Най-значителен ръст се наблюдава при потребителите, използващи устройства с iOS
Взаимодействието с мобилни приложения, за които се заплаща абонамент, се е увеличило с общо 32% за една година, разкрива „2018 Mobile App Engagement Index“ на Leanplum and Liftoff. Докладът разгледа 257 млрд. импресии сред 58,4 млн. инсталации от септември 2017 до август 2018. Данните разкриват, че използването на тези приложения е скочило до 3,3% от предходните 2,5% за 2017.
Според Leanplum and Liftoff данните са добра новина за разработчиците, тъй като абонаментните програми им позволяват да подсигурят по-добри ресурси и печалби. Този тип приложения изискват заплащането на седмичен или месечен абонамент за използването на услугите в тях и разчитат на лоялни клиенти, вместо единични непредвидени продажби.
Докладът показва още, че стойността на абонаментните програми е намаляла, правейки модела още по-атрактивен. Средната цена за получаването на достъп до съдържание се е смъкнала с 46% до 87 щатски долара през 2018, в сравнение с тази за 2017, която бе 162 щатски долара.
Сред мобилните операционни системи iOS води като среда, в която създаването на приложение с абонамент възвръща най-много от вложените в разработката ресурси. Взаимодействието на потребителите с този тип програми в iOS се е покачило с 3,4%, което е повече от два пъти в сравнение с увеличението на използваемостта на подобни приложения в Android (1,6%). Освен това средната цена за набиране на нов потребител в iOS е едва 129 щатски долара, което е с 45% по-достъпно от средната цена за привличането на един потребител в Android (187 щатски долара).