четвъртък, 23 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2496 прочитания

    Германия пусна в движение първите изцяло водородни пътнически влакове

    14-те влака ще заместят 15 дизелови машини по маршрут в провинция Долна Саксония
    25 август 2022, 11:23 a+ a- a

    Снимка: Alstom

    Германия откри железопътна линия, захранвана изцяло с водород, „световна премиера“ и значителна стъпка напред към екологичния транспорт с влакове въпреки тежките предизвикателства при доставките.

    14 влака, предоставени от френския индустриален гигант Alstom на германската провинция Долна Саксония, замениха дизеловите локомотиви по 100-километровата линия, свързваща градовете Куксхафен, Бремерхафен, Бремерфьорде и Букстехуде близо до Хамбург.

    Този регионален влак отделя само пара и кондензирана вода, докато работи с ниско ниво на шум. 14-те превозни средства със задвижване с горивни клетки принадлежат на Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). LNVG започна да търси алтернативи на дизеловите влакове през 2012 г. и по този начин даде импулс за развитието на влаковете в Германия. Други партньори по проекта за този световен дебют са железопътната и транспортна компания Elbe-Weser (evb) и газовата и инженерна компания Linde.

    По маршрута между Куксхафен, Бремерхафен, Бремервьорде и Букстехуде, 14 задвижвани с водород регионални влака Alstom ще бъдат експлоатирани от evb от името на LNVG, като постепенно ще заменят 15 дизелови влака. Те ще се зареждат ежедневно и денонощно в станцията за зареждане с водород Linde. Благодарение на обхвата от 1000 километра, многобройните единици на Alstom от модела Coradia iLint, които работят без емисии, могат да работят цял ден само с един резервоар с водород в мрежата evb. През септември 2018 г. имаше успешен пробен период от почти две години с два предсерийни влака.

    Coradia iLint е първият в света пътнически влак, който работи с водородна горивна клетка, която генерира електрическа енергия за задвижване. Този влак без емисии е тих и отделя само водна пара и конденз. Coradia iLint включва няколко иновации: преобразуване на чиста енергия, гъвкаво съхранение на енергия в батерии и интелигентно управление на двигателната сила и наличната енергия. Специално разработен за използване на неелектрифицирани линии, той позволява чиста, устойчива работа на влака, като същевременно поддържа висока производителност. В мрежата на evb влакът се движи със скорости от 80 до 120, с максимална скорост от 140 километра в час. iLint е проектиран от екипи на Alstom в Залцгитер (Германия), център за върхови постижения за регионални влакове, и в Тарб (Франция), център за върхови постижения за тягови системи. Проектът се възползва от подкрепата на германското правителство и разработването на Coradia iLint е финансирано като част от Националната програма за иновации за технология за водород и горивни клетки (NIP) от германското правителство. Coradia iLint е носител на германската награда за устойчив дизайн за 2022 г. Наградата отличава технически и социални решения, които са особено ефективни в стимулирането на трансформацията към устойчиви продукти, производство, потребление или начин на живот в съответствие с Програмата на ООН до 2030 г.

    В момента Alstom има четири договора за регионални влакове, задвижвани с водородни горивни клетки. Два са в Германия, първият за 14 влака Coradia iLint в района на Долна Саксония, а вторият за 27 влака Coradia iLint в район на Франкфурт. Третият договор идва от Италия, където Alstom изгражда 6 водородни влака Coradia Stream в района на Ломбардия – с опция за още 8, а четвъртият е във Франция за 12 поливалентни водородни влака Coradia, споделени в четири различни френски региона. Освен това Coradia iLint е успешно тестван в Австрия, Нидерландия, Полша и Швеция.

    Съоръжението Linde в Bremervörde съдържа 64 резервоара за съхранение с високо налягане от 500 бара с общ капацитет от 1800 килограма, 6 водородни компресора и 2 горивни помпи. Използването на водород като гориво за влакове значително намалява тежестта върху околната среда, тъй като един килограм водород замества приблизително 4,5 литра дизелово гориво. Планира се по-късно производство на водород на място чрез електролиза и регенеративно генерирано електричество; налични са съответните зони за разширение. Проектът е финансиран от Федералното министерство на цифровите въпроси и транспорта като част от Националната програма за иновации в технологиите за водород и горивни клетки. Федералното правителство допринася с €8,4 млн. за разходите за превозните средства и €4,3 млн. за разходите за станцията за зареждане. Директивата за финансиране се координира от NOW GmbH и се изпълнява от Project Management Jülich (PtJ).

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 55 минути
    Личните лекари са прегледали медицинските досиета на близо 15 хил. пациенти
    Те могат да осъществят достъп до здравните досиета на своите пациентите от декември 2024
    преди 1 час
    преди 1 час
    Кабинетът прие компенсации за небитовите крайни клиенти заради високите цени на тока
    Според министър Станков това гарантира работните места и конкурентоспособността на бизнеса
    преди 2 часа
    Тръмп обяви проекта Stargate
    С първоначално финансиране в размер на $500 млрд. и подкрепа от OpenAI, SoftBank и Oracle, той ще гради инфраструктура за AI в САЩ
    преди 4 часа
    Регистрацията за „Най-добър младежки стартъп в България - 2025“ е отворена до 16. март
    Конкурсът бе официално открит в Дома на Европа в София