Компанията иска да засили корпоративните си услуги с AI
Снимка: iStock
KPMG съобщи, че ще похарчи $100 млн. през следващите 4 години, за да подсили своите корпоративни услуги за изкуствен интелект чрез партньорство с Google Cloud на Alphabet.
Част от парите ще бъдат изразходвани за плащания директно към Google, въпреки че по-голямата част ще бъдат изразходвани за вътрешни разработки, които използват продуктите на Google, каза Стив Чейс, заместник-председател на AI и иновации за KPMG, в интервю за „Ройтерс”. Това включва разработване на AI агенти и обучение на работната сила на фирмата, за да придобие опит с технологията.
Докато Уолстрийт чака технологичната индустрия да демонстрира възвръщаемост, съизмерима с милиардите капиталови разходи, които влага в AI, доставчиците на професионални услуги се превърнаха в едни от първите бизнес бенефициенти на технологията, тъй като големите предприятия се обръщат към счетоводни и консултантски фирми за помощ при внедряването AI в техните компании и продуктови предложения.
„Ние сме на мнение, че се преминава от [доказателство за концепция] и експериментиране към мащабиране“, каза Чейс. „Вярваме, че професионалните услуги преминават през най-голямата трансформация, през която вероятно някога ще преминат.“
Той цитира проучване на KPMG сред бизнес лидери, което установява, че около 50% от анкетираните организации планират да похарчат $100 млн. за инициативи, свързани с ИИ през следващите 12 месеца, а около 20% планират да похарчат поне $250 млн.
Резервациите за услугите на KPMG, свързани с Google Cloud, са нараснали 10 пъти през последните две години, каза Чейс.
В съответствие с изискванията на клиентите, KPMG разпределя своите залози между облачните доставчици. През юли 2023 г. фирмата обяви ангажимент за $2 млрд. за 5 години за разширяване на AI и облачни услуги чрез Microsoft.
Мат Ренър, президент по приходите на Google от облачното подразделение, каза пред „Ройтерс“, че компанията набляга на партньорството с консултантски фирми като част от стратегията си за растеж на облака. Печалбите на компанията за третото тримесечие през октомври се дължат отчасти на ръст от 35% на облачните продажби.
Ренър прогнозира, че трите големи облачни компании – Amazon, Microsoft и Google – и повечето фирми за професионални услуги ще продължат да „растат доста експоненциално заедно“.
Чейс отказа да сподели колко е инвестирала KPMG в своята Google Cloud практика до момента, но каза, че последният транш е „най-големият ангажимент за директна инвестиция“ с Google досега.
„Очакваме да направим допълнителни съобщения за допълнителни инвестиции в тази област“, каза той.