събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3076 прочитания

    HR проектите в България: Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech

    Научете повече за проекта-финалист в Годишните HR награди на БАУХ 2022 в категория „Най-добър проект на МСП“ от Дария Топалова - HR Директор Playtech
    03 май 2023, 14:06 a+ a- a

    Дария Топалова, HR Директор на Playtech. Снимка: Playtech

    В съвременната динамична бизнес среда HR функцията в България се развива изключително бързо и заема своето важно стратегическо място в управлението на компаниите. HR професионалистите и HR екипите вече проектират и изпълняват комплексни проекти, които не просто подпомагат бизнес процесите, но и добавят стойност и изграждат работодателски имидж.

    В рубриката „HR проектите в България“ разказваме за конкретните проекти, зад които стоят HR екипите тук, за да покажем, че в България може да имаш интересна и успешна HR кариера, както и че работодателите в България създават условия за такава.

    Научете повече за проекта „Подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Playtech“ от Дария Топалова, HR Директор на Playtech. Проектът достигна до финала в категория „Най-добър проект на МСП“ в  Годишните HR награди на БАУХ 2022.

    Дария, разкажете ни за Вашия проект, с който стигнахте до финала в Годишните HR награди на БАУХ 2022?
    Проектът ни за Годишните HR награди на БАУХ беше цялостна инициатива, насочена към подобряване и автоматизиране на процеса на въвеждане на новоназначени служители в Плейтех. Целта беше да се създаде единен онбординг процес, който да оптимизира дейностите на HR, IT и директните мениджъри, като същевременно осигури безпроблемен преход за новите служители.

    За да постигнем това, внедрихме иновативно приложение, което се интегрира с вътрешната ни HR система. Това приложение автоматизира етапите на въвеждане и изпраща имейли и известия на новоназначените служители с информация и инструкции за всичко, от което се нуждаят, за да се подготвят за първия си ден, включително запознаване с екипа и културата в Плейтех, задължителни инструктажи и обучения, както и възможност да се представят пред колегите.

    След назначаването си, те разполагат с индивидуален план и задачи, като имат възможност да проследяват напредъка си и своевременно да получават и дават обратна връзка.

    Едно от ключовите предимства на новия процес е, че оптимизира дейностите на HR, IT и директните мениджъри, което прави процеса по-ефикасен и ефективен за всички участници. Друго предимство е, че осигурява последователно и ангажиращо преживяване за всички нови служители, което помага да се насърчи чувството за общност и принадлежност от самото начало.

    Каква е целта му и защо решихте да го стартирате?
    Основаната цел беше да подобрим и модернизираме процеса на въвеждане на новоназначените служители в компанията, след като установихме, че динамичната и непредсказуема среда, в която оперираме, изисква хибриден модел на работа. Този модел позволява гъвкавост и дистанционна работа, но може да създаде риск за запазване на уникалната ни култура и ангажираност, които нашите служители очакват от нас.

    Поради тази причина стартирахме проекта, за да гарантираме, че всеки нов служител разполага с инструментите, ресурсите и подкрепата, от които се нуждае, за да стане продуктивен и ангажиран член на нашия екип. Нашият проект имаше за цел да обедини и автоматизира етапите на въвеждане за всички новонаети служители, което от своя страна оптимизира дейността на HR, IT и директните мениджъри.

    Като цяло, този проект е отражение на ангажимента ни за непрекъснато усъвършенстване и внедряване на иновации. 

    Как приеха служителите в компанията този проект?
    Нововъведеният процес беше много добре приет и има положително въздействие върху всички участващи страни.

    Чрез гладкото протичане на онбординга, своевременната информация, която получават, и намаляването на стреса по време на въвеждане проектът допринесе за по-висока удовлетвореност и ангажираност на служителите.

    Автоматизациите, които намаляват ръчните дейсти при HR, IT и директните мениджъри, предоставят облекчение на екипите, което им позволява да се съсредоточат върху по-стратегически инициативи.

    Какви ресурси – като време, финансови и други, Ви костваше?
    Що се отнася до финансовите ресурси, разходите за закупуване и внедряване на приложението бяха в рамките на отпуснатия бюджет за проекта. Основната инвестиция в ресурси беше времето, тъй като изискваше участието на служители от няколко екипа във фокус групите, които осъществяваха фазите на тестване и внедряване.

    Какви резултати искахте да постигнете с проекта и какво реално постигнахте?
    Проектът доведе до по-безпроблемно интегриране на новите служители в културата и ценностите на компанията. Това се отразява в по-високата ангажираност и чувство за принадлежност, отчетени от новоназначените служители, както и по-бързото им адаптиране към работния процес.

    Освен това дава възможност на новите служители бързо да установят връзки с колеги и мениджъри независимо от тяхната локация, което доведе до по-подкрепяща работна среда. Всичко това спомогна за подобряване на цялостната комуникация и обратна връзка в компанията.

    Като цяло постигнахме целите, които си поставихме и сме много доволни от резултатите. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Едно от най-големите предизвикателства, с които се сблъскахме, беше управлението на различните очаквания и изисквания на заинтересованите страни. За да преодолеем това предизвикателство, сформирахме фокус групи с представители от всеки заинтересован екип и проведохме множество кръгове от сесии за обратна връзка, за да усъвършенстваме дизайна на процеса.

    Друго предизвикателство беше да се гарантира, че процесът на въвеждане е последователен в различните местоположения и екипи, като същевременно позволява известна гъвкавост за адаптиране към местните нужди. 

    И накрая, трябваше да се гарантира, че приложението е удобно и интуитивно за потребителя, така че новите служители да могат да се ориентират лесно в него.

    За целта проведохме обширни сесии за тестване и обратна връзка с потребителите, за да гарантираме, че приложението е лесно за използване и разбиране, и направихме необходимите корекции.

    С какво най-много се гордеете с този проект?
    Гордеем се с работата, която свършихме, и сме развълнувани да видим как този проект значително подобри преживяването на новоназначените служители и спомогна за поддържането и укрепването на нашата уникална фирмена култура. Положителната обратна връзка и високите нива на удовлетвореност както от новонаетите, така и от настоящите служители са свидетелство за успеха на проекта.

    Запознайте ни с Вашия HR екип – колко и какви са HR професионалистите в него, каква е тяхната експертиза?
    Екипът ни се състои от шест висококвалифицирани професионалисти в областта на човешките ресурси, които са с опит в различни области, като набиране на персонал, отношения със служителите, компенсации и придобивки, обучение и развитие и анализ на човешките ресурси. Нашият екип непрекъснато подобрява своите знания и умения, чрез различни програми за обучение и сертификати, като се стараем да осигуряваме най-високо качество на обслужване на нашите настоящи и бъдещи служители, както и на компанията като цяло.

    Какви нови HR проекти планирате?
    В момента сме стартирали проект за разработване на цялостен процес за напускане на служителите  с акцент върху поддържането на положителни отношения с компанията и насърчаване на ангажираността на бившите ни служители. Ние вярваме, че процесът на напускане е също толкова важен, колкото и процесът на въвеждане, тъй като може да окаже значително влияние върху репутацията на компанията и бъдещите усилия за набиране на персонал.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Playtech Bulgaria Ltd в Jobs.bg

    Вижте какви  продукти разработва Playtech

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА HR ПРОЕКТИТЕ:

    4-дневна работна седмица в Менпауър
    Решения за управление на човешките ресурси, IBS
    Синергия в HR екипа - най-добрата предпоставка за удовлетворени колеги, Kaufland България
    Jira4PDR, Endava
    Многообразни проекти за различни предизвикателства, bTV Media Group
    Локалните и регионални проекти на Endava
    Проекти за бизнес, HR и социална ефективност, „Вива Kредит“
    Добротворчеството в „Ейч Пи Инк България“
    Корпоративен уелнес, Playtech
    Империум на CASH CREDIT
    Employee Value Proposition = EVP на „Райфайзенбанк“
    EVN Презареждане
    Contipso Learning

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 17 часа
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 21 часа
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 22 часа
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 23 часа
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект