четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2179 прочитания

    „Иновативно предприятие на годината 2022” търси добрите примери в родното предприемачество

    Повече за мисията на конкурса и как той подпомага българските компании, разказва Деница Маринова - дългогодишен член на екипа на националната инициатива
    27 септември 2022, 16:02 a+ a- a

    Деница Маринова - Ръководител на проекти към Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и дългогодишен член на екипа на конкурса „Иновативно предприятие на годината 2022”. Снимка: Фондация „Приложни изследвания и комуникации“

    За поредна година конкурсът „Иновативно предприятие на годината“ ще отличи добрите примери в родното предприемачество. 

    Конкурсът е национална инициатива, която от 18 години популяризира български иновации, успешни истории и бизнес модели сред родната и чуждестранна аудитория. Организира се от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и Европейската мрежа в подкрепа на бизнеса Enterprise Europe Network-България, в партньорство с ГД „Вътрешен пазар, промишленост, предприемачество и МСП“ на ЕК и със съдействието на утвърдени бизнес организации като БАИТ, БЕСКО, БАУХ, ПАРА, София Тех Парк и медийни партньори. 

    Свързахме се с Деница Маринова - Ръководител на проекти към Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и дългогодишен член на екипа на конкурса, за да ни разкаже повече за мисията на инициативата и тазгодишното издание. Деница е част от екипа на Enterprise Europe Network-България, която обединява организации с дългогодишен опит в подкрепа на българското предприемачество и иновации.  

    Разкажете ни за конкурса „Иновативно предприятие на годината“. Защо и как той помага на българските компании?
    Наградите в конкурса се връчват в няколко категории, които отразяват въздействието на иновациите в икономиката и обществото. Например за иновации за по-добро качество на живот, дигитална трансформация, зелени, социални и креативни иновации, пазарно лидерство за български компании, наложили свои иновации на глобалния пазар и разбира се, иновативни стартъпи. 

    Всички наградени и финалисти получават възможността да използват марката „Високи постижения в иновациите“ на Фондацията и конкурса върху свои продукти и промоционални материали като знак за високо качество на тяхната работа пред български и чуждестранни партньори. Конкурсът традиционно си партнира с президента на България за официалната церемония по награждаването на отличените компании.      

    Как се кандидатства и кой може да участва в конкурса „Иновативно предприятие на годината 2022“?
    Конкурсът е отворен за български компании от всички сектори на икономиката, които са създали собствена иновация през последните 3 години. Иновациите могат да бъдат в широк спектър. Разглеждат се както нови продукти или услуги, така и организационни иновации, които оптимизират процеси във фирмата, сектора или региона, в който оперира компанията.  

    Кандидатства се електронно чрез платформата https://innovation.bg/ до 12 октомври, 23:45 ч. След първоначална регистрация на компанията кандидатът получава по имейл персонален линк и парола към формуляра за кандидатстване. В него компанията може да отговори на поредица от въпроси, чрез които да опише дейността си, конкретната иновация или гама от нововъведения, степента на новост, както и нейното значение и въздействие. Формулярът е електронен и дава възможност да се приложат и допълнителни материали за по-добра визуализация на фирмите и иновациите.  

    Бихте ли дали примери за иновации, които са Ви впечатлили?
    Много е трудно да се посочат едни иновации пред други, тъй като зад всички тях стои много време, изминат път и усилия на техните създатели! Затова се стараем да направим видими всички финалисти в конкурса чрез различни информационни канали в България и чужбина в рамките на страните членки на мрежата Enterprise Europe Network. Всички отличени компании за последните няколко години на конкурса са публикувани на платформата innovation.bg. Виждаме и все по-голям интерес от университети и училища, които търсят добрите примери в родното предприемачество. Именно това многообразие от иновации и компании за нас е най-голямото богатство на конкурса, тъй като създава общност за обмяна на информация и опит. 

    В конкурса има ли категории, насочени към развитие на управлението на човешкия капитал, социални иновации? Какви проекти са отличавани в тях?
    Конкурсът обръща голямо внимание на иновациите, които са свързани със социални тенденции или предизвикателства чрез категорията „Социална иновация“. Традиционно това е много популярна категория сред кандидатите всяка година. Тя е и много разнообразна. Получавали сме кандидатури и сме отличавали с награди както иновации в образованието, така и компании с продукти за безопасен интернет за деца, мобилни магазини и медицински услуги за труднодостъпни и малки населени места и платформи за телемедицина.

    Какви са очакванията Ви за новия конкурс?
    Всяко издание на конкурса ни носи много приятни изненади с нови кандидати и интересни иновации, създадени както от новостартирали фирми, така и от утвърдени компании. Всяка кандидатура се разглежда и оценява индивидуално, като се вземат предвид специфичните особености на иновацията, сектора и средата, в която се реализира и на която въздейства. Нашето жури се състои от добре познати публични и бизнес организации в областта на иновациите, компании, които са лауреати на конкурса в предишни издания, както и представители на медиите.   

    Какво бихте посъветвали кандидатите в конкурса?
    Както при всяко представяне на вашата компания, за нас е важно да получим конкретна, обективна и практична информация, която описва вашата работа и иновация. Нашият екип и журито на конкурса винаги забелязват интересната история зад всяко бизнес начинание, отношението на компанията към проблемите и предизвикателствата, които решава, културата в екипа и визията за развитие и растеж. Моят съвет към всички кандидати е да бъдат себе си и да ни разкажат с удоволствие за своята работа и успехи! 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 2 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 4 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 5 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 7 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк