четвъртък, 14 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    19105 прочитания

    10 научно доказани начина да удължим живота си

    Вижте какво съветват различни учени
    19 септември 2013, 16:03 a+ a- a

    Буквално преди часове интернет гигантът Google обяви, че стартира компанията Calico, която има амбициите да подобри и удължи човешкия живот. Все още не е ясно как точно ще стане това, но затова пък с помощта на някои изпитани и научно доказани начини можем да постигне това и сами.

    Business Insider ни припомня някои от тях. Вижте ги: 

    1. Забогатейте. Разбира се, високите доходи ни позволяват да водим по-здравословен начин на живот, полагаме повече грижи за себе си и да ядем по качествена храна, но не това е основната причина. Богатите хора имат по-високи стойности на хормона на енергията, свързан с продължителността на живота – ДХЕА (дехидроепиандростерон), открили учени от University College London. ДХЕА осигурява широк спектър от ползи за здравето, сред които засилване на паметта, по-малък ръск от сърдечно-съдови заболявания и по-голяма продължителност на живота, особено при мъжете.

    2. Обградете се с повече жени или сключете брак. Учени от Harvard открили, че от колкото повече жени е заобиколен един мъж, толкова по-дълго живее. Това е особено валидно за сключилите брак. След анализа на повече от 90 различни изследвания сред над 500 млн. души по света, учените достигат до извода, че женените мъже живеят средно с 10 години повече от ергените. Омъжените дами пък живеят средно с 4 повече от неомъжените.

    3. Пийте вино. И по-конкретно – червено. Ресвератролът, който се съдържа в обвивката на гроздето, защитава организма от стареене и намалява риска от сърдечни заболявания, инсулт, диабет от втори тип, рак и болестта на Алцхаймер.

    4. Правете повече секс. Редовният секс е предпоставка за по-дълготраен живот, особено ако умеем да му се наслаждаваме истински, твърдят учени от Кралския университет на Белфаст. 

    5. Пейте. Пеенето има огромни ползи за емоционалното ни и физическо здраве. Съвместно проучване на George Washington University и National Endowment for the Arts разкрива, че хората, които пеят в хор, са в по-добро физическо здраве, по-рядко посещават лекари и са по-малко стресирани. Учени от University of London пък достигат до извода, че пеенето намалява стреса, стимулирайки производството на ендорфин (хормона на щастието). Освен това е полезно за сърцето, белите дробове, коремните, гръбначни и лицеви мускули. Учените твърдят, че пеенето ни подмладява с 10 години.

    6. Не пренебрегвайте домакинската робата. Анализ сред повече от 200 хил. жени разкрива, че леката домакинска работа намалява много повече риска от развитие на ракови заболявания, отколкото натоварващите физически упражнения. Проучване на Cancer Research U разкрива, че жените, които отделят поне 17 седмично за домакинска работа, имат с 30% по-малък риск от рак на гърдата. 

    7. Вземете си котка. Учени от University of Minnesota открили, че котките, по природа, снемат стреса и безпокойството и намаляват риска от сърдечен удар с 30%. Мъркане на котката всъщност произвежда вибрации с честоти, които лекуват и облекчават болката, укрепват костите, стимулират растежа и способстват за по-бързо заздравяване на рани.

    8. Хранете се по средиземноморски. Проучване на New England Journal of Medicine установява, че средиземноморската диета (богата на плодове, зеленчуци, зърнени храни, ядки, риба, зехтин и др.) намалява с 30% риска от сърдечни заболявания и инсулт при хората на възраст 55 – 80 години.

    9. Набавяйте си витамин D. Той е ключов за усвояването на калция и поддържа здрави костите. Рискът от смърт при възрастни хора, които приемат такъв витамин под формата на добавки или по естествен път (чрез излагане на слънце или млечни храни), е с 9% нисък.

    10. Тичайте. Два-три пъти джогинг седмично (общо около 2 часа и половина), са достатъчни, за да добавят към живота на мъжете 6.2 години, а към този на жените – 5.6 години, според изследване, представено на EuroPRevent2012. Ползите от бавното тичане са многобройни – подобрява усвояването на кислород от клетките, понижава кръвното налягане, повишава нивата на добрия холестерол, засилва имунната система, предпазва от затлъстяване и като цяло подобрява емоционалното ни състояние.

    Остров Икария, Wikimedia Commons

    А ако искате да си спестите всички тези неща, преместете са да живеете на гръцкия остров Икария. Там хората буквално „забравят“ да умрат. Да доживееш до 90 години по тези земи не е изключение, а нещо обичайно. Икария се слави като дестинацията с най-голяма концентрация дълголетници в света, а освен че са в добро здраве, до последните си дни, възрастните хора са физически активи и нямат проблеми с паметта. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 минути
    Отново стартират процедурата за концесия на летище Пловдив
    Има сериозен инвеститорски интерес, коментира министърът на туризма
    преди 1 час
    Китай води „задълбочени“ преговори със САЩ
    Пекин държи на отмяна на митата, за да се достигне „първа фаза“ на споразумение между страните
    преди 2 часа
    Ръст в обема на свободни офис площи в София
    През третото тримесечие повече от 50% от новозаетите площи са наети от IT фирми, предвиждащи помещенията за буфер при планирано разрастване
    преди 2 часа
    Икономиката отбелязва близо 4% ръст
    Данните са за третото тримесечие на годината и са по експресни оценки на националната статистика
    преди 3 часа
    Българските емигранти за изпратили над €1 млрд. през 2018
    Общо в ЕС, изпратените от рабитещи в чужбина средства, възлизат на €35,6 милиарда