вторник, 19 ноември 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5345 прочитания

    Десетте принципа на простотата

    Вижте кои са те според Джон Маеда, един от водещите дизайнери на 21 век
    31 януари 2014, 16:58 a+ a- a

    Успехът често е свързан  с по-малко, а не с повече. Да се правят нещата по-бързо и по-лесно често може да бъде най-добрият начин да се добави стойност и да се изпъкне сред тълпата. Не е тайна, че хората реагират по-добре на ясни предложения, дори  ако не  са толкова добри като сложните.

    Джон Маеда е графичен дизайнер със световна слава, прочут със своето търсене на простотата. Маеда вярва, че новостите в бъдещето ще бъдат много по-малко свързани с технологията, отколкото с дизайна: „Изкуството очовечава техниката и я прави разбираема. Дизайнът е необходим за придаване на смисъл на информационното претоварване“, пише той в свой блог и дава Apple като най-добрия пример.

    Както мнозина други Маеда вярва, че светът на бизнеса е станал прекалено „ориентиран към лявото полукълбо“ в своето мислене, като се фокусира върху логиката и разсъжденията – наука, технология, инженеринг и математика или STEM-стебло, както го нарича.  Той мисли, че бъдещето икономическо развитие се нужда от повече „ориентирано към дясното полукълбо“ мислене, или по неговите думи IDEA – интуиция, дизайн, емоция и изкуство. Простотата, вярва той, е в комбинацията на двете половини на мозъка и е в „нашите ръце да я реализираме“, пише Питър Фиск в „Креативния гений“ („Изток-Запад“).

    Маеда извежда 10 принципа на простотата.  Вижте кои са те:

    1. Намалявай – най-простият път за опростяване.

    2. Организирай – направи многото да изглежда като малко.

    3. Време – ускоряване, спестяване на време. Времето за чакане изглежда сложно, спестяването на време изглежда просто.

    4. Учи се – знанието побеждава невежеството. Нещата не винаги са сложни - ние често сами ги превръщаме в такива с невежеството си.

    5. Различия – простотата се нуждае от сложност. Колкото повече сложност има в даден пазар, толкова повече изпъква простотата.

    6. Контекст – не се фокусирайте само върху очевидното. Да погледнем периферията на това, към което се обръщаме, е толкова важно, колкото и основното нещо.

    7. Емоция – бъдете човечен и се отнасяйте лично към клиента и проблемите. Естетичният и ергономичен дизайн изглежда добре и се усеща добре.

    8. Доверие – ние вярваме в простотата. Вярваме на това, което можем да разберем и не вярваме на това, което на разбираме.

    9. Провал – някои неща никога не могат да са прости. Алгоритмите на Google, които ни позволяват да внесем смисъл в невероятно сложните мрежи на познанието, никога няма да са прости – но тази сложност предоставя прости резултати от  търсенето.

    10. Единственият – махнете очевидното, добавете смисленото.  Простотата е невероятно сложна. Зависи как я гледате, отблизо или от разстояние. В един трескаво зает и претрупан свят са необходими само едно-две неща, за да стане животът ни по-лесен. Простотата всъщност трябва да бъде съвсем проста – не я правете прекалено сложна.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Премиерът заяви, че предложението за болничните няма да се внася
    Проблемът с фалшивите болнични ще бъде разгледан в рамките Националния съвет за тристранно сътрудничество
    преди 7 часа
    Estée Lauder придоби южнокорейска компания
    Американската компания се сдоби с марките Dr Jart+ и Do The Right Thing
    преди 10 часа
    Пазарът на нови автомобили в ЕС с 10-годишен рекорд
    През октомври са регистрирани почти 1,2 милиона нови автомобила в ЕС, България с над 9% ръст на годишна база
    преди 12 часа
    Калифорния прекратява покупката на автомобили от GM, Toyota и Fiat Chrysler
    Щатът се бори с президентската администрация за правото сам да определя нивото на вредни емисии, което да спазва
    преди 13 часа
    Япония одобри търговско споразумение със САЩ
    Предстои допълнително договаряне за премахване митата върху японските автомобили и частите за тях