Той превръща звуците във вибрации и визуални сигнали
Нова технология, по която работи Hyundai, цели да помогне на хората с увреден слух да шофират, без да се притесняват, че няма да чуят клаксон или други звуци от останалите участници в движението. Компанията започна изпробването на технологията през декември в Сеул.
Системата използва софтуер и хардуер, за да идентифицира звуците и да ги превърне във визуални сигнали или вибрации, които водача с увреден слух може лесно да възприеме и разпознае. Изкуственият интелект на системата сканира околната среда и разчита какъв е звукът и откъде произлиза. Впоследствие изпраща информацията към други системи, с които работи – система за конвертиране на аудио-видео сигнал (AVC) и система за конвертиране на аудио във вибрации (ATC).
AVC разпознава звуците и ги превръща в пиктограми, които се появяват на прозрачния екран пред предното стъкло. За пример Hyundai посочват сирената на линейка. Системата визуализира превозното средство на екрана и посоката, от която идва. Освен това технологията може да разпознае кога друг участник в движението е натиснал клаксона си и да го маркира на екрана. В същото време информация от навигационната система се появява на екрана и се визуализира чрез светодиоди във волана.
ATC работи по същия начин, но преобръща звука във вибрации, които биват подавани към волана. Системата работи и със сензорите за паркиране, позволявайки на водача да прецени дистанцията до даден обект.
От Hyundai все още не споделят колко са напреднали с тестовете, нито дали ще предложат системите в автомобилите си в масово производство. За момента изпробването на системите става само на територията на Корея.