петък, 21 септември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1906 прочитания

    Всяка втора компания в Европа планира въвеждане на изкуствен интелект

    Производствените компании очакват най-големи ползи чрез елиминиране на човешката грешка
    14 май 2018, 10:20 a+ a- a

    Всяка втора компания в Европа вече има проект по въвеждане на изкуствен интелект (AI), а до две години, 70% от компаниите ще са въвели AI технология във вече използваните от тях приложения.

    Това показва проучване на Fujitsu за степента на въвеждане и ползите от AI в бизнеса в Европа. Проучването е проведено съвместно с консултантската компания Pierre Audoin Consultants сред 240 европейски компании от автомобилна индустрия, индустриално производство и търговия на дребно.

    80% от бизнесът очаква големи ползи от автоматизирането на процеси и елиминирането на човешкия фактор, 73% смятат, че това ще доведе до по-бързо реализиране на бизнес процеси, а 72% очакват повече и по-добри препоръки от AI за дейности в областта на прогнозите, като изпреварваща поддръжка и идеи за нови продукти и услуги.

    “По всичко личи, че въвеждането на AI в момента е движено от функционалните нужди на организацията и има ясно разбиране за ползите от технологията. Но според нас, липсата на стратегически поглед върху въвеждането на AI изисква още по-голямото въвличане в процеса на мениджмънт от най-високо ниво. Във Fujitsu вярваме, че в момента има твърде голям фокус върху оптимизацията, като резултат от желанието да докажем, че AI води до по-добри бизнес резултати“, коментира д-р Дейвид Снелинг, Fujitsu Distinguished Engineer и директор на програмата за изкуствен интелект, EMEIA. “Но избягвайки стратегическия подход, компаниите пропускат възможността за радикални приложения, които драстично подобряват преживяването на клиента и могат да създадат нови бизнес възможности, за да може да отключим потенциала на тази трансформираща технология.“

    Повечето участници в проучването са съгласни за ползите от AI за придобиване на по-дълбоко разбиране на клиентите за целите на маркетинг и продажби, откриването и предотвратяването на опити за измами във областта на финанси и счетоводство, автоматизирането на веригата на доставки, планиране и изпълняване на поръчки, по-добри резултати при киберсигурност в областта на IT и подобрени предвиждащи поддръжки в производството.

    От гледна точка на индустриите, производствените компании очакват най-големи ползи чрез елиминиране на човешката грешка (60%), минимизиране на човешкия фактор (51%) и елиминиране на ръчни процеси (43%). В сектора на услугите, търговията и транспорта компаниите са по-напреднали в създаването на AI стратегия – 15% от тях имат такава.

    75% от производствените компании смятат, че най-големият потенциал на AI е в предвиждащата поддръжка на оборудване. Според доклада, това се дължи на целите за осигуряване на непрекъснати производствени процеси чрез използване на предвиждащи алгоритми основани на данни от производствените машини. Друг важен принос на AI за 70% от участниците е възможността за по-голяма гъвкавост при производствените процеси на нови продукти, а за 60% от отговорилите в проучването - подобряване ефикасността на производство чрез автоматизация.

    Проучването разкрива още, че водещи при въвеждането на изкуствен интелект технологии са скандинавските страни и Великобратиния като сравнително по-бавно прилагане на технологиите се отличават Германия, Австрия и Швейцария.

    То идентифицира и причини за все още предпазливото въвеждане на изкуствен интелект, като основно това е липсата на стратегически фокус по отношение на AI проектите. В резултат, независимо от недвусмислените ползи от AI на функционално ниво, само една от четири компании в проучването гледат на AI като стратегически важно и само 11% имат изградена AI стратегия.

    Освен юридически или регулаторни причини, 61% от бизнесът споделя, че основен фактор ограничаващи въвеждането на AI е и липсата на AI в самите технологични решения, а за 52% това са вътрешните процеси и културата в организацията. В заключение, специалистите отбелязват, че огромният потенциал на изкуствения интелект (AI) не е достигнат от компаниите в Европа поради липса на стратегически фокус като в резултат от това организациите рискуват да пропуснат възможността да използват AI за трансформация на своя бизнес.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Airbnb обеща по-голяма прозрачност на цените си
    Платформата се съгласи да изпълни исканията на ЕК
    преди 17 часа
    Парламентът одобри тримата нови министри
    Петя Аврамова, Младен Маринов и Росен Желязков положиха клетва
    преди 19 часа
    Garitage Park привлече още 7 компании като наематели
    Комплексът е разположен на площ от 167 000 кв. м.
    преди 19 часа
    Швейцарската LEM се разширява и открива нови работни места в София
    Компанията отбелязва пет години присъствие на пазара у нас