неделя, 19 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3312 прочитания

    Български алгоритъм за машинно самообучение получи световно отличие

    Моделът, създаден от българската компания GemSeek, намалява загубата на клиенти при мобилните оператори с 34%
    03 февруари 2020, 09:34 a+ a- a

    Български алгоритъм за машинно самообучение (machine learning), прилаган от швейцарския мобилен оператор UPC, беше отличен в категория „Най-добро приложение на изкуствен интелект за управление на потребителското изживяване“ на специализираните международни награди за телекоми CEM Global Telecom Awards 2020.

    Моделът, създаден от българската компания GemSeek, намалява загубата на клиенти при мобилните оператори с 34%. Той беше предпочетен от журито, въпреки силната конкуренция на проекти от световни лидери като Vodafone Германия, коментират от GemSeek.

    Отличеният проект първоначално стартира пилотно в UPC Швейцария, подразделение на Liberty Global, и още през първата година генерира 500% възвръщаемост на инвестицията. Проектът прилага усъвършенствани алгоритми за машинно обучение, за да прогнозира удовлетвореността на клиентите, които не отговарят на традиционните анкети. Точните прогнози позволяват на мобилните оператори да се свържат с недоволните клиенти проактивно и да ги спрат преди да прекратят договора си или пък да предлагат по-ценни допълнителни оферти и бонуси на доволните си потребители.

    „Оценяваме тази награда, защото тя се връчва от световните лидери в индустрията, които развиват и прилагат най-модерните теории за управление на потребителското преживяване (customer experience)”, каза Ивайло Йоргов, управляващ директор на GemSeek, докато приемаше наградата. „Не по-малко важно за нас е, че нашите клиенти и партньори също ценят високо измеримите резултати, които постигнахме заедно – благодарение на нашия модел 34% по-малко клиенти напускат компанията всяка година. В момента моделът се внедрява и на други пазари в други компании, част от групата на Liberty Global.“

    Наградите CEM Global Telecom Awards 2020 се организират от IQPC и престижната професионална медия CX Network и бяха връчени на 28 януари в Лондон. Статуетки бяха раздадени в общо 6 категории – „Проект с най-добра възвръщаемост“, „Най-добра програма за ангажиране на служителите“, „Най-добър проект за персонализация“, „Най-добър инструмент за ангажиране на потребителите“ и „Най-добро приложение на изкуствен интелект за управление на потребителското изживяване“. Проектите бяха оценявани от международно жури от експерти от Telenor, Sunrise Communications, Telenet, Huawei и други.

    GemSeek e българска компания, която работи по международни проекти, свързани с изследването и предвиждането на потребителското поведение. Сред клиентите на компанията са Philips, Signify, Liberty Global, Heidelberg Cement и много други. От 2016 г. GemSeek е част от групата на Future Thinking – международна верига за маркетингови проучвания, и има локации във Великобритания, България, Франция и други.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 81% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-март 2024 са от Австрия, Италия и Гърция
    преди 2 дни
    „Струма“ стана първата магистрала у нас с хеликоптерна площадка
    Хеликоптерът ще стига за 30 минути от София до тунел „Железница“
    преди 2 дни
    ЕК започна ново разследване срещу Meta
    Процедурата е заради пристрастяващите ефекти на социалните медии върху децата
    преди 2 дни
    "Булгаргаз" ще съди "Газпром" за 400 млн. евро
    Искът е заради спрените руски газови доставки
    преди 2 дни
    Проекти за близо 3 млрд. лева са реализирани у нас с парите от ЕС за транспорт за 6 години
    Със средствата са изградени 12 нови метро станции, 70 км нови пътища, 28 км рехабилитирани жп линии и 5 реновирани жп гари