неделя, 13 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4497 прочитания

    300% ръст в усилията на бизнеса да подпомага обществени каузи

    Каузата корпоративна социална отговорност сплотява както бизнеса, така и обществото, казва Ираван Хира
    20 февруари 2014, 16:16 a+ a- a

    (л) Мария Шишкова, член на УС на БФБЛ, Ираван Хира, председател, и Елица Баракова, член на журито на Годишните награди за отговорен бизнес

    От Българския форум на бизнес лидерите /БФБЛ/ отчетоха 300% ръст на усилията на бизнеса в посока проекти свързани с корпоративната социална отговорност /КСО/. Това съобщиха от форума на пресконференция, посветена на предстоящото връчване на годишните награди за отговорен бизнес. "Каузата КСО сплотява не само нас във Форума, но и все повече компании, а с това и цялото общество", отбеляза председателят на БФБЛ Ираван Хира.Забележителното тази година, е че участие са взели компании от цялата страна, включително и от малки населени места, а като цяло ръстът на участващите спрямо 2012 е 10%.

    Тази година ще се проведе 11-тата церемония по връчване на награди за отговорен бизнес. Инициативата е учредена през 2003 с 4 категории, като участие са взели 19 проекта на 18 компании. През 2004 се учредява и наградата Engage (отличава степента на ангажираност на служителите), през 2006 за първи път се връчва и награда в категория "Маркетинг, свързан с кауза", а през 2008 се въвежда категория "Най-добра социална политика на малко или средно предприятие".

    Общият брой подадени проекти от учредяването на наградите до момента е 551, като най-много са в категориите "Инвеститор в обществото" - 148 и "Инвеститор в знанието" - 141. 


    Средствата за КСО, според подадените проекти за 2013 се разпределят както следва:
    - 33% са инвестициите в областта на образованието;
    - 32% са инвестициите в обществото;
    - 13% са средствата, вложени в развитието на човешкия капитал;
    - 11% са за проекти по опазване на околната среда;
    - 11% са похарчени за маркетингови проекти, обвързани с каузи;
    - 16 проекта са дългогодишни.

    Тази година проектите са разпределени по категории:
    - Инвеститор в знанието – 22 проекта;
    - Инвеститор в обществото –  21 номинации;
    - Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд –  9 проекта;
    - Маркетинг, свързан с кауза – 7 номинации;
    - Инвеститор в околната среда –  7 кандидатури;
    - Най-добра социална политика на МСП – 4 проекта.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 2 дни
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 2 дни
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 2 дни
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 2 дни
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 2 дни
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A