четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1961 прочитания

    Над 12 000 българи ще пътуват на круиз тази година

    Все по-често на круиз пътуват млади хора на възраст под или около 30 години, сочи проучване
    07 март 2019, 13:12 a+ a- a

    През последните 10 години близо 70 000 българи са избрали круизите за своята почивка. Броят им нараства, като само през последната година са пътували около 11 000 наши сънародници, което е ръст от 9% спрямо 2017. През настоящата година се предвижда ново увеличение на броя пътуващи българи на круиз с между 8 и 10%.

    Според статистиката, направена сред българи, които са били на круиз, 95,2% от тях биха избрали отново тази форма на пътуване. Причините за увеличението на интереса от страна на родните туристи са няколко. Все повече от тях осъзнават, че круизните почивки са със сходни цени с дадена стандартна почивка в чужбина, но имат и много допълнителни преимущества. Круизите са преди всичко вид почивка, една добра възможност да се изкара седмица или две далеч от града, работата и повтарящото се ежедневие. Но круизите са една от най-завладяващите почивки, защото същността им съчетава и почивка, и екскурзия, и пътуване до нови места. Комбинацията от развлечения на кораба, опознаването на няколко нови места и техните забележителности, история и култура, при това без да се налага да се сменя “хотелската” стая, правят круизите все по-популярна форма на ваканция.

    През последните години се наблюдава спад във възрастовата граница на пасажерите както в световен, така и в национален мащаб. Все по-често се наблюдават пътуващи на круиз млади хора на възраст под или около 30 год., често с децата си. Това се дължи основно на усилията на круизните компании, чиито нови кораби са изпълнени с разнообразни забавления и екстри, насочени към цялото семейство. Круизните компании се надпреварват в предлагането на все по-атрактивни забавления за младите си пасажери – аквапаркове с водни пързалки, басейни, 4D кино, зала за боулинг, спортни зали, аниматори, които са на целодневно разположение на малчуганите докато техните родители се наслаждават на пълноценна почивка.

    След като пътуването в чужбина стана по-достъпно от всякога с масовото навлизане на нискотарифните авиокомпании у нас, все повече хора избират круизите като един различен, не толкова разпространен, а изключително интересен тип пътуване.

    За повечето круизни региони има периоди на върхово потребление (висок сезон), на умерено търсене (среден сезон) и на ниско търсене (нисък сезон). Не е изненадващо, че лятото е най-високият сезон, независимо от метеорологичните условия на дестинациите.

    Все още най-популярните дестинации сред българите продължават да бъдат круизите сред гръцки острови, Средиземно море и Северна Европа като най-достъпни, удобни и изгодни за нашия пазар. През последната година обаче се наблюдава ръст в резервирането на по-далечни и екзотични места, като все по-често избирани дестинации са Близкия изток и Карибския басейн.

    Една от безспорно печелившите стратегии на круизните компании e в честите промоционални оферти, даващи възможност и на по-бюджетно ориентираните клиенти да се докоснат до качество на почивка, пътуване и обслужване, превъзхождащи с класи това, което са преживявали до момента. От началото на годината традиционно в целия свят започна т.нар. "wave season" – време на промоции за резервации на круиз ваканции. Този период продължава до края на март и осигурява около половината от пасажерите за отплаванията на корабите през 2019. В момента, този период е в своя разгар, а промоциите включват круизи на специална цена, като много от предложенията предлагат и бонус пакети с напитки.

    В световен мащаб малко под 28 милиона души са били на круиз през 2018, 5,5% повече спрямо 2017 и с очаквания числото да достигне до близо 30 милиона през настоящата.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 6 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 8 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 9 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 11 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк