Мариса Майер запали сериозен дебат за гъвкавата заетост със своето кардинално решение да забрани на служителите в Yahoo да работят от вкъщи. И докато споровете за предимствата и недостатъците за този ход все още текат, друг американски гигант последва нейния пример.
Best Buy, най-голямата верига за потребителска електроника в света обяви в понеделник, че преустановява своята програма за гъвкава работа, която оценява продуктивността на служителите на база постигнати резултати, а не отработено време (Results Only Work Environment program, ROWE).
Програмата, която стартира през 2005 г., даваше възможност на служителите в централата да работят откъдето и колкото им е необходимо, стига да постигат резултати (тя не касае работещите в магазинната мрежа). Ръководството реши да въведе стандартна 40-часова работна седмица и занапред служителите вече няма сами да изготвят графика си и да се появяват в офиса, когато пожелаят, съобщава The Star Tribune. Новата политика обаче дава известна свобода на мениджърите да позволят гъвкав график за определени служители по изключение.
Главният изпълнителен директор Хуберт Жоли, който застана начело на компанията през лятото на 2012 г., коментира, че програмата е грешно управленско решение – хората си сътрудничат по-добре, мислят по-иновативно и са по-ангажирани към целите на компанията, ако работят в офис. Best Buy дава същите аргументи, които изложи и Yahoo. "Считаме, че резултатите са важни, но как се върши работата е също толкова важно", обяснява говорителят на компанията Мат Фърман.