петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9751 прочитания

    Игровизация на бизнеса

    До 2014 много компании ще интегрират игри, за да мотивират служителите си и да ангажират потребителите си
    21 август 2012, 16:29 a+ a- a

    Компаниите ще заимстват все повече от игралната индустрия, за да мотивират служителите си да работят по-ефективно, както и да ангажират настоящите си клиенти и да привличат нови, показва анализ на Deloitte Review. 

    Новата тенденция, наречена „игровизация”, цели да вземе основните характеристики на игрите като забавление, действие, прозрачност, дизайн и предизвикателство и да ги приложи към реални цели, а не просто за развлечение. В бизнес среда игровизацията може да се използва за създаване на решения както за най-простите офис дейности, така и за обучения или за взаимодействие с потребителите на компанията.

    Експерти предвиждат, че игровизацията ще засегне 25% от преструктурираните бизнес процеси до 2015 и ще достигне пазарна стойност от 2.8 млрд. долара през 2016. Очаква се в рамките на следващите две години 70% от компаниите, включени в Global 2000, да интегрират иновативната практика.

    Успешен пример за ангажиране на потребителите чрез геймърски похвати идва от Opower, американска компания от енергийния отрасъл. Създават игра, чрез която участниците се учат да пестят енергия, като следят собственото си потребление. В онлайн платформата те могат да споделят идеи, да печелят точки и отличия.

    Facebook пък въведе игрите на работното място, като започна да използва Rypple – социална платформа за оценка на представянето, която е базирана на игрови принципи. В индивидуалния профил на всеки служител се визуализират ясно целите, които трябва да постигне и се предлага обратна връзка в реално време, обяснява Business Insider. При постигнати резултати или добити нови умения се присъждат отличия.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 10 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 11 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 12 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 14 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк