петък, 20 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8756 прочитания

    Игровизация на бизнеса

    До 2014 много компании ще интегрират игри, за да мотивират служителите си и да ангажират потребителите си
    21 август 2012, 16:29 a+ a- a

    Компаниите ще заимстват все повече от игралната индустрия, за да мотивират служителите си да работят по-ефективно, както и да ангажират настоящите си клиенти и да привличат нови, показва анализ на Deloitte Review. 

    Новата тенденция, наречена „игровизация”, цели да вземе основните характеристики на игрите като забавление, действие, прозрачност, дизайн и предизвикателство и да ги приложи към реални цели, а не просто за развлечение. В бизнес среда игровизацията може да се използва за създаване на решения както за най-простите офис дейности, така и за обучения или за взаимодействие с потребителите на компанията.

    Експерти предвиждат, че игровизацията ще засегне 25% от преструктурираните бизнес процеси до 2015 и ще достигне пазарна стойност от 2.8 млрд. долара през 2016. Очаква се в рамките на следващите две години 70% от компаниите, включени в Global 2000, да интегрират иновативната практика.

    Успешен пример за ангажиране на потребителите чрез геймърски похвати идва от Opower, американска компания от енергийния отрасъл. Създават игра, чрез която участниците се учат да пестят енергия, като следят собственото си потребление. В онлайн платформата те могат да споделят идеи, да печелят точки и отличия.

    Facebook пък въведе игрите на работното място, като започна да използва Rypple – социална платформа за оценка на представянето, която е базирана на игрови принципи. В индивидуалния профил на всеки служител се визуализират ясно целите, които трябва да постигне и се предлага обратна връзка в реално време, обяснява Business Insider. При постигнати резултати или добити нови умения се присъждат отличия.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    DHL Freight отваря нова логистична база в София
    Ще бъдат открити 100 нови работи места
    преди 15 часа
    Основаната от българин Leanplum е придобита от CleverTap
    Офисът в София става вторият най-голям развоен център в новата компания, броят на служителите в България ще се увеличи с 20% до края на годината.
    преди 20 часа
    ЕК с план за 300 млрд. евро за намаляване на енергийната си зависимост от Русия
    С REPowerEU Брюксел предлага диверсификация на енергийните доставки, по-бързо въвеждане на възобновяеми енергийни източници и пестене на енергия
    преди 21 часа
    Лорер: Японски автомобилен концерн изгражда развоен център у нас, наема 50 инженери
    Швейцарска компания вдига завода за микрооптика в Първомай за 85 млн. лв и открива над 100 работни места, обяви министърът
    преди 21 часа