Двете организации ще реализират поредица инициативи с цел да подготвят учениците с основни финансови знания и умения
снимка - istock
Пощенска банка и JA Bulgaria (Junior Achievement Bulgaria) поставят началото на мащабно стратегическо партньорство, насочено към подобряване на финансовата грамотност сред младите хора в България. Сътрудничеството ще се реализира чрез програмите „Лични финанси” и „Практични финанси“ на JA Bulgaria, които имат за цел да подготвят учениците с основни финансови знания и умения, които да им помогнат да вземат информирани решения в личния и професионалния си живот и да управляват по-добре своите финанси.
Съвместната инициатива на двете институции се основава на дългогодишните усилия на JA Bulgaria за изграждане на по-финансово грамотна и икономически активна младеж и е подкрепена от значителния опит и ангажираност на Пощенска банка към социално отговорните проекти, с което институцията още веднъж затвърждава водещата си роля на ключов партньор в инициативите за повишаване на финансовата грамотност в България.
„В Пощенска банка вярваме, че финансовата грамотност е основополагаща за изграждането на устойчиво и проспериращо общество, а с непрекъснати дългосрочни и стратегически инвестиции в образованието можем да допринесем за цялостното развитие на средата у нас. Нашето партньорство с JA Bulgaria е израз на ангажимента ни към бъдещето на младите хора и сме изключително щастливи да работим заедно, за да им помогнем да изградят стабилни финансови умения още от ранна детска възраст, които ще ги улеснят съществено в живота им занапред. Стремежът ни е не само да дадем необходимите знания, практически насоки и ползотворни съвети на младежите, но и да ги вдъхновим да поемат активна роля в изграждането на своето финансово бъдеще,“ коментират от Пощенска банка.
Програмите на JA Bulgaria „Лични финанси” и „Практични финанси“ са разработени с оглед на съвременните предизвикателства, пред които са изправени младите хора днес и включват интерактивни уебинари и уроци, в които висококвалифицираните специалисти на Пощенска банка ще предоставят своята експертиза и опит и ще подпомагат участниците с професионални препоръки спрямо най-актуалните тенденции в банковия сектор. Особено значима инициатива в рамките на партньорството е и новаторска стажантска програма, която включва млади хора директно в разработването на учебни материали и програми. Обновено учебно съдържание ще бъде разработено съвместно от експерти на JA Bulgaria, Пощенска банка и младежи, участващи в иновативната стажантска програма. Този комбиниран подход за внедряване на съвременни методи за представяне на финансовите теми ще направи съдържанието на учебните материали по-достъпно за младите хора, ще гарантира неговата практическа приложимост и високо качество. Сред водещите цели на партньорството между двете институции е програмите на JA Bulgaria за финансова грамотност да достигнат до нови над 1000 ученици от цялата страна.
„За нас, в JA Bulgaria, това партньорство е важна стъпка напред в мисията ни да подготвим младите хора за успешна кариера и живот чрез повишаване на тяхната финансова култура и знания. Съвместно с Пощенска банка ще работим усилено, за да достигнем до все повече ученици в България и да създадем трайни и значими промени в обществото и образователната система“, коментира Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA Bulgaria.
Стратегическото партньорство на Пощенска банка и JA Bulgaria, която е част от глобалната мрежа на Junior Achievement, предоставяща образователни програми за развиване на предприемачески, финансови и кариерни умения на младите хора, подчертава споделената визия на двете организации за значението на финансовата грамотност и необходимостта от продължаващи усилия за нейното повишаване в България.
Последното изследване на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA 2022), разработено от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), подчертава необходимостта от цялостен подход за подобряване на финансовата грамотност сред учениците в България. Данните от проучването сочат още, че значителна част от българските ученици вече са потребители на финансови услуги, като банкови сметки и дебитни карти, и именно благодарение на натрупания си опит и активна работа с тях, демонстрират и по-висока финансова грамотност в оценяването.