До 2014 много компании ще интегрират игри, за да мотивират служителите си и да ангажират потребителите си
Компаниите ще заимстват все повече от игралната индустрия, за да мотивират служителите си да работят по-ефективно, както и да ангажират настоящите си клиенти и да привличат нови, показва анализ на Deloitte Review.
Новата тенденция, наречена „игровизация”, цели да вземе основните характеристики на игрите като забавление, действие, прозрачност, дизайн и предизвикателство и да ги приложи към реални цели, а не просто за развлечение. В бизнес среда игровизацията може да се използва за създаване на решения както за най-простите офис дейности, така и за обучения или за взаимодействие с потребителите на компанията.
Експерти предвиждат, че игровизацията ще засегне 25% от преструктурираните бизнес процеси до 2015 и ще достигне пазарна стойност от 2.8 млрд. долара през 2016. Очаква се в рамките на следващите две години 70% от компаниите, включени в Global 2000, да интегрират иновативната практика.
Успешен пример за ангажиране на потребителите чрез геймърски похвати идва от Opower, американска компания от енергийния отрасъл. Създават игра, чрез която участниците се учат да пестят енергия, като следят собственото си потребление. В онлайн платформата те могат да споделят идеи, да печелят точки и отличия.
Facebook пък въведе игрите на работното място, като започна да използва Rypple – социална платформа за оценка на представянето, която е базирана на игрови принципи. В индивидуалния профил на всеки служител се визуализират ясно целите, които трябва да постигне и се предлага обратна връзка в реално време, обяснява Business Insider. При постигнати резултати или добити нови умения се присъждат отличия.