Услугата ще достигне безплатната версия на чатбота в рамките на няколко месеца
Снимка: iStock
OpenAI стартира способността на ChatGPT да търси в мрежата, представяйки потенциална заплаха за доминирано от Google търсене, пише Quartz. Търсенето на ChatGPT предоставя връзки към подходящи уеб източници в своите отговори, „за които преди това трябваше да отидете в търсачка“, съобщи OpenAI. С уеб търсене в ChatGPT потребителите могат да задават въпроси „по по-естествен, разговорен начин“.
Функцията, която ChatGPT може да „избере“ да използва въз основа на заявка, или може да бъде избрана ръчно от потребител, „съчетава предимствата на интерфейса на естествения език със стойността на актуални спортни резултати, новини, борсови котировки , и повече“, съобщи OpenAI.
ChatGPT „ще разгледа пълния контекст на“ своя чат с потребителя, за да определи дали ще търси в мрежата за отговор .OpenAI добави, че има партньори за новини и данни, които да предоставят актуална информация. Потребителските чатове вече имат връзки към статии, публикации в блогове и други източници, така че потребителите да могат да видят препратки към отговорите на ChatGPT.
Хората в списъка с чакащи за SearchGPT, както и потребителите на ChatGPT Plus и Team имат достъп до търсене от 31 октомври. Потребителите на ChatGPT Enterprise и Edu ще получат достъп за търсене през следващите седмици, а потребителите на Free ще получат достъп през следващите месеци, каза компанията. Функцията ще бъде достъпна на уебсайта на ChatGPT, както и чрез десктоп и мобилни приложения.
Търсенето в ChatGPT „е фино настроена версия“ на модела GPT-4o на компанията, твърдят от OpenAI.
През юли OpenAI заяви, че тества SearchGPT, временен прототип на функции за търсене, захранвани с изкуствен интелект, които планира да интегрира с ChatGPT. Прототипът беше пуснат на малка група тестери и издатели за обратна връзка. OpenAI подписа редица лицензионни споразумения с издатели на новини, включително Associated Press и Condé Nast, за да обучи своите AI модели върху новинарско съдържание.
„Ние вярваме, че чрез подобряване на възможностите за разговор на нашите модели с информация в реално време от мрежата, намирането на това, което търсите, може да бъде по-бързо и по-лесно“, каза OpenAI в публикация в блог по това време.
Търсенето с ChatGPT може да има последици за доминиращия в търсенето Google, който е интегрирал AI в своите възможности за търсене.
По-рано тази седмица Google каза, че функцията за търсене AI Overview вече ще достига до над 1 милиард потребители всеки месец, след като бъде пусната в повече от 100 нови държави и територии. Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай каза, че AI Overview се ангажира по-силно и потребителите задават „по-дълги и по-сложни въпроси“. Интегрирането на реклами в AI Overview също стимулира връзките между потребителите и бизнеса, каза той.