вторник, 20 април 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    21513 прочитания

    15 лесни стъпки към вътрешен мир

    Как да възвърнем спокойствието си в забъразаното и стресирано ежедневие?
    20 октомври 2017, 11:50 a+ a- a

    Ежедневието на мнозина от нас е пълно със задачи, забързано и често доста изморително. Впуснати в този неспирен кръговрат от дейности, често губим вътрешния си мир и спокойствие. Как можем да си ги възвърнем? От The Positivityblog изброяват 15 лесни стъпки към целта.

    1. Поставяйте си лимити. Наистина ли е нужна да правите всички тези неща? Кои от тях наистина имат значение? 

    2. Потърсете техника за релаксация, която работи за вас. Това може да е разходка в природата, успокояваща музика, йога, вана, масаж, медитация, плуване и т.н.

    3. Не правете от мухата слон. Това внася напълно излишен стрес в живота. Когато попаднете в такава ситуация, се запитайте дали това би имало значение след 5 години. 

    4. Забавете темпото – буквално. Движете се бавно, хранете се бавно, говорете бавно. Това незабавно намалява нивата на стрес.

    5. Подредете света си, подредете ума си. Отделете само 3 минути да почистите и подредите работното си пространство. Това незабавно действа и на психично ниво и прояснява ума. 

    6. Поддържайте минималистично работно пространство – лаптоп, чаша вода и удобен стол са напълно достатъчни. Колкото по-малко вещи имате около себе си, толкова по-малко ще се разсейвате и толкова по-леко ще работите.  

    7. Пристигайте 10 минути по-рано. Този навик може да успокои значително ежедневието ви. Непрекъснатото бързане е една от основните причини за натрупване на стрес.

    8. Приемете и пуснете. Ако нещо неприятно ви мъчи, не се опитвайте да не мислите за него. Напротив – приемете го и то само ще си отиде.  

    9. Питайте вместо да се чудите. Четенето на мисли не води до нищо добро. 

    10. Откъснете се за малко. Четете книга, гледайте хубав филм. Просто и лесно е, но работи. 

    11.  Разрешете проблем, който ви тежи от отдавна. Не отлагайте. Колкото повече отлагате, толкова повече напрежение и стрес натрупвате. 

    12. Откъснете се от дейностите си през почивните дни. Забравете за работата и за смартфона. Отделете време за семейството, любимите си хора и приятели. Отдайте се на хобито си. 

    13. Не правете по няколко неща едновременно, а се фокусирайте върху едно. Това ще ви направи по-фокусирани и по-спокойни.  

    14. Дишайте. Да, просто дишайте. Особено, когато сте под стрес. Осъзнаването и задълбочаването на дъха е една от най-лесните, но и най-мощните успокояващи техники. 

    15. Не е нужно всичко да се случва тук, сега и така, както вие искате. Помнете, че има и утре. Когато имате лош ден или нещата не се случват според плановете ви, спомнете си, че и утре е ден. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Ваксината на AstraZeneca няма да се прилага при жени под 60-годишна възраст с повишен риск от тромбози
    Всички, получили първа доза от ваксината на AstraZeneca, които не са проявили сериозни нежелани лекарствени реакции, могат да се имунизират с втора доза от същата ваксина, обяви министърът на здравеопазването
    преди 8 часа
    Стартира платформа, където всеки може да сподели очакванията си за бъдещето на Европа
    Платформата е достъпна на 24 езика, което позволява на гражданите от целия ЕС да споделят идеи и мнения
    преди 8 часа
    Фирми могат да кандидатстват за финансиране на проекти за когнитивна роботика
    Максималното финансиране, което може да спечели един проект, е до 100 хил. евро
    преди 9 часа
    Над 150 000 дози ваксини срещу COVID-19 пристигнаха у нас
    Следващата доставка до края на седмицата ще е от Janssen
    преди 10 часа
    Softprom навлиза на българския ИТ пазар
    Компанията предлага решения за киберсигурност
    преди 10 часа
    Тунис облекчава условията за организирани групи от туристи
    Отпада изискването за задължителна 5-дневна карантина