NAO ще започне работа през пролетта, ще отговаря на въпроси на клиенти за услугите на банката на 19 езика
Снимка: ALDEBARAN
Онлайн банкирането и мобилните финансови услуги вече поставят под въпрос работата на много банкови служители. От пролетта те ще имат нова конкуренция в лицето на робота NAO. Той ще започне работа в една от най-големите банки в света – японската Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ, съобщават CNN Money и Wall Street Journal.
58-сантиметровият NAO може да отговаря на въпросите на клиенти за услугите на банката на 19 езика. Освен това той ще може да разчита и анализира израза на лицето и тона на гласа на клиентите, което банката планира да използва за разработване на нови финансови услуги в бъдеще.
Първоначално NAO ще бъде пуснат пробно в част от клоновете на банката през април, но ако клиентите останат доволни, роботи ще се появят в повече офиси.
NAO е разработен от френската компания Alderbaran Robotics – собственост на японския телекомуникационен и технологичен гигант Softbank. Той струва около 8 хил. долара и досега е бил използван основно в училища и изследователски институти.