събота, 22 февруари 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1048 прочитания

    Горещите напитки може да доведат до повишен риск от рак

    25 март 2019, 15:27 a+ a- a

    Изчакването на напитката да изстине може да намали рисковете за увреждане на организма

    Консумацията на изключително горещи напитки бе свързана с 90% по-висок риск от развитието на рак на хранопровода, разкри проучване, направено сред 50 хил. души. Според експерти поглъщането на 700 мл. чай, който е с температура 60 градуса или повече може да доведе до сериозни увреждания.

    Публикувано в International Journal of Cancer проучването разглежда индивиди на възраст между 40 и 75. По време на последователни изследвания между 2004 и 2017 при пациентите бяха открити над 317 нови случая на рак на хранопровода.

    „Много хора се наслаждават на горещи напитки като чай или кафе. Въпреки това, според откритията ни, поемането на изключително горещи напитки увеличава значително възможностите за развитие на рак на хранопровода. Именно затова съветваме изчакването на напитките да изстинат преди поглъщането им“, сподели водещият автор на проучването от Американско общество за борба с рака д-р. Фархад Ислами.

    Учените са убедени, че не видът на напитката, а температурата ѝ е основният риск.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Пореден рекорд в търговията ни с Германия
    За трета поредна година българският износ изпреварва вноса от Германия
    преди 1 ден
    Борисов: Ще вървим към чакалнята на еврозоната само при абсолютен консенсус
    България ще влиза в чакалнята на еврозоната само по фиксирания курс, заяви премиерът след среща с зам.-пред. на ЕК Валдис Домбровскис
    преди 1 ден
    Директни полети между България и Хърватия от 1 май
    Самолетните полети между София и Загреб ще бъдат три пъти седмично
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Продадоха Victoria's Secret
    Сделката оцени марката за дамско бельо на 1.1 млрд. долара