Каузата корпоративна социална отговорност сплотява както бизнеса, така и обществото, казва Ираван Хира
(л) Мария Шишкова, член на УС на БФБЛ, Ираван Хира, председател, и Елица Баракова, член на журито на Годишните награди за отговорен бизнес
От Българския форум на бизнес лидерите /БФБЛ/ отчетоха 300% ръст на усилията на бизнеса в посока проекти свързани с корпоративната социална отговорност /КСО/. Това съобщиха от форума на пресконференция, посветена на предстоящото връчване на годишните награди за отговорен бизнес. "Каузата КСО сплотява не само нас във Форума, но и все повече компании, а с това и цялото общество", отбеляза председателят на БФБЛ Ираван Хира.Забележителното тази година, е че участие са взели компании от цялата страна, включително и от малки населени места, а като цяло ръстът на участващите спрямо 2012 е 10%.
Тази година ще се проведе 11-тата церемония по връчване на награди за отговорен бизнес. Инициативата е учредена през 2003 с 4 категории, като участие са взели 19 проекта на 18 компании. През 2004 се учредява и наградата Engage (отличава степента на ангажираност на служителите), през 2006 за първи път се връчва и награда в категория "Маркетинг, свързан с кауза", а през 2008 се въвежда категория "Най-добра социална политика на малко или средно предприятие".
Общият брой подадени проекти от учредяването на наградите до момента е 551, като най-много са в категориите "Инвеститор в обществото" - 148 и "Инвеститор в знанието" - 141.
Средствата за КСО, според подадените проекти за 2013 се разпределят както следва:
- 33% са инвестициите в областта на образованието;
- 32% са инвестициите в обществото;
- 13% са средствата, вложени в развитието на човешкия капитал;
- 11% са за проекти по опазване на околната среда;
- 11% са похарчени за маркетингови проекти, обвързани с каузи;
- 16 проекта са дългогодишни.
Тази година проектите са разпределени по категории:
- Инвеститор в знанието – 22 проекта;
- Инвеститор в обществото – 21 номинации;
- Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд – 9 проекта;
- Маркетинг, свързан с кауза – 7 номинации;
- Инвеститор в околната среда – 7 кандидатури;
- Най-добра социална политика на МСП – 4 проекта.