четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2475 прочитания

    По-ясни тарифи при 5 водещи фирми за наем на коли

    След призив на ЕС - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz и Sixt промениха начина на представяне на цените, така че да са прозрачни за потребителите
    27 март 2019, 11:55 a+ a- a

    След призив на Европейската комисия и органи за защита на потребителите от ЕС пет водещи компании за наем на коли — Avis, Europcar, Enterprise, Hertz и Sixt — промениха начина на представяне на цените, правейки ги по-прозрачни за потребителите.

    Към момента засегнатите дружества все още не са изпълнили изцяло някои от ангажиментите си, за да могат Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС да обявят, че тези дружества съблюдават изцяло потребителското право на ЕС.

    В публикуваната от ЕК оценка се посочва, че Enterprise и Sixt са направили всички изисквани промени. Avis се е ангажирало да извърши оставащите промени до май 2019. Europcar, което понастоящем включва Goldcar, ще извърши оставащите промени до юни 2019. Hertz е поело ангажимента да направи всички нужни промени най-късно до края на първото тримесечие на 2020.

    Дружествата поеха ангажимента:

    да включат всички такси в общата цена при резервиране: от сега нататък на потребителите ще се дава основна цена на уебсайта, която ще съответства на окончателната цена, която те трябва да платят. Тази цена ще включва всички допълнителни разходи, като например такси за горивото в резервоара, летищни такси, допълнителни такси за млади шофьори или такса за еднопосочно пътуване, когато мястото на връщане е различно от мястото на вземане.

    да опишат ясно основните услуги, свързани с наемането, в реда и условията на всички национални езици: Потребителите няма да получават неясна или подвеждаща информация за основните елементи на наемането, като например включения пробег, политиката по отношение на горивата, политиката при анулиране, изискванията за депозит и т.н.

    да посочат ясно в офертата цената и подробности за незадължителни допълнителни услуги, например застраховки, които намаляват дължимата сума в случай на щета. Трябва ясно да се посочи какво включва основната цена във връзка с щетите и какво шофьорът трябва да доплати. Ако е закупена допълнителна застраховка или застраховка за освобождаване от отговорност, трябва ясно да се посочи какво включва и какво не включва застраховката, преди клиентът да подпише.

    Въпреки че засегнатите от това действие дружества отдават под наем две трети от всички автомобили, наемани от частни лица в ЕС, други търговци, например посредници и по-малки дружества, също играят важна роля на този пазар. Органите и Европейската комисия ще продължат да наблюдават и всички участници на пазара, за да се уверят, че те спазват изцяло потребителското право на ЕС. Ако дружествата не изпълнят ангажиментите си, органите за защита на потребителите могат да решат да прибегнат до принудителни мерки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 5 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 5 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 22 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 22 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 22 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място