петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2819 прочитания

    Красотата продава

    Защо красивите хора печелят по-добре и са по-успешни?
    10 октомври 2011, 13:23 a+ a- a

    Че красивите хора печелят по-добре, едва ли е изненада за някого. Американският икономист Даниел Хамърмиш обаче стига по-далеч, като твърди, че красивите хора по-лесно получават кредит и че дори получават по-леки присъди. Хамърмиш анализира темата в новата си книга „Красотата се отплаща: защо красивите хора са по-успешни”. Ето някои интересни факти от неговото изследване:

    •    Красивите жени печелят с 8% повече от колежките си с посредствена външност.

    •    Красивите мъже пък печелят с 4% повече от средностатистически изглеждащите представители на силния пол.

    •    Красивите хора носят по-високи приходи, особено в развлекателната индустрия.

    •    Красотата е от значение и при професии, свързани с продажби. Различни изследвания сочат, че хората са по-склонни да купят даден продукт от по-атрактивен продавач.

    •    По-красивите мъже получават по-висока стартова заплата и по-висок ръст на доходите в първите 10 години от кариерата си.

    •    Физическата красота е от значение дори и при професии, където не би трябвало тя да е фактор. Красивите професори печелят с 6% повече от останалите.

    •    При непривлекателните жени вероятността да си останат вкъщи и да не работят е 5% по-висока, отколкото при по-красивите.

    •    За да повишат печалбата си, новостартиращи компании често наемат по-непривлекателни хора, които са склонни да получават по-ниско възнаграждение.

    •    Красивите хора вземат по-лесно заем и при по-ниски лихви, въпреки че вероятността да изпаднат в неплатежоспособност е по-голяма.

    •    По-непривлекателните младежи е по-вероятно да извършат кражба, нападение или друго престъпление, отколкото по-красивите. В допълнение на това по-атрактивните получават и по-леки присъди, твърди Хамърмиш.

    Тези факти захранват една цяла индустрия – разкрасителната. Хамърмиш, който изследвал пазара на труда на жените в Китай, установил, че всеки допълнителен юан, който дамите са похарчили за козметичен продукт, е довел до увеличение на заплатите им с едва 11 до 13 цента. Заключението му е, че инвестицията в разкрасителни процедури и продукти не си струва, защото процентът на възвръщаемост е по-малък от разхода за нея.  

    Авторът предлага да се въведат закони срещу дискриминацията на по-непривлекателните. Хамърмиш посочва, че в някои американски градове като Вашингтон, Санта Круз, Урбана и Мадисон законът вече защитава хората, които се оплакват от подобна дискриминация. В Мичиган и Сан Франциско пък са приети закони срещу дискриминацията по ръст и тегло. Подобно законодателство е въведено и във Франция.

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 16 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 16 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 17 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 24 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 1 ден
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава