петък, 19 април 2024   RSS

2009 прочитания

Най-близката екзопланета може да е обитаема

Тя обикаля около звезда, която е най-близо до нашето Слънце
    14 септември 2018, 09:05 a+ a- a

Още от откриването на екзопланетата „Проксима Сентури Б“ през 2016 учени започнаха изследване на възможностите ѝ да поддържа живот, подобно на Земята. Сега с помощта на компютърни модели подобни на тези, използвани за изследването на климатичните промени на Земята, учени успяха да открият достатъчно доказателства, че на планетата може да има големи количества вода, с което се увеличават и шансовете за поддръжка на живот.

„Най-важният извод от симулациите ни е, че има големи шансове планетата да е обитаема“, разказа Антъни Делгенио – планетарен изследовател от Института по космически науки Goddard на НАСА.

Планетата обикаля около звездата „Проксима Сентури“, която е на 4,2 светлинни години от нашето Слънце. Въпреки близостта учените все още знаят прекалено малко за планетите в системата, освен  че „Проксима Сентури Б“ е с маса 1,3 пъти по-голяма от тази на Земята и обикаля около звездата за 11 дни.

Разстоянието между планетата и звездата е достатъчно, че земното тяло да получи достатъчно светлина и топлина, за да не замръзне, но достатъчно далеч, за да предотврати изпаряването на течности. Въпреки това планетата не се върти около оста си и само една част от повърхността е огряна от Слънцето. Според учените това е предпоставка за коренни разлики между тъмната и светла част, а обитаемостта би била в междинните зони.

В София започна Serp Conf. 2024 International