петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2923 прочитания

    На командировка с костюм и... туристическа раница

    Какво е bizcation и защо тази западна тенденция придобива все по-голяма популярност?
    22 февруари 2019, 14:12 a+ a- a

    Има работни места и позиции, които изискват постоянни командировки. Все по-често компаниите приветстват радушно служители, които нямат против да пътуват на дълги разстояния със самолет или служебен автомобил. Понякога тези пътувания се превъщат в неприятна рутина, поради безсънните нощи, промени в часовата зона, хаотичното търсене на централата, конферентния център или хотела. Дори и да пътувате до атрактивна туристическа дестинация, да видите някоя забележителност, обикновено е възможно само през прозореца на таксито или от терасата на офиса...

    А сега си представете да можете да съчетаете професионалните задължения и удоволствието от разглеждането на забележителности и посещението на нови места. Така се ражда и идеята за bleisure и bizcation – феномени, които все повече завладяват света на бизнеса.

    Повече за тази тендеция и предимствата ѝ за служителите и работодателите разказват от онлайн туристическа агенция eSky.

    Bleisure и bizcation – балансът между работа и удоволствие

    Понятието „bleisure“ се появява за пръв път през 2009 г. като комбинация от business и leisure (отдих, свободно време). Някои източници посочват и фонетичната връзка на bleisure с pleasure (удоволствие). Командировка, съчетана с ден-два почивка, също се нарича и ​​bizcation (от „бизнес“ и „ваканция“).

    Най-често bleisure пътуването започва в петък и завършва в неделя. Работният ден е посветен на бизнес срещи и компанията покрива пътните разходи, но служителят не е длъжен да се завърне у дома в същия ден. Той може да си плати хотелско настаняване, за да се наслади на града през уикенда. Bleisure не се ограничава само до посещение на местни забележителности – той може да включва и концерти, кратки пътувания до близки градове, а защо не и среща с приятели.

    Според платформата за анализи в туризма Skift, пътешествениците, готови да отидат на bizcation, също обичат да посещават местните ресторанти и плажове. Те споделят, че няма нищо по-хубаво от вкусната храна и разходката край морето като перфектен завършек на един уморителен работен ден.

    От "Форбс" пък твърдят, че по-голямата част от bleisure пътуванията се извършват през септември и октомври. Високият сезон вече е приключил и най-популярните дестинации и хотели са свободни. С помощта на онлайн платформите за туристически услуги е възможно да направите резервации в последната минута в много хубави хотели и да се възползвате от много добри цени, уверяват от еSky.

    Смята се, че най-големите поддръжници на bleisure са най-младите служители. Тяхната готовност да пътуват се обяснява с голямото им любопитство, по-малкото задължения и сравнително добро финансово състояние. Освен това, все по-малко служители имат възможност за двуседмична почивка през лятото и няколкото кратки пътувания годишно се явяват чудесна компенсация.

    Добре отпочинал служител = доволен работодател

    Бизнес ваканцията е съобразена с добре познатия и ценен принцип на “баланс между работата и личния живот”. Пътуващите по работа имат възможност да посетят различни места – от европейски столици до по-малки и непопулярни градчета. Често бизнес дестинацията може да служи и като отправна точка на по-дълго пътествие. Понякога можете доста по-лесно и изгодно да стигнете до по-отдалечени места, тръгвайки от Западна Европа, отколкото директно от България. Когато планирате пътуване, до Карибите, например, си струва да го комбинирате с бизнес пътуване до Париж или Берлин и да тръгнете оттам.

    В крайна сметка, компанията не губи нищо, когато изпраща служител за bizcation. Така или иначе ще покрие пътните разходи, не пречи да позволи на служителя да комбинира командировката си и с отдих и развлечение. Така, отпочинал, служителят ще бъде много по-продуктивен и креативен. Освен това, по-дълъгият престой създава възможност за сплотяване на екипа и изграждане на по-стабилни връзки между колегите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 13 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 18 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 19 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 19 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам