вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    750 прочитания

    Първите дни в Техномаркет България

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в компанията от Симона Камбуроова - Експерт „Човешки ресурси“
    02 октомври 2024, 09:17 a+ a- a

    Симона Камбуроова - Експерт „Човешки ресурси“ в Техномаркет България. Снимка: Техномаркет България

    В рубриката на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти от водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време е периодът по онбординг, какво да очакват новопостъпилите в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Техномаркет България от Симона Камбуроова - Експерт „Човешки ресурси“ в компанията.

     Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Първият работен ден е началната стъпка по пътя към безпроблемния преход и успеха за нашите нови служители. Той започва на живо, на новото работно място, където колегата се запознава със своя екип и пряк ръководител. След преминаване през задължителните за всяка компания документални въпроси и инструктажи, колегата ще започне своето въвеждане и ориентация в работния процес, културата и атмосферата на компанията.

    За нас е ясно, че всяко ново начало е вълнуващо, но и напрегнато, затова се стремим да създадем разбиране за новата работна среда, да осигурим достъп до нужните основни знания и да поставим ясни цели за бъдещето.

    Име: Техномаркет – България ЕАД
    Сектор: Електроника/Търговия
    Създадена: 1992 г.
    Брой служители в България: Около 1000 души
    Офис в България: Технопарк – София
    Основна дейност: Търговия с битова електроника, офис оборудване и телекомуникационни продукти.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Основната ни цел през първите дни на нашия нов колега е да се справим с неговото притеснение и да му осигурим сигурна основа, върху която той да може да изгради себе си като част от нашия екип. Фокусът е изцяло насочен към неговата ефективна и плавна адаптация към колектива, средата и работните процеси. На първо място това се случва благодарение на програмата ни за менторство. Служител с доказан опит и умение да го предава застава до новия колега и го въвежда в спецификите на работата. В този етап важна роля имат и нашите вътрешни тренери, които съдействат за обучителния процес на работното място със структура, търпение и разбиране. Ключът ние намираме в отворената комуникация и приятелската атмосфера, където разговорите, въпросите и предложенията са начинът заедно да достигнем общите си цели.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Основен фокус на служителите ни с търговски профил са продуктовите обучения. Благодарение на нашия модел за професионални продажби на Техномаркет   всеки нов колега получава ясно разписан и достъпен наръчник за работа с клиенти, а обученията за базови познания дават насока за тяхната продуктова подготовка.

    За колегите на ръководни и административни позиции сме подготвили мениджърски обучения, както и такива, свързани с търговски преговори, водене на екип и материали, чиято цел е да утвърдят добрите практики и да повишат тяхната професионална квалификация и експертиза.

    Важно място в обучителния ни план имат и нашите търговски партньори и външни обучителни фирми, благодарение на които имаме и цялостен поглед над нещата и винаги успяваме да бъдем актуални.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Преки участници в процеса на въвеждане на нов служител поетапно стават всички колеги, с които той ще работи. По този начин целият екип е въвлечен и придобива пълна и реална представа за процеса на адаптация и нуждите на новия колега. 

    Както споменахме, основните фигури в началото са менторите и вътрешните тренери, които са винаги на разположение за подкрепа, съвети и търсене на отговори на въпроси заедно с новопостъпилия. Тяхната основна роля е да въведат в практиката новия член на екипа.

     Неизменна част от процеса са и супервайзърите, управителите и преките ръководители, чиято работа е свързана със запознаване с принципите и стандартите в Техномаркет.

    При възможност включваме новите си служители в интересни вътрешни и партньорски присъствени обучения, където те ще могат да се запознаят с колеги от цялата страна, да обменят опит и да се включат в неформални аспекти от дейността и живота в компанията.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    В днешната динамична среда насочваме усилията си към изграждането на Техномаркет като ефективен и желан партньор, търговец и работодател. 

    Това изисква работа в много насоки, но отличаваща се сред тях е повишаването на познанията и квалификацията на служителите ни, защото това пряко се отразява върху качеството на обслужване, както и удовлетвореността на нашите клиенти и колеги.

    Следвайки тази идея, разработихме наша онлайн обучителна платформа eLearning Technomarket, която ни дава възможност да изпращаме на всеки наш служител  профилирани обучения в разнообразни формати. Платформата е лесна и удобна за работа както от компютър, така и от мобилен телефон, което прави обученията по-достъпни за всички колеги. Благодарение на богатата ни с повече от 500 обучителни материали библиотека ние можем да дадем стабилна, теоретична и практическа основа на новите ни служители, както и възможност за надграждане и развитие на колегите, които вече са в екипа ни. Стартираме разнообразни обучения на седмична база, за да може колегите да имат достъп до всички новости на технологичния пазар. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Практиката ни показва, че ефективността на новия колега може да се отчете между 3 и 6 месеца от неговото постъпване в компанията. Но за нас е важен и фактът, че цялостният процес по приобщаване, въвеждане и адаптиране е дълъг и зависещ от множество фактори като позицията, предходния опит, личната мотивация и потребностите  на новия служител, мотивацията на неговите ръководители и ментор, от способността му за учене и усвояване на умения и познания. 

    Като цяло за нас успешното въвеждане включва както  обучението по задачи, така и приобщаването на новите служители в екипа и културата, което също е важно за тяхната дългосрочна мотивация, отношение и ангажираност с целите на компанията.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    В процеса на въвеждане срещаме разнообразни предизвикателства и винаги се опитваме да намерим решения в отворената комуникация с всички колеги, ангажирани с този процес. За нас е важно да се намери правилният баланс между стабилността и потребностите на новия служител и екипа, от който той е част, заедно с реалната динамичност на търговията и бизнеса. 

    Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Благодарение на eLearning Technomarket разполагаме с достъпен и удобен инструмент за тестване и оценка на теоретичните познания на нашите колеги, възможност за обратна връзка от тяхна страна, както и включването им във вътрешни проучвания и анкети.

    Важно място има и практическото представяне и развитието във времето, което може ясно да се проследи от техните търговски резултати. За да сме сигурни, че колегите ще бъдат силно мотивирани, разработихме нашата уникална бонусна система, която отчита личния принос на всеки служител и работи на принципа „Продаваш повече – печелиш повече“. 

    Съществена, разбира се, остава и получената обратна връзка от страна на новия служител, колеги, пряк ръководител и ментори. Чрез проследяване на всички тези показатели можем да придобием цялостно разбиране за това доколко новият служител е готов за работа и се е приспособил към екипа и организацията. Тази информация ни позволява да направим корекции в процеса на обучение и да осигурим необходимата подкрепа, за да гарантираме техния успех.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Съветът ми към всеки наш бъдещ колега е да се опита да опознае Техномаркет не просто като служител, а като част от големия екип, към който той ще се включи. 

    Ако човек е мотивиран, има положителна нагласа и е отворен да се учи, той може да се присъедини към нашия страхотен колектив от професионалисти, да си осигури досег до най-новите модели и интересни иновации на технологичния пазар, както и да намери място за своето кариерно развитие и професионална реализация.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Техномаркет България ЕАД в Jobs.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В... 

    Първите дни в Адастра
    Първите дни във Foundever
    Първите дни в Telelink Infra Services
    Първите дни в Агенция за контрол на просрочени задължения
    Първите дни в Ozone

    Първите дни в Региоком България
    Първите дни в Appolica
    Първите дни в SiteGround
    Първите дни в TechPods
    Първите дни в Schneider Electric

    Първите дни в tbi bank
    Първите дни в Anthill
    Първите дни в Constructor
    Първите дни в Amusnet
    Първите дни в Ментормейт
    Първите дни в CluneTech

    Първите дни в ПОК Доверие
    Първите дни в BILLA България
    Първите дни в Proxiad SEE
    Първите дни в Coherent Solutions Bulgaria
    Първите дни в Milestone Systems
    Първите дни в Progress
    Първите дни в Delta Source
    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 10 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 10 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 13 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 14 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант