четвъртък, 29 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    22036 прочитания

    15 лесни стъпки към вътрешен мир

    Как да възвърнем спокойствието си в забъразаното и стресирано ежедневие?
    20 октомври 2017, 11:50 a+ a- a

    Ежедневието на мнозина от нас е пълно със задачи, забързано и често доста изморително. Впуснати в този неспирен кръговрат от дейности, често губим вътрешния си мир и спокойствие. Как можем да си ги възвърнем? От The Positivityblog изброяват 15 лесни стъпки към целта.

    1. Поставяйте си лимити. Наистина ли е нужна да правите всички тези неща? Кои от тях наистина имат значение? 

    2. Потърсете техника за релаксация, която работи за вас. Това може да е разходка в природата, успокояваща музика, йога, вана, масаж, медитация, плуване и т.н.

    3. Не правете от мухата слон. Това внася напълно излишен стрес в живота. Когато попаднете в такава ситуация, се запитайте дали това би имало значение след 5 години. 

    4. Забавете темпото – буквално. Движете се бавно, хранете се бавно, говорете бавно. Това незабавно намалява нивата на стрес.

    5. Подредете света си, подредете ума си. Отделете само 3 минути да почистите и подредите работното си пространство. Това незабавно действа и на психично ниво и прояснява ума. 

    6. Поддържайте минималистично работно пространство – лаптоп, чаша вода и удобен стол са напълно достатъчни. Колкото по-малко вещи имате около себе си, толкова по-малко ще се разсейвате и толкова по-леко ще работите.  

    7. Пристигайте 10 минути по-рано. Този навик може да успокои значително ежедневието ви. Непрекъснатото бързане е една от основните причини за натрупване на стрес.

    8. Приемете и пуснете. Ако нещо неприятно ви мъчи, не се опитвайте да не мислите за него. Напротив – приемете го и то само ще си отиде.  

    9. Питайте вместо да се чудите. Четенето на мисли не води до нищо добро. 

    10. Откъснете се за малко. Четете книга, гледайте хубав филм. Просто и лесно е, но работи. 

    11.  Разрешете проблем, който ви тежи от отдавна. Не отлагайте. Колкото повече отлагате, толкова повече напрежение и стрес натрупвате. 

    12. Откъснете се от дейностите си през почивните дни. Забравете за работата и за смартфона. Отделете време за семейството, любимите си хора и приятели. Отдайте се на хобито си. 

    13. Не правете по няколко неща едновременно, а се фокусирайте върху едно. Това ще ви направи по-фокусирани и по-спокойни.  

    14. Дишайте. Да, просто дишайте. Особено, когато сте под стрес. Осъзнаването и задълбочаването на дъха е една от най-лесните, но и най-мощните успокояващи техники. 

    15. Не е нужно всичко да се случва тук, сега и така, както вие искате. Помнете, че има и утре. Когато имате лош ден или нещата не се случват според плановете ви, спомнете си, че и утре е ден. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Извънредната епидемична обстановка се удължава до 31 август 2021 г.
    Новите случаи в глобален мащаб се увеличават с 12% за седмица, по данни на СЗО
    преди 13 часа
    ЕК подписва договор за закупуване на лекарство срещу Covid-19
    Sotrovimab може да се използва за лечение на пациенти с леки симптоми на коронавирус, които не се нуждаят от допълнителен кислород, но които са с висок риск от тежко боледуване
    преди 14 часа
    Goldman Sachs създава фонд за финансиране на децентрализиране на финансите и блокчейн
    Данни на банката показват, че 60% от супер богатите фамилии притежават или инвестират в крипто
    преди 14 часа
    преди 14 часа
    Wizz Air очаква почти пълно възстановяване на пътникопотока през юли и август
    Търсенето се увеличава заради летните почивки, облекчаване на мерките във Великобритания би помогнало допълнително