събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1664 прочитания

    За какво да внимават потребителите в навечерието на Черния петък

    Вижте съветите на Европейския потребителски център България
    21 ноември 2018, 09:55 a+ a- a

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък e потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача. Това съветват от Европейския потребителски център България.

    Eдин от често срещаните капани по време на кампанията „Черен петък“ е да бъдеш обвързан с неизгоден договор. За това предупреди Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите пред Дарик радио. „Трябва да внимаваме в определени случаи да не ни обвържат с договори, които са неизгодни за нас. Например, да подпишете договор за по-дълъг период от време, за да можете да се възползвате от съответното намаление“, каза Арабаджиев.

    По думите му е много важно да се четат внимателно условията, защото има търговци, които се опитват да ограничат някои от дадените по закон права на потребителите. Например, на рекламация в случай на дефект или на отказ от онлайн покупката в 14-дневния срок. Правото да върнеш една стока в рамките на 14-дневния срок за размисъл, да направиш рекламация и да се възползваш от гаранцията, в случай че стоката се развали, са права, които имаме почти във всички случаи, когато пазаруваме онлайн, напомни Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България. Изключение правят някои стоки като например храна, бельо, резервация на хотел, кола или самолетен билет.

    Да проверяваме внимателно от кой сайт пазаруваме и дали в него има контакти за обратна връзка, съветва Арсенов: „Ако сайтът е в рамките на Европейския съюз, ние от Европейския потребителски център можем безплатно да съдействаме. Ако сайтът е извън ЕС, тогава положението става доста по-сложно. Но потребителите имат няколко опции. Първо, трябва да се свържат с търговеца и да изискат от него да им върне парите. В случай че не получат отговор или не могат да се свържат – много често той има само една контактна форма за връзка, няма адрес, имейл – тогава може, ако са платили с кредитна карта, да се обърнат към банката издател. Да оспорят плащането, да поискат съдействието на банката. За тази цел е добре да пазят всички документи във връзка с покупката“, обясни директорът на ЕПЦ България. При проблеми с чужди търговци и онлайн платформи в рамките на ЕС, жалби могат да се подават на сайта на ЕПЦ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 1 ден
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    18 април 2024, 08:29
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство