition Specialist в Adastra. Снимка: Adastra

    В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Adastra от Йоана Кръстева – Talent Acquisition Specialist в компанията.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията. В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият работен ден е част от целия онбординг процес, който стартира още от момента на приемане на офертата от кандидата. Още тогава започваме да планираме не само документалната част, но и първия работен ден, както и следващите стъпки. В първия си работен ден новите ни колеги пристигат в един от нашите три офиса – в София, Пловдив или Варна – в началото на работния ден, който започва в 9:00 ч. Въпреки че работим дистанционно, първият ден е планиран да бъде на живо в офиса, защото вярваме, че личният контакт улеснява по-нататъшната комуникация и сътрудничеството в дистанционна работна среда.

    През този ден са планирани няколко срещи, свързани с представяне на компанията, процеси, системи и други важни детайли, които се споделят от представител на отдел „Човешки ресурси“. Отделно от информативните срещи е и първата среща на новия служител с неговия мениджър/ментор. Тази среща е от ключово значение и включва обсъждане на конкретни задачи, отговорности и цели за първите няколко месеца, което помага на новите колеги да разберат каква ще е тяхната нова роля и какво се очаква от тях като нови служители.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Знаем, че започването на нова работа може да бъде силно емоционално преживяване, затова се стараем да създадем работна среда, която е подкрепяща, приобщаваща и вдъхновяваща, за да могат новите служители бързо да се почувстват част от екипа. Именно затова силно окуражаваме и в някои случаи изискваме в първите си седмици след старта всеки нов служител да работи от офисите ни.  Също така в нашите офис пространства има места за отдих и социални контакти, но голяма част от колегите ни работят от вкъщи, затова разчитаме на различни начини за интеграция. Имаме вътрешни виртуални канали за формална и неформална комуникация и различни групи за активно учене, за забавни онлайн предизвикателства, CSR инициативи и други, които насърчават комуникацията в отдалечена работна среда.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители? Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Процесът на въвеждане на новите колеги в компанията може да варира в зависимост от конкретната позиция или направление, но обикновено включва няколко основни обучения и участници в процеса. Въвеждащите обучения се ръководят от екипа на „Човешки ресурси“, който отговаря за запознаването на новите служители с основните аспекти на компанията. Това включва представяне на нашите политики, процедури, вътрешни системи и начин на работа. След общото въведение в зависимост от ролята и направлението за развитие на служителя мениджърът/менторът на новия колега го насочва към по-специфични обучения, съобразени с позицията.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Процесът може да варира в зависимост от сложността на ролята, специфичните изисквания на проекта и индивидуалния напредък на новия служител. Планирането започва още преди служителят да започне работа при нас. Този етап включва административни задачи като изготвяне на договори, настройка на необходимото оборудване, създаване на профили в системите и подготовка на Welcome пакет. От ключово значение в процеса на онбординг е и това колко бързо новият служител се адаптира и интегрира в екипа.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Едно от основните предизвикателства е големият обем от информация. Смятаме, че е нормално да имаме такъв тип предизвикателствопредвид факта, че сме голяма международна компания с изградени ценности, култура, политики и процеси. Искаме да предоставим необходимата информация на новите колеги, за да се почувстват по-бързо част от екипа. Това, което правим, е да разделяме информацията на по-малки части, да предоставяме писмени материали, както и допълнителни онлайн срещи, презентации и повече комуникация.

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Един от най-важните елементи за нас е редовната и навременна комуникация. Честите 1:1 срещи между новите колеги и техните мениджъри са от съществено значение за проследяване на напредъка. По време на тези срещи мениджърът има възможност да обсъди как се справя служителят, какви трудности среща и да отговори на всички въпроси, които могат да възникнат. Освен това обратната връзка от колегите в екипа също е много ценна, тъй като предоставя допълнителна перспектива относно ангажираността и взаимодействието на новия служител.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Adastra Bulgaria Ltd. в JOBS.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни във Foundever
    Първите дни в Telelink Infra Services
    Първите дни в Агенция за контрол на просрочени задължения
    Първите дни в Ozone

    Първите дни в Региоком България
    Първите дни в Appolica
    Първите дни в SiteGround
    Първите дни в TechPods
    Първите дни в Schneider Electric

    Първите дни в tbi bank
    Първите дни в Anthill
    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 12 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 12 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 14 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 16 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант