Чрез платформата потребителите генерират сет от 10 банера в една визуална концепция за минути, като цената за 1 брой излиза около 1.50 евро, което за нашата сфера е истински „game-changer, казва Минчо Василев, co-founder на BannerGate
Снимка: Минчо Василев, co-founder на BannerGate
Българската платформа (www.bannergate.ai) обяви преди седмица първата си версия, предлагайки иновативно решение на глобалния рекламен пазар за дисплей банери, генерирани от изкуствен интелект (ИИ).
BannerGate е най-новата платформа, която използва ИИ за създаване на анимирани рекламни банери в реално време.
Дългосрочната цел да е се революционизира начинът, по който се създава рекламно съдържание, предлагайки интелигентни и лесни за управление решения, базирани на работа с AI.
Свързахме се с Минчо Василев, co-founder на BannerGate, за да ни разкаже как работи платформата, как се роди идеята и какви са целите пред екипа.
Минчо, разкажете ни за платформата BannerGate и как работи?
BannerGate e изцяло българска платформа, която решава глобален проблем в сферата на дигиталния маркетинг и реклама. Тя позволява само с няколко клика и в рамките на минути да създадете красиви анимирани HTML5 дисплей банери, генерирани чрез AI технология. В допълнение може да се персонализират чрез прикачване на лого, продукти и текст, който също се генерира от изкуствен интелект. BannerGate съкращава значително разходите на компаниите и специалистите, както и времето им за разработка и стартиране на онлайн кампании. Потребителите получават съкратен и гъвкав процес, който отговаря на всички нужди и специфики на мрежите за дигитална реклама – бързо пускане на кампании, A/B тестове, подходи за различни пазари и таргет аудитории, оптимизирани рекламни формати за Google, мобилни и премиум дисплей мрежи.
Как се роди идеята и кой стои зад нейната реализация?
Идеята за BannerGate създадохме с Георги Първанов и Петър Бояджиев, с които се познаваме от около 20 години, от които вече близо 15 развиваме брандове и компании с комуникационната ни агенция GOBOX. Като специалисти в дигиталния маркетинг самите ние се сблъскваме ежедневно с ненужно бавни процеси и се стремим да ги трансформираме дигитално. Така се роди и идеята. За техническата реализация си партнираме с талантливия екип на No Limit, на които благодарим за отдадеността към проекта.
Бихте ли направили сравнение какъв е процесът по създаване на банер в момента и как Вашата платформа променя това?
От гледна точка на рекламодателя, който планира онлайн кампания за своя продукт или услуга, процесът включва работа с екип от двама или трима специалисти – дизайнер, html специалист, опционално и мениджър на проекта. Процесът може да отнеме от няколко дни до цяла седмица или повече, а бюджетът за продукция на анимираните банери натежава ненужно по веригата. С BannerGate вече не е нужно потребителите да се ангажират с подобни екипи или да придобиват нови умения за работа със специализирани програми. Платформата освен бърза е и достъпна за всички без знания в сферата, защото само чрез добавяне на кратко описание изкуственият интелект генерира различни версии и стилове на изображения, рекламни послания и анимации, от които може да се избира.
Можете ли да направите сравнение като цена. Kолко типично коства на една компания да създаде банер по традиционния начин и колко би и струвало чрез Вашата платформа?
Пазарът предлага различни решения за всеки – от рекламни и медийни агенции до специалисти на свободна практика. Често един добре изграден анимиран банер може да струва в порядъка на няколкостотин евро, а ефективни дигитални кампании трудно се правят само с един формат. Стандартно имате нужда от десетина по-основни размера. С BannerGate потребителите генерират сет от 10 банера в една визуална концепция, като цената за 1 брой излиза около 1.50 евро, което за нашата сфера е истински „game-changer“.
Колко време Ви отне реализацията – от идеята до работещ продукт?
Около една година усилена работа, тестове и подобрения.
Как стои въпросът с авторските права на съдържание, генеририно от AI?
Факт е, че авторските права върху материали, генерирани от изкуствен интелект, не са рамкирани под някаква по-специална форма и към момента съдържанието е собственост на генериралия го. Всеки един от нас е автор на своето визуално, текстово или аудиопроизведение, без значение дали е използвал AI, защото не може да рисува, анимира или друго.
Имате ли инвеститори? Ако да – кои, ако не – търсите ли?
Проектът спечели безвъзмездно финансиране от Европейската банка за възстановяване и развитие. Разбира се, идеите за надграждане на платформата са мащабни и бихме откликнали на разговори в насока тяхното подпомагане чрез допълнителни инвестиции.
Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги решихте?
Не мога да кажа, че сме имали неразрешими предизвикателства от концептуална, техническа или друга гледна точка. Всички партньори и колеги прегърнаха идеята и повярваха в нея. По-лесно е, когато виждаш потенциала. Най-голямото предизвикателство сме си самите ние – да се убедим, че BannerGate дигитализира ефективно тромави и скъпи процеси, да разберем къде и за кого е най-полезна, защото преди всичко се стремим продуктът да бъде на високо ниво и да дава реални резултати на потребителите.
Кои бяха първите Ви клиенти и как ги намерихте?
Органично. Обърнахме се към някои глобални специалисти в AI сферата, както и съответни към медии. Така стартирахме с първи регистрации от САЩ, Европа, Индонезия и страни от Северна Африка. BannerGate следва дългосрочна визия за развитие и популяризация, която включва и не само органични или нишови активности. В следващите седмици продължава експанзията на глобалните пазари.
Как виждате компанията след една година и какви цели си поставяте за в бъдеще?
Целите ни преди всичко са да доставим пълно удовлетворение на потребителите на BannerGate. Развитието на компанията включва инвестиции в подобряване и обогатяване на продукта и неговата стойност, развойна дейност, нови пазари и утвърждаването й в световен мащаб като българско AI решение в дигиталния маркетинг.