Приложението с AI е предназначено да подпомага търговците в платформата
Снимка: iStock
Amazon.com обяви ново приложение с изкуствен интелект (ИИ/ AI), което според компанията ще помогне на независимите продавачи с данни за продажби, поддръжка на инвентара и рекламиране на продукти, наред с други неща. Този ход е част от по-широко усилие за използване на технологията за по-голяма автоматизация, отбелязва „Ройтерс“.
Софтуерът, наречен Amelia, може да предоставя незабавни отговори на общи въпроси като как да се подготвим за празниците и как се представя бизнесът на продавача, включително продадени единици и трафик на уебсайта. На по-късен етап софтуерът ще може да помага за разрешаването на проблеми на продавачите като забавени пратки без допълнителна човешка намеса.
В демонстрация на софтуера за „Ройтерс“ Amazon показа как Amelia може бързо да извика показатели за продавач, като например данни за продажбите. Тя също така направи предложения за подготовка за продажби за големи празници, включително промоции и реклами за закупуване на Amazon.com.
Amelia има за цел да даде на продавачите „техния персонализиран експерт в продажбите в Amazon“, каза Дхармеш Мехта, вицепрезидент на световните партньорски услуги за продажба в Amazon. „Трябва да бъде задълбочен експерт във всички тези видове основни части от управлението на вашия бизнес по продажбите.“
Amazon, която разчита на трети страни, за да доставя повече от три от всеки пет единици, които продава, понякога има трудни отношения с продавачите, особено по отношение на таксите.
Чрез автоматизиране на част от обслужването на клиентите за продавача Amazon ще може да обработва по-евтино оплаквания и други трудности, които иначе биха изисквали човешка намеса.
Търговецът обяви Amelia по време на годишната си конференция в родния си град Сиатъл, където много от неговите около 450 000 независими продавачи в САЩ се събират за съвети и трикове и за да научат за нови продукти и услуги.
Amelia следва съобщението от по-рано тази година за Rufus, генеративна AI търсачка, добавена от Amazon към уебсайта, за да помогне на клиентите да намерят повече продукти. Оттогава Amazon започна да продава реклами в Rufus, което предполага, че може да позволи на търговците да плащат за препоръката на софтуера.
Компанията също така пусна корпоративен чатбот и работи за подобряване на своя гласов асистент Alexa, като го актуализира с по-разговорен AI.
Amazon увеличи капиталовите разходи през второто тримесечие на тази година до около $16,5 млрд. от $14 млрд. през първото тримесечие, водени до голяма степен от инвестиции в ИИ.
Мехта каза, че Амелия може да халюцинира и подобни случаи ще бъдат разгледани в зависимост от сериозността на грешката. Той каза, че Amazon няма планове да предлага реклами в Amelia. Услугата няма да бъде достъпна в сегашния си вид за големи марки като Unilever, които също продават в Amazon, каза той.
Amazon каза, че Amelia първоначално ще бъде достъпна само за малка част продавачи и само на английски, преди почти всички продавачи в САЩ да получат достъп през следващия месец.