сряда, 29 ноември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3106 прочитания

    Уроци по слушане

    Вижте полезни съвети от инструктора по комуникация Кармайн Гало
    12 юни 2013, 13:57 a+ a- a

    Ефективното слушане означава нещо повече от  това де си държиш устата затворена. Големите слушатели приканват хората в процеса на творчеството и съзиданието, показват  искрен интерес и използват информацията, която научават, за да подобрят начина, по който правят бизнес. В „ Запали ги“ (Ciela) инструкторът по комуникация Кармайн Гало предлага полезни съвети как да слушаме ефективно:

    1. Избягвайте прекъсването.Оставате хората да се изкажат. Позволете им да завършат мисълта си, преди да заговорите. Повечето хора прекарват по-голямата част от разговора си или като говорят, или като мислят за това, което ще кажат след това. Избягвайте да правите така – използвайте повече време в слушане и по-малко в мислене за това, което ще кажете.

    2. Изложете отново информацията. Обобщете ключовите точки от изказването на събеседника си, за да проверите дали правилно сте разбрали и за да покажете, че слушате внимателно.

    3. Отървете се от смартфона. Изключете го поне  по време на срещата. Най-добре е това да стане пред самия слушател. Хората очакват вашето пълно внимание. То показва уважение.

    4. Фиксирайте погледа си. Поддържането на зрителен контакт с човека, с когото говорите, е един от най-лесните начини  да осъществите връзка и да предадете, че се интересувате от това, което той казва. Слушайте не само с ума си, а и с тялото си.

    5. Оставате егото си настрани. Ралф Уолдо Емерсън някога е казал „Всеки човек, с когото съм се срещал, ме превъзхожда в някакво отношение. И аз се уча не него от това“. Оставете егото си на вратата и се учете от предната линия.

    6. Използвайте четири магически думи. Проучванията показват, че простото питане за мнението на другия значително увеличава вашия  положителен имидж пред него. Хората искат да говорят за себе си и да знаят, че са били чути. Не забравяйте силата на четирите магически думи: „Бих искал вашето мнение“.

    Не можете да вдъхновявате хората, ако не ви харесват, а те няма да ви харесват, ако не искате тяхното мнение, ако не го чуете истински и ако не превърнете техните предложения в действие.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Бизнес климатът през ноември отчита минимален ръст
    Според данните на НСИ мениджърите в строителството и услугите очакват известно увеличение на цените
    преди 2 часа
    Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx по доставени пратки в САЩ
    Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании
    преди 5 часа
    Подписахме споразумение с Intel в областта на изкуствения интелект
    Целта на меморандума е да осигури подготовка и достъп до ключови умения за работа с AI
    преди 5 часа
    Проучване: За 2/3 от хората по света AI ще е от полза за работата им
    В момента около 70% от служителите използват активно GenAI, сочи доклад на Adecco Group
    преди 21 часа
    ИКЕА отвори нов магазин във Велико Търново
    Това е 6-ият обект на шведския бранд в страната
    преди 24 часа
    Над 200 млн. долара финансиране са привлекли проптех компаниите у нас
    Над 1000 души са заетите в тези дружества у нас, сочи нов доклад